تبیان، دستیار زندگی
المپیك ایران معرفی شد سرانجام پس از كش و قوس های فراوان محمد مایلی كهن به عنوان سرمربی تیم المپیك ایران معرفی شد. مایلی كهن در حالی در پست قبلی اش ابقا شد كه شایعات زیادی در خصوص بركناری اش به گوش می رسید. مهمترین این شایعات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایلی كهن رسماً به عنوان سرمربی تیم المپیك ایران معرفی شد

سرانجام پس از كش و قوس های فراوان محمد مایلی كهن به عنوان سرمربی تیم المپیك ایران معرفی شد. مایلی كهن در حالی در پست قبلی اش ابقا شد كه شایعات زیادی در خصوص بركناری اش به گوش می رسید. مهمترین این شایعات جایگزینی برانكو ایوانكوویچ سرمربی تیم ملی بزرگسالان بود كه طی دو هفته اخیر قوت بیشتری به خودش گرفته بود. محمد دادكان رییس فدراسیون فوتبال ایران پس از اعلام رسمی حكم مایلی كهن شایعات روزهای گذشته را به ذهنیت مطبوعات ربط داد و به ایسنا گفت:" فدراسیون مربی تیم امید را معرفی كرده وهمه این صحبت ها در مورد حضور برانكو در تیم ملی امید از سوی روزنامه ها مطرح شده و برای فدراسیون نیست. حتی برانكو هم كراراً این موضوع را رد كرده است." اظهارنظرهای مسؤولان رده بالای ورزش پس از ابقای مالی كهن جالب است . بهرام افشارزاده دبیر كل كمیته ملی المپیك كه برای به خدمت گرفتن ایوانكوویچ تلاش های فراوانی به خرج داده بود و در مقابل مخالفت های فدراسیون فوتبال حتی سعی بر آن داشت برانكو را به عنوان مشاور تیم ملی امید برگزیند، ادعاهای دادكان را تأیید می كند و با رد تمام ماجراهای قبلی می گوید:" حضور برانكو در تیم المپیك فقط از سوی مطبوعات مطرح شده بود و از انتخاب محمد مایلی كهن خوشحالم . چرا كه این گزینه در بین گزینه های موجود برای رهبری كادر فنی تیم امید بهترین گزینه فدراسیون بود. ما برای انتخاب مربی تیم امید به فدراسیون فوتبال اختیار تام داده بودیم و می دانستیم آنها در این مورد بهتر می توانند تصمیم گیری كنند." اما برانكو ایوانكوویچ كه در كانون توجهات شایعه پردازان قرار داشت یك روز پس از معرفی مالی كهن در این خصوص این چنین اظهارنظر كرد:" من هم مثل تمام ایرانیان با تمام وجود تیم المپیك را تشویق می كنم. این تیم یك كادر خوب و قوی را در اختیار دارد و امیدوارم از این پس علاقه مندان سؤالاتشان را از مربیان این تیم بپرسند" نه من!" سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران كه با خبرگزاری مهر صحبت می كرد، شایعه حضور در تیم المپیك را رد می كند و می گوید:" من مسؤولیت سنگینی را در تیم ملی بزرگسالان دارم. در رقابت های مقدماتی جام جهانی نیز در گروه سختی قرار داریم و برای مشاوره دادن به تیم ملی امید هیچ زمانی ندارم چرا كه معتقدم چنین كاری تنها ایجاد اختلال می كند و موجب سوء تفاهم می شود."

در این بین محمد مایلی كهن كه از فدراسیون فوتبال اختیار تام می خواست و حتی با حضور برانكو به عنوان مشاور نیزمخالف بود بلافاصله 40 بازیكن را به اردوی آمادگی دعوت كرد. وی حتی تأكید كرد در صورتی كه احساس كند مانع راهیابی به المپیك آتن است از سمتش كناره گیری می كند. مایلی كهن پس از انتخاب مجددش می گوید:" با تیم ملی امید به دنبال آرمانهای بزرگی برای ملت و كشورم هستم و در این راه از هیچ كوششی دریغ نمی كنم. امیدوارم در این راه كارشناسان، مربیان و مطبوعات كمكم كنند." سرمربی تیم المپیك ایران را منصور ابراهیم زاده، محمد احمدزاده و نادر فریاد شیران به عنوان دستیارانش همراهی می كنند كه بلافاصله كفعمی، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در قبال انتخاب ابراهیم زاده موضع گیری كرد. كفعمی تأكید بر آن دارد كه در شرایط فعلی نمی تواند این سرمربی را در اختیار تیم المپیك قرار دهد. اگر چه محمد مایلی كهن با اختیار كامل به عنوان سرمربی تیم امید ایران معرفی شد اما به نظرنمی رسد این انتخاب به این سادگی كه مسؤولان فدراسیون و كمیته ملی المپیك می گویند، صورت گرفته باشد. شایعات بر پافشاری های فدراسیون فوتبال اشاره دارند و افشارزاده علی رغم میل باطنی تن به این خواسته دادكان داده است.