تبیان، دستیار زندگی

آخرین وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی از زبان فرزندش

یکی از فرزندان «شیخ زکزاکی»، روحانی زندانی و رهبر شیعیان نیجریه در گزارشی به تشریح آخرین وضعیت پدرش پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شیخ زکزاکی

«محمد ابراهیم زکزاکی»، از فرزندان «شیخ زکزاکی»، روحانی سرشناس و رهبر شیعیان نیجریه در یادداشتی وضعیت سلامتی پدرش را که در زندان به سر می‌برد، تشریح کرده است.

این یادداشت پس از آن از سوی محمد ابراهیم زکزاکی منتشر شده که برخی خبرها از وخامت حال رهبر زندانی شیعیان نیجریه و افزایش نگرانی حکایت داشت.

حدود چهار سال پیش در ۲۲ آذر سال ۱۳۹۴ با حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله (عج) و نیز منزل شیخ ابراهیم زکزاکی، صدها شیعه نیجریه‌ای شهید و مجروح شدند و شیخ زکزاکی و همسرش نیز زخمی و توسط ارتش دستگیر شدند.


در این یادداشت فرزند شیخ زکزاکی می‌گوید: از آخرین نوشته من در تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۹ که از وضعیت نگران کننده و رو به وخامت سلامتی والدینم سخن گفتم؛ بنده و برخی از اعضای خانواده ام با مقامات عالی حکومت در تماس بودیم. آنها قول دادند که همه گام‌های لازم برای درمان آنها از جمله انتقال به یک بیمارستان مناسب خارج از نیجریه را برخواهند داشت و گام‌های اولیه برای رضایت ما برداشته شد در حالی که هنوز خیلی کارها باقی مانده است.

محمد ابراهیم زکزاکی در ادامه می‌افزاید: با توجه به فوریت موضوع که مسئولین نیز خودشان در جریان هستند، مایلم تا از این فرصت برای تاکید مجدد نسبت به تسریع تلاش‌ها در فرآیند درمان آنها قبل از آنکه زمان به اتمام برسد، استفاده نمایم. الان اگرچه حالشان رو به وخامت است می‌توانم حداقل بگویم که برخی کارها در حال پیگیری است. هرچند برخی اقدامات جلو رفته است لیکن من شاهد اقدامات فوری برای بستری شدن والدینم نیستم.

فرزند شیخ زکزاکی در پایان گزارش خود هشدار می‌دهد که اگر فرآیند مزبور مانند قبل پیش برود که بسیار کند بوده است باید بگویم که متأسفانه ما به نقطه پایان رسیده ایم و نتیجه همین است که خواهم گفت و یا چیز دیگری از من نخواهید شنید.

لازم به ذکر است که حدود چهار سال پیش در ۲۲ آذر سال ۱۳۹۴ با حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله (عج) و نیز منزل شیخ ابراهیم زکزاکی، صدها شیعه نیجریه‌ای شهید و مجروح شدند و شیخ زکزاکی و همسرش نیز زخمی و توسط ارتش دستگیر شدند.

بر اساس حکم دیوان عالی نیجریه، شیخ زکزاکی باید فوراً آزاد شود، هرچند رهبر جنبش اسلامی نیجریه از بیش از سه سال و نیم پیش تاکنون در بازداشت غیرقانونی به سر می‌برد و حتی امکان معالجه مناسب هم برای وی فراهم نیست.
منبع: خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .