تبیان، دستیار زندگی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

سکوت سازمان‌های حقوق بشری در برابر وضعیت شیخ زکزاکی قابل‌ بخشش نیست

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رجبی با بیان این‌ که کشورهای غربی هیچ‌وقت در خصوص حقوق بشر و حقوق انسان‌ها صادق نیستند، گفت: سکوت سازمان‌های حقوق بشری در برابر وضعیت شیخ زکزاکی قابل‌بخشش نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شیخ زکزاکی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی با اشاره به وضعیت ناگوار و خطرناک شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، اظهار داشت: متأسفانه در شرایطی که کشور نیجریه این مجاهد را در وضعیت بسیار بدی نگهداری می‌کند شاهد هستیم که تمامی کشورهای مدعی حقوق بشر چشم خود را به این اتفاق تلخ و ناگوار بسته‌اند.

وی با انتقاد از سازمان‌های حقوق بشری ادامه داد: حقوق بشر در کشورهای غربی درروی کاغذ و حرف مطرح است و از گذشته هم این‌چنین بوده است زمانی که کشورهای دنیا در قالب سازمان ملل پایه‌های حقوق بشر را پایه‌گذاری می‌کردند خود این کشورها بردگی را در کشورهای دیگر اعمال می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبی افزود: کشورهای غربی هیچ‌وقت در خصوص حقوق بشر و حقوق انسان‌ها صادق نیستند این مسئله به حدی در اروپا حاکم شده است که حتی تبدیل به ضرب‌المثل شده است به‌طوری‌که می‌گویند آن چیزی که روی کاغذ است یک‌چیز است و آن چیزی که در واقعیت است چیز دیگری است.

وی تصریح کرد: رژیم‌های غربی و به در رأس آن‌ها استکبار جهانی به دنبال اهداف و منافع خودشان هستند و هر جا بحثی از حقوق بشر و شهروندی به میان می‌آورند حتماً باید در این‌گونه سخنان آن‌ها تأمل جدی شود و ریشه این نوع سخنان آن‌ها را پیدا کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: تاریخچه نظام‌های غربی در همه زمینه‌های بشری سیاه است به‌طوری‌که شیخ زکزاکی و امثال ایشان که در رژیم‌های غربی شهید شده‌اند یا به دست مزدوران این کشورها در منطقه مانند عربستان سعودی شهید می‌شوند نمونه‌های دیگر از تفکر غلط و ریاکاری غربی‌ها در ادعای حقوق بشر است.

وی خاطرنشان کرد: این غربی‌ها هستند که نظام جمهوری اسلامی ایران را که یکی از دمکراتیک‌ترین کشورهای دنیا است و حقوق تمامی افراد حتی اقلیت‌ها را حفظ کرده است را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند و رژیم‌های مانند سعودی که دستشان به خون انسان‌های پاک و بی‌گناه آلوده است آن‌ها را به‌عنوان کشورهای حامی بشر می‌شناسند و علاوه بر این گروه‌هایی که رسماً دست به ترور می‌زنند مانند گروه منافقین را پناه می‌دهند و در مقابل ملت ایران را که قربانی تروریسم است را تروریست می‌نامند.

قائم‌مقام موسسه امام خمینی (ره) افزود: این نوع سکوت و تائید ظلمی که رژیم نیجریه علیه شیخ زکزاکی می‌کند و مشابه‌های این‌ها تائید دیگری بر این مطلب است که حقوق بشر در غرب صرفاً در حد سخن و روی کاغذ است و به‌هیچ‌وجه رژیم‌های غربی از اساس معتقد به حقوق بشر نیستند بلکه دنبال منافع شخصی خودشان هستند.

منبع: خبرگزاری حوزه