تبیان، دستیار زندگی

«بله گفتن » از ترس بالارفتن سن

وقتی فکر می کنید که سن تان برای ازدواج بالا رفته، ممکن است برای فرار از این موضوع انتخاب اشتباهی انجام دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسر
سوال کاربر : سلام دختری 26 ساله هستم تا به‌حال چندین بار خواستم نامزد کنم و نشده، بخاطر همین هر بار با افسردگی و سر خوردگی مواجه شدم، لیسانس دارم و کارمند هستم.
یک ماه پیش با پسری نامزد کردم مهندس و خوب، اما از لحاظ مالی خیلی معمولی هستن، ولی بخاطر خوبی‌های دیگر نادیده گرفتم.
از همان ابتدا چند بار دعوا شد، سر مهریه، آزمایش خون و در آخر هم موقع خرید. خانواده‌اش مدام دخالت می‌کردند. مادر و خواهرشون سر هر چیزی با من دعوا می‌کردند و حرف‌های نامناسب می‌زدند. پسر خیلی با من توافق دارد. اما خانواده‌اش از نظر فرهنگی پایین هستند. در همان دوران نامزدی مادرشون با مادرم بحث‌شون شد و وسایل ما را پس دادند.
مدتی آقا حرفی نزد اما حالا پیام داده و می‌خواهد برگردد. من چه کنم، با توجه به سنم و اینکه از این به بعد همه بگن نامزد داشته و به هم زده؟

پاسخ مشاور:
باسلام، دوست عزیز همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که قسمت انسان‌ها و شرایطی که برایشان به وجود می‌آید لزوماً وابسته به سن نیست.
یعنی اگر ما تلاش خودمان را در مورد کارهایمان به‌خوبی انجام می‌دهیم اما طبق برنامه سنی که خودمان برای خودمان در نظر گرفته‌ایم به آن خواسته نرسیم از نظر نظام آفرینش به بن‌بست نرسیده‌ایم

به خاطر این مسئله که تصور می‌کنید سنتان بالا رفته و با این شرایط به وجود آمده ممکن است در آینده دیگر نتوانید ازدواج کنید زیر بار شرایطی نروید که تا پایان عمر خودتان را از این انتخاب سرزنش کنید
البته این حرف به این معنا نیست که لزوماً این رابطه را قطع کنید تنها خواستم توجه شما را به این نکته غیرمنطقی که در صحبت‌هایتان بود جلب کنم.
به‌هرحال در هر زندگی‌ای فراز و نشیب‌هایی وجود دارد و هر انتخابی محدودیت‌های خاص خودش را هم دارد.
ممکن است در انتخاب‌های احتمالی بعدی هم شما با این تفاوت‌های اخلاقی و فرهنگی مواجه شوید و تنها راه  شما برای مواجهه با این مسئله این است که سعی کنید مهارت‌هایی را برای ارتباط برقرار کردن با افراد با خصوصیات اخلاقی مختلف پیدا کنید و سعه‌صدرتان را هم دراین‌باره بالا ببرید.
در این مورد بخصوص باید ببینید شخص این آقا قابلیت‌هایی را دارند که شما به خاطر داشتن این ویژگی‌ها بخواهید تمام شرایط سخت زندگی با ایشان را قبول کنید یا خیر

اگر برای برگشت به رابطه مصر هستند، حتماً به مشاور مراجعه کنید و درنهایت زمانی قبول کنید که بتواند خانواده‌اش را هم راضی کند.
فارغ از اینکه مردم چه می‌گویند و سنتان بالا رفته، خود آقا و شرایطش را بررسی کنید و تصمیم بگیرید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است. 
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ‌های عمومی تبیان