تبیان، دستیار زندگی

برنامه‌های تقریبی دهه کرامت

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شورای بزرگداشت دهه کرامت به تشریح برنامه‌های این مجمع در ایام دهه کرامت پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دهه کرامت
روح‌الله ملکی نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های این مجمع در ایام دهه کرامت گفت: برنامه‌های این مجمع پیوسته در طول سال در راستای وحدت اسلامی و احیای امر تقریب مذاهب اسلامی است.

وی افزود: برنامه‌های امسال در 14 استان کشور همزمان با اولین روز دهه کرامت به طور رسمی آغاز می‌شود که در پنج استان: گلستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به دلیل بافت جغرافیاتی، تراکم جمعیتی و حضور بیشتر برادران اهل‌سنت، نگاه ویژه‌تری در اجرای برنامه‌ها خواهیم داشت.

ملکی بیان کرد: برنامه‌های موردنظر مجمع به دفاتر استانی و نمایندگی‌های مقام معظم رهبری در امور اهل‌سنت استان‌ها ابلاغ شده است، به دلیل اینکه خواسته و تأکید ستاد دهه کرامت بر مردمی برگزار شدن اینگونه برنامه‌هاست، لذا تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا برنامه‌های دهه کرامت با محوریت خود مردم برگزار شود و مجمع فقط مدیریت اجرایی این برنامه‌ها را بر عهده داشته باشد.

تقدیر از پیشگامان امر تقریب

وی با اشاره به اجرای 7 ویژه‌برنامه در ایام دهه کرامت گفت: نخستین برنامه پیش‌بینی شده، تقدیر از پیشگامان تقریب است. در استان‌های مختلف کشور افرادی ـ از شیعه و سنّی و خواهر و برادر ـ حضور دارند که در حوزه وحدت و ترویج امر تقریب مذاهب، اقدامات بسیار خوب و قابل تحسینی را انجام داده‌اند که قرار است توسط مراکز استان‌ها از آنان تقدیر و تجلیل شود.

تجلیل از خانواده‌های شهدای اهل سنت

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در شورای بزرگداشت دهه کرامت گفت: دومین برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدای اهل‌سنت است، خانواده‌هایی از شهدای ترور، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و... . سومین برنامه موردنظر، برگزاری نشست‌های تقریبی با موضوع سیره حضرات معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) است، این سلسله نشست‌ها که با نگاه تقریبی برگزار خواهد شد، برگرفته از سیره اهل بیت (ع) به ویژه سیره رضوی است.

همایش بزرگ خانواده اهل‌سنت

ملکی افزود: برگزاری همایش بزرگ خانواده اهل سنت چهارمین برنامه مجمع تقریب مذاهب اسلامی است که امسال برای نخستین بار برگزار خواهد شد. این مراسم در آخرین روز دهه کرامت یعنی روز ولادت حضرت امام رضا (ع) در مراکز استان‌ها با شعار «امام رئوف؛ محور وحدت» برگزار می‌شود.

وی برپایی غرفه و ایستگاه صلواتی به نام حضرت امام رضا (ع) توسط گروه‌های مردمی اهل سنت را یکی دیگر از برنامه‌های این مجمع در ایام دهه کرامت اعلام کرد و گفت: این برنامه نیز برای اولین بار است که به این شکل برای برادران اهل سنت در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در شورای بزرگداشت دهه کرامت گفت: برگزاری برنامه‌های محلی با نگاه قومیتی یکی دیگر از برنامه‌ها محسوب می‌شود که بر اساس آن، در هر استان مثلاً استان سیستان و بلوچستان و کردستان و ... به علت تعدد قومیت‌ها هر کدام برنامه ویژه‌ای در ایام دهه کرامت دارند که قرار است این برنامه‌ها با محوریت سیره امام رضا (ع) باشد. از خیّرین و عموم مردم اهل سنت نیز درخواست شده تا آذین‌بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا و مراکز فرهنگی و ... را در رأس فعالیت‌های خود قرار دهند تا محیط شهر و روستاها بیش از پیش رنگ و بوی دهه کرامت به خود بگیرد.


منبع: خبرگزاری تسنیم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .