تبیان، دستیار زندگی

اعتراض مهمانپذیرداران به فعالیت غیرمجاز خوابگاهها

تعدادی از اعضای اتحادیه مهمانپذیرداران به فعالیت غیرمجاز خوابگاههایی که به نام دانشجویی مسافر می گیرند، اعتراض کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهمانپذیر
شاهرخ محمد زاده رئیس اتحادیه مهمانپذیرهای استان تهران در نشست اعضای این صنف که عصر روز گذشته در موزه شهدا برگزار شد گفت: عده ای از خوابگاه ها اعلام می کنند که دانشجو می گیرند اما وقتی همکاران ما در اتحادیه به آنها سرکشی کردند متوجه شدند که این طور نیست.

وی با انتقاد از اینکه فشار مالیاتی روی مهمانپذیرها بسیار زیاد است گفت: خوابگاههای دخترانه و پسرانه زیادی هستند که با هم ادغام می شوند و به کسی هم جوابگو نیستند. اداره اماکن هم تنها روی جاهایی نظارت می کند که پروانه کسب داشته باشند. در حالی که این اقامتگاهها نظارتی نمی شوند و مالیاتی هم نمی دهند. اما اماکنی که مجوز دارند هر روز درگیر یکی از ماموران بهداشت و اماکن هستند.

در این جلسه که مهمانپذیرداران حضور داشتند، یکی از اعضای صنف که هاستل داشت گفت: چرا برخی از هاستل داران مجبورند تابلوی خود را پایین بیاورند؟ در این باره داوود افتخاری رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا گفت: هاستل رشته شغلی نیست. اما به نظر می رسد که به ماهیت مهمانپذیر بیشتر شباهت دارد تا یک هتل ۵ ستاره. هاستل معمولاً اقامتگاه ارزان است بنابراین اتحادیه باید نامه‌ای به اتاق اصناف بزند و نظر آنها را بخواهد تا این کلمه تعریف شود چون اکنون تعداد این واحدهای اقامتی در حال افزایش است.

محمدزاده هم در تکمیل این صحبت بیان کرد: سال‌ها پیش مصوبه ای تصویب شد که در آن کلمه هاستل به جای مهمانپذیر از سوی هیئت اصناف جایگزین شد چون در آن مصوبه هاستل مترادف مهمانپذیر اعلام شده بود. HOTEL هم نام انگلیسی است که ما آن را همان هتل می دانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .