تبیان، دستیار زندگی

راه‌اندازی خط تولید آزمایشی پژو ۳۰۱

صبح امروز خط تولید آزمایشی خودروی پژو ٣٠١ با داخلی‌سازی بیش از ۶۰ درصدی راه‌اندازی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تولید پژو 301

این خودرو قرار بود به طور مشترک از سوی شرکت ایران خودرو و شرکت پژو فرانسه تولید شود اما به دنبال ترک یکجانبه ایران از سوی پژو به دنبال تحریم‌ها در سال گذشته، ایران خودرو تولید مستقل این خودرو بدون همکاری شرکت فرانسوی را در دستور کار قرار داد که حاصل آن افتتاح خط تولید آزمایشی این خودرو با داخلی‌سازی بیش از ۶۰ درصد بوده است. طبق برنامه اعلامی قرار است داخلی‌سازی این خودرو به ۸۰ درصد افزایش یابد.

از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره‌برداری می‌رسد. این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه ۱۰ هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه تیراژ تولید آن به ۱۰۰ هزار دستگاه و در نهایت سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

پیش از این هاشم یکه‌زارع - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو - تولید مستقل خودروی ۳۰۱ را تاوان پژو برای عهدشکنی و ترک یک طرفه قرارداد خوانده و آن را فرصتی برای بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی دانسته بود.

خط تولید آزمایشی پژو ٣٠١، با حضور سورنا ستاری - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور - و عزیز اکبریان - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی- افتتاح شد.

منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .