تبیان، دستیار زندگی

آمار زائران ایرانی حج تمتع 98 در مکه مکرمه به ۳۴هزار نفر رسید

رئیس ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: تاکنون ۳۳هزار و ۹۱۳ نفر در قالب ۲۳۶ کاروان از زائران مدینه قبل و مدینه بعد وارد مکه مکرمه شده‌اند و در روزهای آتی بر حضور زائران در این شهر افزوده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مکه مکرمه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اکبر رضایی با اشاره به آمار ورود زائران به این شهر اظهار کرد: برخی از زائران که مدینه‌قبل محسوب می‌شوند، بعد از حضور در مدینه منوره و انجام عبادات و زیارت عازم مکه مکرمه شده‌‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام زائران مدینه‌قبل به مکه مکرمه از روز شنبه 22 تیر ماه آغاز شده است و این اعزام‌ها همچنان و با توجه به اقامت آنها در مدینه منوره، ادامه دارد؛ تاکنون 19 هزار و 552 نفر از زائران مدینه‌قبل در قالب 138 کاروان وارد مکه مکرمه شده‌اند و این اعزام‌ها به‌ترتیب در حال انجام است.

وی گفت: انتقال زائران مدینه‌بعد نیز از ایستگاه‌های پروازی کشورمان به فرودگاه جده از تاریخ دوشنبه 24 تیرماه آغاز شده و همه‌روزه پروازها تا انتقال همه زائران مدینه‌بعد ادامه دارد.

رضایی عنوان کرد: تا پایان وقت دوشنبه 14 هزار و 361 نفر از زائران مدینه‌بعد در قالب 98 کاروان وارد سرزمین وحی شده‌اند؛ این افراد بعد از پیاده شدن در فرودگاه جده به جحفه عزیمت کرده و بعد از احرام بستن وارد شهر مکه مکرمه می‌شوند.

وی اظهار کرد: تاکنون 33 هزار و 913 نفر در قالب 236 کاروان از زائران مدینه‌قبل و مدینه‌بعد وارد مکه مکرمه شده‌اند و در روزهای آتی بر حضور زائران در این شهر افزوده می‌شود.

رضایی شرایط زائران حاضر در مکه مکرمه را مطلوب دانست و از شرایط عملیات و اجرای آن ابراز رضایت کرد.


منبع: خبرگزاری تسنیم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .