تبیان، دستیار زندگی

یک ساندویچ فوری و خوشمزه(شاورما مکزیکی)

ساندویچ یک غذای بسیار خوشمزه و فوری است که برای وعده شام بسیار مناسب است ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ساندویچ خوشمزه را برای شما عزیزان آماده کنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شاورما مکزیکی

شاورما یک ساندویچ فوری کوچک و بسیار مغذی است که ظاهر جذابی هم دارد. برای تهیه این غذا، ۳۰۰ گرم گوشت‌ که به صورت باریک خلال شده است را در ظرف بلورى ریخته و نصف لیوان ماست، نصف لیوان آبلیمو، یک عدد پیاز رنده شده، و کمی سماق و نمک و فلفل را روی آن بریزید و به خوبی مخلوط کنید. سپس ظرف گوشت را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد سس جذب گوشت شود.بعد گوشت را در ظرف پیرکسی ریخته و در فری که از قبل گرم کرده اید به مدت نیم ساعت با حرارت ۱۷۵درجه سانتیگراد قرار دهید تا وقتیکه روی گوشت کمی برشته شود.

در ادامه پیاز را در تابه‌اى نسوز ریخته با کمى روغن زیتون تفت دهید سپس فلفل دلمه‌اى و کمى پودر فلفل قرمز و گوشتی که از قبل آماده کرده‌اید را به آن اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید. سپس مواد را از روى حرارت بردارید و پس از کمی خنک شدن خیار شور، گوجه فرنگى، کمی مایونز و ماست، و پودر سیر را به آن اضافه کنید وخوب مخلوط کنید.

حال کمى از مواد آماده شده روى نان بگذارید و آن را بپیچانید و به مدت ۲ دقیقه در ساندویچ ساز یا فر که از قبل گرم شده بگذارید.

می‌توانید این غذا را با مرغ که یک منبع غنی پروتئین است هم تهیه کنید.

 
منبع: پرشین وی 

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .