تبیان، دستیار زندگی

بگویم قبلا ازدواج کرده ام؟

اگر پیش از این عقدکردگی و یا نامزدی ناموفق داشتید، بیان کنید یا نه؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج
سوال کاربر: سلام، پسری 27 ساله و مجرد و مذهبی هستم. 2 سال پیش با خانمی عقد کردم اما بنا بر مشکلات بینمون و اختلافات فرهنگی خانواده‌ها سر 5 ماه از هم به‌صورت توافقی جدا شدیم الان برای ازدواج اقداماتی دارم سؤالی که ذهنم را مشغول کرده اینه که آن ازدواج ناموفق را چه زمانی بیان کنیم قبل از خواستگاری (توسط مادر با خانواده منتخب)؟ یا در جلسه اول گفتگو؟ یا در جلسات دوم، سوم؟ توسط چه کسی اولین بار این موضوع بیان شود؟ متشکرم
 
پاسخ مشاور: سلام، آنچه مسلم است، این موضوع باید گفته شود. بهتر است از جلسات سوم به بعد تجاوز نکند تا سوءتفاهمی برای خانواده و خود دخترخانم پیش نیاید.
شاید مناسب باشد که ابتدا در گفتگوهای آشنایی که با دخترخانم دارید نظر ایشان را در مورد چنین مسأله‌ای بدانید بعد از آن اگر مشکلی با این قضیه نداشتند، با همکاری و مشورت هم طوری موضوع را با بزرگترها مطرح بفرمایید که بتوان موافقتشان را گرفت.در غیر این صورت اگر مخالفت کردند که کلاً می‌توانید مطرح نکنید و رابطه را از همانجا قطع کنید.

توجه داشته باشید بسته به نوع فرهنگ خانواده شما و افرادی که برای ازدواج انتخاب می‌کنید، جواب سؤالتان متفاوت است. گاهی لازم است در قدم اول بگویید و نگفتن این قضیه باعث عصبانیت خانواده فرد بشود.
باتوجه به اینکه شما تشکیل زندگی مستقل ندادید و در دوران عقد جدا شده‌اید افراد بیشتری هستند که با این موضوع مشکلی ندارند. چندان خودتان را درگیر نکنید. با خانواده‌تان هم مشورت کنید. ممکن است مادرتان بخاطر همان مسایل فرهنگی که بیان شد، بگویند که خودشان در تماس اول این موضوع را بیان کنند، بهتر است. اگر دختری را با واسطه‌ای به شما معرفی می‌کند، شرایط شما را می‌دانسته پس احتمالاً دختر و خانواده‌اش مشکلی با این موضوع ندارند.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است. 
 بخش همسان گزینی تبیان
منبع: پرسش و پاسخ‌های عمومی تبیان