تبیان، دستیار زندگی

بررسی ارزش خرید هوندا آکورد در ایران

قدرت و سرعت تنها ویژگی مهم و مثبت هوندا آکورد در بحث فنی نیست. موضوعی که به فروش هوندا آکورد در سراسر جهان کمک کرده، دوام فنی این خودرو زیبا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بررسی ارزش خرید هوندا آکورد در ایران
خودروهای ژاپنی در ایران اسم و رسمی برای خود ساخته‌اند و به دلیل کیفیت خوبی که دارند معمولاً جزو پرطرفدارترین خودروهای ایران هستند. تویوتا، مزدا و نیسان جزو خودرو سازی های معروف و پر طرفدار در ایران محسوب می‌شوند؛ اما هوندا را بیشتر افراد با موتورهای آن می‌شناسند و محصولات خوب این شرکت نتوانسته‌اند در بازار ایران حضور چشمگیری داشته باشند. به همین دلیل هوندا آکورد به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سدان جهان در ایران به موفقیت‌های جهانی خود دست پیدا نکرده است. هرچند نمی‌توان از ویژگی‌های مثبت زیاد این خودرو گذشت، اما مشکلات آن در ایران نیز نباید فراموش شود. به این ترتیب اگر قصد خرید هوندا آکورد را دارید بهتر است قبل از هرکاری با ارزش خرید این خودرو در ایران آشنا شوید و ویژگی‌های مثبت و منفی آن را بشناسید. با ما همراه باشید تا به بررسی ارزش خرید هوندا آکورد در ایران بپردازیم.

عملکرد فنی و دوام قابل قبول هوندا آکورد

موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر در کنار گیربکس cvt عمکرد کم نقصی دارد و می‌تواند خیال شما را برای مدت‌ها از داشتن یک خودرو نسبتاً سریع و قدرتمند راحت کند. خروجی این موتور 2.4 لیتری، 189 اسب بخار است و 247 نیوتن متر گشتاور نیز تولید می‌کند. شتاب 9.8 ثانیه‌ای، حداکثر سرعت 208 کیلومتر بر ساعت و مصرف ترکیبی 7.8 لیتری در صد کیلومتر نتیجه ترکیب فنی قابل قبول هوندا آکورد است. قدرت و سرعت تنها ویژگی مهم و مثبت هوندا آکورد در بحث فنی نیست. موضوعی که به فروش هوندا آکورد در سراسر جهان کمک کرده، دوام فنی این خودرو زیبا است. کمتر موردی از بروز مشکل برای هوندا آکورد در سراسر جهان ثبت شده است و این خودرو از این لحاظ در کنار سایر هم وطنان خود جزو قابل اعتماد ترین خودروهای جهان است که در شرایط مختلف از پس وظایف خود به خوبی بر خواهد آمد.

بررسی ارزش خرید هوندا آکورد در ایران


فضای کابین و امکانات رفاهی خوب آکورد

هوندا آکورد یک سدان سایز متوسط است که همه ویژگی‌های مثبت لازم برای راحتی خانواده‌ها را در خود جای داده است. فضای مورد نیاز برای سرنشینان جلو و عقب به خوبی فراهم شده است. پاها، شانه‌ها و سرها همگی دارای فضای کافی هستند و به همین دلیل در مسافرت‌های طولانی مدت مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. این موضوع یکی از مهمترین برتری‌های هوندا آکورد نسبت به رقبای هم دسته است. علاوه بر این شما با خرید هوندا آکورد به تعداد زیادی امکانات رفاهی خوب دسترسی خواهید داشت. سنسور تغییر لاین، نقطه کور، دی لایت و اتولایت، فرمان برقی با روکش چرم و حساس به سرعت، دوربین عقب، کی لس، صندلی برقی با گرم کن و سانروف تنها تعداد کمی از امکانات رفاهی این خودرو هستند.

قیمت و ارزش خرید هوندا آکومرد

تعداد هوندا آکوردهای وارد شده به ایران انگشت شمار است و فروش هوندا آکورد در کشور ما شرایط خوبی ندارد. دلیل این امر واردات بسیار محدود این خودرو است. به این ترتیب با کم بودن واردات این خودرو وضعیت لوازم یدکی و خدمات پس از فروش هوندا آکورد نیز تعریفی ندارد. نمایندگی‌های معتبر هوندا در ایران آن قدر کم هستند که حتی برای بازدیدهای دوره‌ای نیز ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید. از این لحاظ باید این موضوع را یک نقطه منفی بسیار بزرگ برای این خودرو بدانیم. وضعیت لوازم یدکی خودرو نیز به دلیل کم بودن واردات و نبود مراکز معتبر شرایط خوبی ندارد و قیمت بالای لوازم یدکی یکی دیگر از مشکلات هوندا آکورد در ایران است.

از طرفی قیمت  هوندا آکورد در سایت دیوار بیش از 900 میلیون تومان است. در این محدوده قیمتی رقبایی قرار دارند که کار را برای هوندا آکورد سخت خواهند کرد. هیوندای سوناتا یکی از پرفروش‌ترین محصولات این دسته است و با این که کیفیت ساخت و دوام فنی آن کمتر از هوندا آکورد است؛ اما پشتیبانی بسیار بهتری دارد. کیا اپتیما به عنوان یک کره‌ای دیگر نیز شرایط مشابهی با سوناتا دارد. به این ترتیب ارزش خرید این خودرو در مقابل رقبای آن چندان قابل دفاع نیست و بازار خرید و فروش هوندا آکورد به شدت تحت تأثیر رقبای آن است. مگر آن که شما مشکلی با هزینه‌های بالای نگهداری این خودرو نداشته باشید و کیفیت را بر هر موضوع دیگری ارجعیت دهید، تنها در این صورت است که با خرید هوندا آکورد از آن لذت خواهید برد.

 

منبع : ویرلن