تبیان، دستیار زندگی

فوتبال زنان از شوخی تا جدی

فوتبال زنان در بدو پیدایش، در بسیاری از کشورها، دستمایه خنده و شوخی مردان بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فوتبال زنان

 مورخان فوتبال نوشته‌اند که در برزیل، بسیاری از مردان برای خندیدن به تماشای مسابقات فوتبال زنان می‌رفتند اما به‌تدریج با ارتقای سطح کیفی فوتبال زنان. تماشاگران مرد فوتبال زنان را جدی گرفتند؛ به‌طوری ‌که این روزها جام جهانی فوتبال زنان به یکی از پربیننده‌ترین تورنمنت‌ها تبدیل شده است. لیگ فوتبال زنان در ایران نیز اوایل متمرکز بود؛ یعنی همه بازی‌ها در یک مکان برگزار می‌شدند و آن‌طور که باید جدی گرفته نمی‌شد اما در چند سال اخیر حرفه‌ای‌تر شده و رقابت‌ها در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. مردم برای دیدن بازی‌ها هر چند کم اما باز به استادیوم می‌آیند و از اینکه فوتبال بانوان هم می‌تواند دیدنی باشد، تعجب می‌کنند.
به نظر می‌آید نگاه مردم ایران به فوتبال بانوان تغییر کرده ولی این تغییر و پذیرش، هنوز کافی نیست و باید بیشتر شود. بانوان در حال حرکت به سمت فوتبال پیشرفته و حرفه‌ای‌تر هستند و در این راه نیاز به توجه بیشتری دارند. عدم حمایت اسپانسرها و رسانه‌ها، پخش نشدن بازی‌ها و دیده نشدن فعالیت‌های آنها از جمله مشکلات این قشر است.

اما فصل یازدهم لیگ برتر فوتبال زنان چطور گذشت؟

این دوره لیگ باوجود طولانی شدن و حواشی آن، دوره‌ای پویا و متفاوت بود که سطح بازی‌ها کیفیت مطلوبی را به لیگ بخشید. اما مسائلی چون طولانی شدن لیگ به دلیل اعزام ملی پوشان به رقابت‌های آسیایی، درگیری‌های لفظی و زد و خوردها، همچنین از حال رفتن بعضی بازیکنان به خاطر گرمای هوا، حاشیه‌های بسیاری را برای لیگ برتر فوتبال زنان به دنبال داشت. از ۱۳۲ بازی، فقط چهار بازی به دلیل مشکلات مالی و عدم حضور تیم‌ها برگزار نشد و درنهایت شهرداری بم، شهرداری سیرجان و سپاهان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند. تیم راه یاب ملل مریوان از لیگ برتر خداحافظی کرد و تیم‌های زاگرس شیراز و آذرخش تهران نیز از جدول لیگ برتر سقوط کردند.
منبع: همشهری جوان؛
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .