تبیان، دستیار زندگی

زنی جذاب برای تمام فصول(2)

آماده باش برای نقش جدید

پذیرفتن یک نقش جدید بدون آگاهی و شناخت کافی از خودتان و کارهایی که باید انجام دهید، بی‌فایده است پس برای روزهای بعد از ازدواج آماده شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسان گزینی، همسان یابی، گفتگو، همسر، ازدواج، همسریابی
در مقاله‌ی قبل با عنوان «تقلب‌های خوشبختی برای دختر خانم‌ها» پنج راهکار برای موفقیت در نقش همسری  را بیان کردیم و حال نوبت به عوامل پایانی رسیده است. 

نگاه به زندگی با خوش‌بینی

خوش‌بین‌ها، در معاشرت احساس بهتری را به دیگران منتقل می‌کنند. یادتان هست در کارتون گالیور شخصیتی بسیار منفی گرا بود و تا اتفاقی پیش می‌آمد، می‌گفت: من می دونم، ما بدبخت می‌شیم. این شخصیت هرچند اغراق گونه بود اما در واقعیت هم افراد زیادی هستند که بسیار منفی گرا بوده و در مقابل هر اتفاقی همین‌طور برخورد می‌کنند. شما به‌عنوان خانم خانه خیلی مهم است که نگاه مثبتی داشته باشید تا همین نگاه را به دیگران هم منتقل کنید. وقتی نگاهتان به زندگی و اتفاقات آن مثبت باشد، همسرتان با آرامش بیشتری از اتفاقات روزمره‌اش و حتی مشکلاتش با شما صحبت می‌کند. می‌داند که با نگاه مثبت‌تان حال او را هم خوب می‌کنید.

به دنبال یادگیری و تغییر باشید

یک زن وقتی ازدواج می‌کند، مسئولیت‌های زیادی به زندگی‌اش وارد می‌شود، بعد از مادر شدن هم باز به میزان این مسئولیت‌ها اضافه می‌شود اما این به معنی از بین رفتن زندگی شخصی‌تان نیست. شما همسر و مادر یک‌خانه هستید اما فرصت کافی برای یادگیری چیزهایی که سطح فردی‌تان را بالا می‌برد در لابلای کارهای روزانه‌تان پیدا کنید. مثلاً زبان بیاموزید. وقتی فرزندتان در آینده توانایی شمارا در زبان ببیند و حس خوبی برایش ایجاد شود، شادی عمیقی به دست خواهید آورد. همسرتان هم هرقدر زن تواناتری داشته باشد، لذت بیشتری می‌برد به‌شرط این‌که توانایی‌هایتان باعث نشود او و زندگی مشترکتان را فراموش کنید.

زنی که مدیر و مدبر است و با ظرافت‌های زنانه بدون امرونهی، رتق‌وفتق امور را به دست می‌گیرد، باعث آرامش شوهرش می‌شود و این بزرگ‌ترین ملاک جذابیت در نگاه مردان است



به میزان لازم استراحت کنید

زنی که خسته است و بی‌حوصله نمی‌تواند شریک جذابی برای زندگی همسرش باشد. خستگی باعث می‌شود آستانهٔ تحریکتان پایین بیاید و گاهی از کاه کوه بسازید. زنی که خسته است، وقتی شوهرش به خانه بیاید، بجای اینکه حوصله داشته باشد با لبخند و روی خوش با او برخورد کند، با بی‌حوصلگی رفتار خواهد کرد و این پیام خوبی را مبادله نمی‌کند پس برای اینکه چنین اتفاقی نیافتد، به میزان لازم استراحت کنید، خوب بخوابید و کاری کنید تا همسرتان یک زن باانرژی در خانه داشته باشد. اگر می‌گویید وقت آن را ندارید، بهتر است کمی در برنامه‌هایتان بازنگری کنید، گاهی حرف زدن با تلفن و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی نزدیک به یک ساعت وقتتان را می‌گیرد، همان زمانی که برای استراحت نیمروزی به آن احتیاج دارید.

در خانه مدیر موفقی باشید

می‌گویند زن مدیر خانه است، بیراه نگفته‌اند زیرا رفتار اعضای خانواده، رسیدگی به تغذیهٔ آن‌ها، مهمانی دادن، چینش خانه، اینکه چه لوازمی و موادی باید خریداری شود، نظافت و رسیدگی به خیلی چیزهای دیگر همه بر عهدهٔ شماست. البته همسرتان هم در حد توان کمک می‌کند اما این شما هستید که باید با مدیریت صحیح کاری کنید که شوهرتان و فرزندان‌تان هرکدام کارهایی را انجام دهند و نظم خانه همیشه حفظ شود. اگر زن خانه حواسش نباشد و به اصطلاح دل به کار ندهد، ممکن است کارهای روزمره انجام شود اما نه به‌صورت کامل و همراه با آرامش. زنی که مدیر و مدبر است و با ظرافت‌های زنانه بدون امرونهی رتق‌وفتق امور را به دست می‌گیرد، باعث آرامش شوهرش می‌شود و این بزرگ‌ترین ملاک جذابیت در نگاه مردان است. مردها با تمام حس مردانه و قدرت‌طلبی‌شان، به داشتن زنی که سایهٔ مهر و حضورش خانه را گرم کند، عشق می‌ورزند. مدیریت صحیح شما یعنی داشتن یک خانوادهٔ سالم.

خوش‌بین‌ها، در معاشرت احساس بهتری را به دیگران منتقل می‌کنند.شما به‌عنوان خانم خانه خیلی مهم است که نگاه مثبتی داشته باشید تا همین نگاه را به دیگران هم منتقل کنید



زیبا سخن گفتن را یاد بگیرید

زنی که صدایی دل‌نشین دارد و بلد است از جادوی کلمات استفاده کند، یک مصاحب جذاب برای همسرش می‌شود. درست است بعضی مردها به‌صورت کلی کم‌حرف‌تر هستند و گاهی حوصلهٔ شنیدن صحبت‌های همسرشان را هم ندارند اما نوع حرف زدن شما خیلی موثر است. وقتی باهمسرتان حرف می‌زنید، کلمات زیبا پیدا کنید، صدایتان آرام و دل‌نشین باشد و لبخند به لب داشته باشید، در اینصورت باعث می‌شود او جذب شما شود. البته نمی‌توان همیشه این‌طور بود گاهی اختلافات و دلخوری‌ها و خستگی‌ها وجود دارد اما در مواقع عادی فراموش نکنید که با حرف‌هایتان حساب مشترک دوست داشتن را در خانه‌تان پرکنید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است. 
 بخش همسان گزینی تبیان