تبیان، دستیار زندگی

اولین بازیگر فیلم جدید حاتمی‌کیا معرفی شد

قهر فرامرز قریبیان با سینما تمام شد

بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا در مقام کارگردان در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فرامرز قریبیان

 سومین همکاری ابراهیم حاتمی‌کیا و سازمان اوج در مرحله پیش‌تولید و انتخاب بازیگران قرار دارد. 

اولین بازیگری که برای این فیلم انتخاب شده فرامرز قریبیان بازیگر باسابقه سینمای ایران است که در این فیلم اولین همکاری‌اش با ابراهیم حاتمی‌کیا را تجربه خواهد کرد.

قریبیان

آخرین باری که فرامرز قریبیان در یک فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته مربوط به سال 93  و فیلم «چهارشنبه خون به پا می‌شود» به کارگردانی حماسه پارسا و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی بوده است.

قریبیان در طول دوران کاری‌اش سه بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر شده است.


سال گذشته سام قریبیان با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش از خداحافظی غیررسمی پدرش از سینما نوشته بود. او در این پست با انتشار تصویری از پدرش هنگام دریافت جایزه بازیگری برای فیلم «رقص در غبار» ساخته اصغر فرهادی در جشنواره مسکو نوشته بود: «ایشون دائم به من میگن از زمانی که سینما رو بوسیدن و گذاشتن کنار ( ٤ سالی میشه که غیر رسمی خداحافظی کردن) احساس آرامش و راحتی میکنن و اعصابشون راحت تره. چقدر بده که بعد از ٥٣ سال زحمت، آدم همچین حسی بهش دست بده که اگه حرفه مورد علاقه اش رو ترک کنه، برای آرامشش بهتره! به امید آشتی ایشون با سینما.»

این خداحافظی غیررسمی اما به نظر می‌رسد با همکاری این بازیگر با ابراهیم حاتمی‌کیا به طور رسمی به پایان خواهد رسید.

فرامرز قریبیان فعالیت سینمایی‌اش را با دستیاری کارگردان و ایفای نقش کوتاهی در فیلم «بیگانه بیا» ساخته مسعود کیمیایی در سال 1347 آغاز کرد و در سال 1351 بار دیگر در فیلمی از مسعود کیمیایی به نام «خاک» بازی کرد و بازی خوب و روانش در فیلم «گوزن‌ها» نام او را سر زبان‌ها انداخت.

قریبیان در طول دوران کاری‌اش سه بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای فیلم «ترن» در سال 66، برای «بندر مه‌آلود» در سال 71 و برای بازی در «مرد بارانی» در سال 78 تنها بخشی از جوایزی است که این بازیگر باسابقه کسب کرده است.

موفقیت‌های فرامرز قریبیان اما با بازی در دو سال متوالی و در دو فیلم پیاپی اصغر فرهادی کامل شد. بازی این بازیگر و کارگردان باسابقه در «رقص در غبار» در سال 81 مورد توجه منتقدان قرار گرفت و برای او جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره آسیا پاسیفیک و جایزه گرگ نقره‌ای را از جشنواره بین‌المللی مسکو 2003 به همراه داشت. قریبیان پس از آن و در سال 82 برای ایفای نقش در «شهر زیبا» دومین تجربه کارگردانی اصغر فرهادی هم توانست جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی هند 2004 را از آن خود کند.

قریبیان در طول دوران کاری خود تجربه کارگردانی فیلم‌های «جدال در تاسوکی»، «قانون»، «چشم‌هایش» و «گناهکاران» را هم دارد.

منبع: خبرآنلاین
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .