تبیان، دستیار زندگی

ادامه تحصیل بدون کنکور در دانشگاه

رشته های بدون کنکور دانشگاه ها و بر حسب استقبال و اشتیاق داوطلبان به تحصیل پزشکی بدون کنکور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تا چند سال قبل هیچ فردی بدون شرکت در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نمی توانست به دانشگاه راه یابد و تحصیلات عالیه داشته باشد. در نتیجه دانش آموزان و داوطلبان سختی ها و مشقت های بسیاری را برای با موفقیت سپری کردن این آزمون مهم و سرنوشت ساز متحمل می شوند. ولی در حال حاضر و به لطف ارائه رشته های بدون کنکور در دانشگاه های مختلف و در میان رشته های با آزمون دیگر خبری از آن همه ترس و اضطراب و نگرانی بابت کنکور سراسری دانشگاه ها نیست. حالا افرادی که از آزمون ورودی دانشگاه ها می ترسیدند و یا بنا به علتی از جمله شرایط فردی و خانوادگی موفق به قبولی در دانشگاه ها نشده اند می توانند راه بدون کنکور را نیز امتحان کنند. باید به اطلاع شما دوستان گرامی برسانیم که امکان تحصیل در رشته های بدون کنکور در کشور برای کلیه متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی، دکتری و حتی کارشناسی ارشد بدون کنکور در صورت داشتن شرایط و ضوابطی چند فراهم شده است. در این مطلب، بنا به اهمیت این مسئله قصد داریم در رابطه با کارشناسی ارشد بدون کنکور ، رشته های بدون کنکور دانشگاه ها و بر حسب استقبال و اشتیاق داوطلبان به تحصیل پزشکی بدون کنکور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. در حقیقت، سعی داریم به این مسئله بپردازیم که ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور با چه ضوابط و قوانینی برای هر شخص داوطلب میسر است و این که آیا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه در پزشکی بدون کنکور نیز به دلیل طرفداران و علاقه مندان زیاد ورود به پزشکی بدون کنکور فراهم شده است یا هنوز این امکان برای آن ها وجود ندارد.

ادامه تحصیل بدون کنکور در دانشگاه

ارشد بدون آزمون

با توجه به بالارفتن شمار افراد مایل به داشتن تحصیلات دانشگاهی در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد علی الخصوص در میان قشر جوان تعداد زیادی از این قبیل اشخاص به شدت مایل به پذیرش در کارشناسی ارشد بدون کنکور در انواع مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه های روزانه، غیرانتفاعی و غیره هستند. ولی در اینجا باید نکته مهمی را خدمت شما بگوییم و آن هم این که ورود به دوره ارشد بدون کنکور و تحصیل در رشته های بدون کنکور به هیچ وجه آسان و به قول معروف هلو برو تو گلو نیست. حقیقت این است که فقط دانشجویان دارای استعداد درخشان که معمولاً از شرایط خاص و منحصر به فردی نیز برخوردار هستند می توانند در یکی از رشته های بدون کنکور اقدام به تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور نماید. البته این امتیاز فقط مختص دانشجویانی است که دوران کارشناسی خود را در دانشگاهی روزانه سپری کرده اند و از دانشگاه های دولتی فارغ التحصیل شده اند. در بین قوانین وضع شده برای ورود افراد به دوره های ارشد بدون کنکور در دانشگاه های مختلف می توان از موارد مهمی همچون داشتن رتبه اول تا پانزدهم در المپیادهای مختلف علمی و اتمام دوره تحصیلی کارشناسی تا حداکثر 8 نیمسال تحصیلی( برابر با 4 سال) اشاره کرد.

رشته های ارشد بدون آزمون

در رابطه با رشته های ارشد بدون کنکور باید خدمت شما عرض کنیم که این قبیل از رشته ها طیف وسیعی از رشته ها را در گروه های آزمایشی مختلف از جمله گروه انسانی، فنی مهندسی، زبان، هنر در بر می گیرد. در صورتی که قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور را دارید باید به مواردی از جمله بازار کار این رشته های ارشد بدون کنکور، ظرفیت پذیرش این رشته ها و موارد مهم دیگر توجه لازم را مبذول دارید. ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور به این شکل انجام می شود که هر یک از متقاضیان با توجه به تاریخ های از پیش تعیین شده از طرف هر کدام از دانشگاه ها باید به سایت مربوطه وارد شوند و عملیات ثبت نام ارشد بدون کنکور و همین طور بارگزاری مدارک درخواستی را انجام دهید. به این نکته توجه کنید که تمامی افراد متقاضی شرکت و پذیرش در کارشناسی ارشد بدون کنکور در زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور و آپلود مدارک و اطلاعات لازم مبلغ مشخصی را نیز برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور و در رشته های بدون کنکور معرفی شده باید پرداخت نمایند.

در رابطه با پزشکی بدون کنکور چه می دانید؟

ادامه تحصیل در رشته ای همانند رشته پزشکی همواره از آرزوهای بزرگ و شاید بتوان گفت در مواردی دست نیافتنی در نزد شمار زیادی از دانش آموزان و داوطلبان گروه تجربی محسوب می گردد. موارد مهم دیگری همچون درآمد بسیار بالا وجه اجتماعی را نمی توان از جمله علت های تمایل و اشتیاق شدید افراد به تحصیل در رشته پزشکی دانست. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رشته محبوب پزشکی در کشورهایی از جمله کانادا و سوئد نیز طرفداران خاص خودش را در بین علاقه مندان ورود به این رشته تحصیلی و پوشیدن روپوش سفید پزشکی دارد. ولی سؤالی که ممکن است در ذهن شما نیز به وجود آمده باشد این است که آیا راه میانبری برای ورود به رشته پزشکی مثلاً دوره پزشکی بدون کنکور وجود دارد؟ به عبارت دیگر راهی که بتوان به کمک آن ارشد کنکور سراسری سخت و طاقت فرسا خلاص شد. در جواب این سؤال شما که ممکن است سؤال بسیاری از افراد دیگر نیز باشد باید بگوییم که تحصیل پزشکی بدون کنکور در صورت وجود شرایطی بسیار خاص و به دنبال قوانین و ضوابطی چند برای علاقه مندان فراهم شده است. در غیر این صورت فرد فقط به وسیله ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری گروه تجربی می تواند به مراد دلش که همان تحصیل در رشته پزشکی است برسد در میان اساسی ترین و مهم ترین شرط های تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور می توان به داشتن گواهی نامه های دیپلم و سال چهارم دوران متوسطه در دو گروه آزمایشی شناخته شده ریاضی و تجربی اشاره کرد که باید توجه لازمه را به آن ها معطوف داشت. البته مورد قبول ذکر و بسیار مهم این که هیچ فردی نمی تواند در ایران به تحصیل پزشکی بدون کنکور در هیچ کدام از دانشگاه ها چه روزانه و چه آزاد مشغول شود. تنها راه تحصیل در پزشکی بدون کنکور شناخت یکی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم در خارج از ایران و گذراندن تمامی واحدهای درسی رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های خارج از کشور بدون داشتن حق گرفتن انتقالی به ایران است.