تبیان، دستیار زندگی

یک عمر عاشقانه زندگی کنید

تکرار روزهای اول عاشقی

ازدواج اگر به درستی انجام شود مانند یک تقویت کننده بی‌نظیر اعتمادبه‌نفس در فرد خواهد بود و باعث می‌شود از مزایای گوناگون حس دوست داشتن و عشق بهره‌مند گردد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عشق
پسری 22 ساله‌ام که دو سال است نامزد کرده‌ام ولی الان احساس می‌کنم که علاقه خاصی به نامزدم ندارم و فقط به خاطر اینکه دختر خوبیه و می‌ترسم فرد دیگری نتواند ویژگی‌های مثبتی که او دارد را داشته باشد به این رابطه ادامه داده‌ام. بی‌علاقگی خیلی عذابم می‌دهد و همین باعث شده که به جدایی فکر کنم. لطفاً راهنمایی‌ام کنید.
توصیه جدی دارم قبل از هر اقدام جدی مراجعه حضوری نزد یک روان‌شناس داشته باشید. سن کم شما، بی‌تجربگی‌تان و همچنین آرمان‌گرایی که به علت همین شرایط سنی دارید، باعث می‌شود که نسبت به همسرتان دچار سردی باشید.

ازدواج فرصت‌های بسیاری برای دوست داشتن (عشق) برایتان فراهم می‌کند و این دوست داشتن هیچ محدودیت و حد و مرزی ندارد. ازدواج نوعی دوست داشتن است که مفهومش آن است که صبح هنگام، زمانی که از خواب برمی‌خیزید کسی که بیشترین علاقه را به وی دارید، اولین کسی باشد که می‌بینید و وی هنوز هم مانند روزهای اول ازدواج برایتان دل‌فریب و دوست‌داشتنی باشد.

به همین دلیل یکی از دلایلی که ازدواج کردن را ارزشمند می‌سازد این است که وقتی به‌درستی انجام شود مانند یک تقویت‌کننده بی‌نظیر اعتمادبه‌نفس فرد خواهد بود و باعث می‌گردد از مزایای گوناگون حس دوست داشتن و عشق بهره‌مند گردد.
توصیه می‌شود این راهکارها را دنبال کنید اما در مقابل حتماً از مراجعات حضوری نزد روانشناس هم بهره ببرید. همه این تلاش‌ها را بکنید و سپس تصمیم نهایی را بگیرید:

برای باهم بودن، تفریح کردن یا حتی قدم زدن کوتاه‌مدت به دنبال عذر و بهانه نباشید


- تفریحات و سرگرمی‌های زیادی را با همسرتان برنامه‌ریزی کنید.

- برای همسرتان نامه‌های عاشقانه بنویسید. نامه عاشقانه نوشتن برای همسر در مواقع خاصی مثل سالگرد ازدواج، تولد، سالگرد نامزدی، زمان‌هایی که زن و مرد فکر می‌کنند گسل عاطفی میان آن‌ها زیاد شده و ... توصیه می‌شود. برخی از افراد استعداد شعرگویی یا استفاده از جملات نغز دارند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند در این نامه، به نکات مثبت و امتیازات همسرشان اشاره کنند و برخی دیگر خاطرات خوب گذشته را که با هم گذرانده‌اند، می‌نویسند. این کاملاً به شما و استعداد و تمایلاتتان بستگی دارد. سپس این نامه را در یک مکان اختصاصی که تنها همسرتان به آن دسترسی می‌یابد (مانند زیر بالش و ...) قرار دهید.

- همسرتان را غافلگیر کنید. برای مثال یک هدیه که می‌دانید همسرتان به آن علاقه دارد تهیه کنید تا علاقه‌تان را به ایشان نشان دهید این هدیه حتماً نباید گران‌قیمت باشد.

- توجه ویژه به همسرتان داشته باشید. هر روز با همسرتان در محل کار وی تماس داشته باشید.
- برای با هم بودن، تفریح کردن یا حتی قدم زدن کوتاه‌مدت به دنبال عذر و بهانه نباشید.

- در گفتگو با هم از واژه‌های خوب استفاده کنید مثلاً وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید بداخلاق نباشید با شادابی به همسرتان سلام کنید و صبح‌به‌خیر بگویید. این طرز برخورد و به کار بردن واژه‌های مثبت یکی از رازهای موفقیت زوج‌های جوان و خوشبخت است. شاید به نظر برخی از زوجین بیان این جملات ساده لزومی نداشته باشد اما پایه‌های زندگی شما را محکم و همسرتان را خوشحال‌تر می‌کند.

اگر هر یک از پیشنهاد‌های ما را چندین روز پشت سر هم تکرار کنید خواهید دید که این رفتارها تبدیل به عادت زندگی‌تان می‌شود لذا از همین امروز یکی از عادات زوجین خوشحال و خوشبخت را انتخاب کرده و در طی روزهای متمادی تکرار کنید. خواهید دید که این رفتارها به عادت تبدیل‌شده و احساس رضایتمندی‌تان افزایش می‌یابد و روزهای زندگی مشترکتان شبیه به حیاتی عاشقانه می‌گردد.
منبع: مرکز مشاوره تبیان