تبیان، دستیار زندگی

وداع مردم با یکی از شجاع‌ترین مدافعان حرم

اولین مراسم وداع با پیکر شهید ثامنی‌راد ساعت ۱۸:۳۰ امروز سه‌شنبه ۴ تیر در معراج‌الشهدای تهران برگزار می‌شود. علاوه بر این، یک مراسم وداع دیگر با پیکر این شهید مدافع حرم قرار است روز پنجشنبه ۶ تیر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مهدیه کارخانه قند ورامین برگزار شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیکر شهید مدافع حرم مهدی ثامنی‌راد

دو روز پیش در دومین روز تیرماه، خبر کشف و شناسایی پیکر شهید مدافع حرم «مهدی ثامنی‌راد» که سه سال پیش در سوریه به شهادت رسیده بود، روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

شهید ثامنی راد متولد شهر ورامین بود و در هنگام شهادت ۳۳ سال سن داشت. او که در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ چشم به جهان گشوده بود، در ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۴ نیز چشم از جهان فروبست.

شهید ثامنی‌راد در منطقه «تل‌هور» سوریه به شهادت رسید، اما پیکرش در منطقه ماند و شهید جاودالاثر لقب گرفت تا اینکه خیر کشف و شناسایی پیکر وی منتشر شد.

«مهران ثامنی‌راد» برادر شهید می‌گوید: «مهدی سال ۸۵ لباس مقدس سپاه را به تن کرد. زمانی که از دوستانش نحوه شهادتش را پرسیدم گفتند برادرت خیلی شجاع بود، در منطقه‌ای که بودیم چند نفر می‌خواستند تک تیرانداز دشمن را بزنند، ولی کسی جرئت نمی‌کرد، همرزمش می‌گفت من خودم جرئت نکردم، از بین ما برادرت جلوی تک تیرانداز نشست، اما دشمن زودتر او را هدف قرار داد».

زمانی که این شهید مدافع حرم برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری عازم سوریه شد، یک دختر هفت ماهه به نام «فاطمه سلما» داشت. شهید ثامنی‌راد گفته بود «برای مواظبت از بچه من مادرم و همسرم هستند، ولی مثل بچه من در سوریه زیاد هستند».  

خانم «صنمی» همسر شهید ثامنی‌راد درباره ویژگی‌های همسر شهید خود می‌گوید: «زندگی‌اش در اردوی جهادی، سفر زیارتی برای ایتام و کمک‌رسانی خلاصه می‌شد. بار‌ها افرادی را برای اولین بار به سفر‌های زیارتی برده بود. هر شب ۲ رکعت نماز می‌خواند، وقتی جواب خواستگاری مثبت شد از من هم خواست این ۲ رکعت نماز را بخوانم. گفت این نماز به نیابت از حضرت زهرا (س) برای سلامتی حضرت صاحب الزمان (عج) است که اگر این را بخوانی شبت را با آرامش به صبح می‌رسانی».

اولین مراسم وداع با پیکر شهید ثامنی‌راد ساعت ۱۸:۳۰ امروز سه‌شنبه ۴ تیر در معراج‌الشهدای تهران واقع در خیابان بهشت برگزار می‌شود. علاوه بر این مراسم، یک مراسم وداع دیگر با پیکر این شهید مدافع حرم قرار است روز پنجشنبه ۶ تیر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مهدیه کارخانه قند ورامین برگزار شود.

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است پیکر شهید ثامنی‌راد با حضور عموم مردم شهیدپرور کشورمان ساعت ۱۷ روز جمعه ۷ تیر از ابتدای بلوار شهید قدوسی (صادقعلی) به سمت گلزار شهدای حسین‌رضا تشییع شود. مراسم یادبود این شهید مدافع حرم نیز روز دوشنبه ۱۰ تیر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری میزان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .