تبیان، دستیار زندگی

شانس حضور سهراب مرادی در المپیک

تجویز پزشک معالج سهراب مرادی این است که او هر چه زودتر باید کارهای درمانی‌اش را آغاز کند تا شانس درمان به موقع و موثر را در آستانه المپیک از دست ندهد. این در حالی است که مشکلاتی در این راه وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سهراب مرادی

 سهراب مرادی سال خوبی را سپری نمی‌کند. او چندین بار دچار مصدومیت شده و این روزها گفته می‌شود حضور در مسابقات جهانی تایلند را از دست داده، موضوعب که البته پزشک معالجش در آلمان رد کرده و معتقد است اگر او هر چه زودتر درمان موثر و لازم را شروع کند، حتی شاید به همین جهانی هم برسد، جهانیِ سرنوشت‌سازی که بخشی از مسیر المپیکی این قهرمانِ بزرگ خواهد بود.

سهراب مرادی بعد از اینکه برای آسیب‌دیدگی سنگین کمرش، تن به جراحی نداد و عازم هانوفر آلمان شد تا درمانِ بدون جراحی را برای بهبود پشت سر بگذارد، در موعد مقرر تمریناتش را از سر گرفت و در حالی که به نظر می‌رسید کار بدون مشکل پیش خواهد رفت، این‌بار از ناحیه شانه دچار آسیب‌دیدگی شد.

تجویز پزشکان طی کردن دوره فیزیوتراپی بود اما آغاز مجدد تمرینات با دررفتگی کتف او همراه شد تا مشخص شود موضوع پیچیده‌تر از آن است که سهراب مرادی بتواند این‌بار نیز بدون اقدام خاص درمانی، کار را تا جهانی پیگیری کند.

او که برای جا انداختن شانه‌اش به اتاق جراحی رفته و بیهوشی سبکی گرفته بود، برای تعیین وضعیت MRI گرفت و مدارک پزشکی نیز برای دکتر امینی که پیش از این در هانوفر سرگروه تیم درمانی قهرمان المپیک 2016 ریو بود، ارسال شد.

دکتر امینی برخلاف خیلی‌ها که معتقد بودند او حتما جهانی را از دست داده، در این خصوص اظهارنظر صددرصدی نداشت و اعلام کرد باید او را ویزیت کرده و درمان آغاز شود. او حتی از فدراسیون ایران خواسته کارهای مربوط به ثبت‌نام و حضور این وزنه‌بردار در مسابقات جهانی تایلند انجام شود، چرا که شاید باز هم با روش‌های درمانی بدون جراحی بشود سهراب مرادی را حتی به جهانی پیش‌رو نیز رساند.

در این میان چیزی که خیلی اهمیت دارد دو موضوع هانوفر و زمان است. امکاناتی که در مجموعه درمانی هانوفر به صورت رایگان در اختیار سهراب مرادی قرار می‌گیرد و پزشکانی که کار او را زیر نظر خواهند داشت، در خصوص این ورزشکار اهمیت ویژه‌ای دارد. این کار باید هر چه زودتر انجام شود و قطعا هر روز که از مصدومیت سهراب مرادی بگذرد و کار درمانی آغاز نشود، شانس او برای حضور در جهانی پیش رو و بهبودش تا المپیک توکیو کم خواهد شد.

پرداختن به موضوعات کم‌اهمیت و تعلل در صدور حکم ریاست علی مرادی، قطعا علاوه بر اینکه همچنان فضای ناامن و بی‌ثباتی را بر ورزش المپیکی ایران حاکم می‌کند، تاثیر مستقیمی روی شانس اول طلای کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو خواهد داشت. وزنه‌برداری در یک سال آینده مسابقات گزینشی و همچنین المپیک را در پیش دارد. ما تنها دو سهمیه در بخش مردان داریم که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم.

 

قطعا هر روز که از مصدومیت سهراب مرادی بگذرد و کار درمانی آغاز نشود، شانس او برای حضور در جهانی پیش رو و بهبودش تا المپیک توکیو کم خواهد شد.
تا پیش از انتخابات روز 16 تیر ماه که فضا، فضای انتخاباتی و رقابت بود، هر اقدامی که صورت می‌گرفت شاید طبیعی جلوه می‌کرد،‌ اما امروز که مجمع به علی مرادی رای داده، باید هر چه زودتر تمان انرژی و توانِ فدراسیونِ مرادی به موضوع سهراب مرادی و موضوع درمانش باشد.

بیش از یک هفته از  انتخاب علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری می‌گذرد اما هنوز مراسم تودیع و معارفه از سوی وزارت ورزش برگزار نشده است و فدراسیون کماکان با سرپرست اداره می‌شود. روز گذشته نیز بحث‌هایی درباره انتخاب مرادی صورت گرفت و برخی کاندیداها در نامه‌ای به وزیر ورزش اعلام کردند که با توجه به حضور 43 نفر در مجمع، 22 رأی برای انتخاب مرادی به عنوان رئیس فدراسیون کافی نبوده و باید نفر برگزیده 23 رأی کسب می‌کرد؛ موضوعی که خیلی سریع با واکنش و تکذیب وزارت ورزش روبه‌رو شد و این وزارتخانه اعلام کرد علی مرادی رئیس قانونی فدراسیون وزنه‌برداری است.

حال سؤال اینجاست که چرا وزارت ورزش تا این اندازه دست‌دست می‌کند و مراسم معارفه رئیس یکی از مهمترین فدراسیون‌های کشورمان در سال منتهی به المپیک برگزار نمی‌شود؟ سال آینده مسابقات المپیک 2020 برگزار می‌شود و تعلل این روزها می‌تواند افسوس و حسرت را در پی داشته باشد به خصوص اینکه یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال ایران در این مسابقات یعنی سهراب مرادی با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و باید هر چه سریع‌تر کارهای درمانی‌اش را آغاز کند اما در فدراسیونی که رئیس آن انتخاب شده همچنان سرپرست فعالیت می‌کند و این سؤال پیش می‌آید که چه کسی باید کارهای نهایی اعزام مرادی را انجام داده و دستورات لازم را در فدراسیون در این باره صادر کند؟ تعلل وزارت ورزش در برگزاری مراسم تودیع رئیس منتخب مجمع فدراسیون وزنه‌برداری این بیم را به وجود می‌آورد که مبادا ماجرای مصدومیت و اعزام سهراب، نوش‌دارو پس از مرگ شود.
منبع: تسنیم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .