تبیان، دستیار زندگی

نقض مقررات دریانوردی دلیل توقیف نفتکش انگلیسی

نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش کرده و بر خلاف رویه جاری، به جای حرکت در مسیر ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز، از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که احتمال ایجاد حادثه و تصادف با کشتی‌ها را بالا می‌برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نفتکش
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی Stena Impero توسط نیروی دریایی سپاه در تنگه هرمز، گفت: بی توجهی به قوانین و مقررات دریایی علت توقیف این کشتی انگلیسی است.

وی افزود: این کشتی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش کرده و بر خلاف رویه جاری، به جای حرکت در مسیر ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز، از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که احتمال ایجاد حادثه و تصادف با کشتی‌ها را بالا می‌برد.

این منبع آگاه تاکید کرد: کشتی انگلیسی Stena Impero همچنین به هیچکدام از تذکرات داده شده نیز توجهی نکرده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: عصر دیروز(جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام "Stena Impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .