تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام رضوی مهر:

بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کننده دوران پرثبات و سعادتمند جامعه اسلامی است

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیانیه گام دوم انقلاب را ترسیم کننده دوران پرثبات و سعادتمند جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این بیانیه، شیوه نامه ای است که می تواند ما را در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پرثمر شدن آن کمک کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیدجلال رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که یکی از برکات  خداوند و الطاف سبحانی بر انقلاب ما وجود رهبری حکیم، فرزانه و شجاع است، گفت: قابلیت پیش بینی این بزرگمرد، دوست و دشمن را متحیر کرده است.

وی صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب را از ضروریات جامعه عنوان کرد و افزود: این بیانیه از چند بُعد دارای اهمیت است که مهم ترین آن رسیدن انقلاب اسلامی ایران به 40 سالگی است که هم در روایات مورد توجه است و هم عدد  40 را  نشانه بلوغ کامل روح، جوارح و جوامع و پدیده های موجود دانسته اند؛ این که انقلاب 40 سالگی خود را پشت سر گذارد از اعجاز قرن حاضر است.

کارشناسان، اساتید و نخبگان باید پازل بصیرت و معرفتی که بیانیه گام دوم انقلاب جهت ترمیم نواقص، کمبودها و توجه به قوت ها برای ما ترسیم می کند را بیابند.


نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: ورود ما به 41 سالگی انقلاب اسلامی ما را به سمت تمدنی استوار رهنمون می کند که حاصل آن انسجام مسلمین و مؤلفه های بصیرت افزا همراه با معرفت دشمن شناسی و مقابله با فتنه گری دشمنانی است که نمی خواهند موفقیت اسلام رقم بخورد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب وظایف همه افراد را مشخص کرده و با نقل تاریخ گذشته، امید به آینده می دهند، بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب شیوه نامه ای است که می تواند ما را در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پرثمر شدن آن کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد:کارشناسان، اساتید و نخبگان باید پازل بصیرت و معرفتی که بیانیه گام دوم انقلاب جهت ترمیم نواقص، کمبودها و توجه به قوت ها برای ما ترسیم می کند را بیابند.

وی با بیان این مطلب که بیانیه گام دوم، ما را نوید به آینده ای می دهد که آن آینده موجب پیشرفت علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می شود، بیانیه گام دوم صدور انقلاب اسلامی نه با جنگ بلکه با تعامل و اتحاد بوده و این گام گفت و گویی بین مذاهب و ادیان در راستای توحید ناب است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیانیه گام دوم انقلاب را مقدمه سازی علمی و عملی در درک ظهور آخرین سفیر الهی حضرت حجت بن الحسن(ع) دانست و بیان داشت: ضروری است حوزه علمیه و دانشگاه در نوشتارهای دکترین خود بیانیه گام دوم انقلاب بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: همه جریان های سیاسی که خود را درون خیمه انقلاب می بینند و همه جریان های حقوقی که جایگاهی را در انقلاب به دست آورده اند لازم است با تمام توان در به ثمر رسیدن گام دوم انقلاب قدم بردارند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان افزود: پیام گام دوم انقلاب که نوک قلم اندیشه رهبر معظم انقلاب تراوش نموده، در واقع حقیقتی است که دوران پرثبات و سعادتمند جامعه اسلامی را ترسیم می کند.

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه