تبیان، دستیار زندگی

همه شما به نیکوکاری و شرکت در عروسی دعوت شدید

عروسی خوبان

پویشی برای کمک به زوج‌های جوان نیازمند و تامین 888 جهیزیه با کالاهای ایرانی از نیکوکاران دعوت به عمل آورده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : صدیقه شریفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عروسی خوبان

پویش عروسی خوبان در تاریخ 12 خرداد ماه، در ضیافت افطاری با حضور یکصد و نود نفر از اهالی رسانه، فرهنگ و هنر و شاعران آیینی فعالیت خود را رسما آغاز کرد. محسن منصوری مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) زیر مجموعه آستان قدس رضوی، در این مراسم که مصادف با شب شعر آیینی «خوان هشتم» بود، از نحوه فعالیت این کار خداپسندانه رونمایی کرد.

آقای منصوری، "عروسی خوبان" را پویش نیکویی برای ایجاد فضای شاد و عزتمند جهت آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان بیان کرد که هدف آن تامین جهیزیه، ودیعه‌ مسکن و برگزاری یا کمک به مراسم عروسی 888 زوج جوان نیازمند مناطق محروم و سیل زده است. همچنین ایشان گفت که صفر تا صد فرآیند کمک‌رسانی مردمی این پویش از مدد امام هشتم (ع) بوده و حضور در  پویش عروسی خوبان برابر با خدمت معنوی در آستان قدس است.

لازم به ذکر است که بنیاد کرامت از 5 ماه پیش به منظور شناسایی زوج‌های نیازمند، 7 گروه جهادی بومی را به مناطق خوزستان، لرستان، حاشیه تهران و دیگر مناطق محروم کشور اعزام کرده تا افرادی که مستحق نیستند یا قبلا تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند، در پویش شرکت داده نشوند. گروه‌های جهادی پیشتاز تاکنون 1200 زوج نیازمند را که فاقد ودیعه مسکن بوده و یا قادر به برگزاری مراسم ازدواج نیستند و یا اصلا جهیزیه نداشتند، شناسایی کرده‌اند.

قرار‌است تا با استفاده از این طرح و ظرفیت رسانه‌های مختلف برای ایجاد فضای گفتمانی و به‌کارگیری مشارکت عمومی مردم تا پایان دهه کرامت، ان شاءالله 888 زوج راهی خانه بخت شوند.

تاکنون  75 نفر از اهالی رسانه و فرهنگ مانند شعرا و سایر فعالین به این پویش خیر پیوسته‌اند و هر کدام بطور مجزا درگاه پرداخت دارند تا هواداران و حامیان آن‌ها کمک‌های خود را از آن طریق واریز کنند. البته این امکان وجود دارد تا  دوستان خیر، با نظارت این بنیاد، پول‌ها و کمک‌های مردمی را خود، به زوج‌های مورد نظر برسانند.
آقای یامین پور، با تبلیغ «عروسی خوبان» در صفحه اینستاگرام خود، تاکنون حدود سی‌ میلیون تومان جمع‌آوری کرده است. کمک‌های مردمی در حساب متمرکز بنیاد کرامت امام رضا (ع) جمع آوری و سپس هزینه می‌شود.

عروسی خوبان



عروسی خوبان در نظر دارد روزگار خوشی را برای جوانان عزیزی که پیمان زندگی مشترک بسته ولی قادر نیستند به دلایل سیل یا محرومیت زیر یک سقف بروند، رقم بزند و اقلام اساسی جهیزیه را که از کالاهای ایرانی تهیه می‌شود، به میزان شش میلیون تومان، متناسب با شرایط منطقه زندگی آنان، تقدیم کند. بدیهی است ودیعه مسکن، کمک به ساخت منزل و مراسم عروسی نیز به نیازمندان پرداخت می‌شود. 

بنیاد کرامت امام رضا (ع) ضمن این که خود 50 درصد هزینه این پویش را تقبل می‌کند؛ از همه مردم مهربان ایران برای شرکت در عروسی خوبان دعوت می‌کند تا با اهدای کمک‌های نقدی و جنسی خود، شاهد پیوند مبارک ازدواج گروهی از جوانان طی یک جشن باشکوه ملی باشند.

اطلاع رسانی عروسی خوبان با تبلیغ در فضای مجازی، آغاز شد و سپس از مراجع تقلید، مادحین و سخنرانان برای پیوستن به  پویش دعوت بعمل آمد. همچنین در ماه مبارک رمضان، عروسی خوبان در برنامه «دعوت» سیمای جمهوری اسلامی، جشنی با حضور 27 زوج جوان ترتیب داد و کمک‌های مردمی نیز در پایان برنامه به این عزیزان تقدیم شد. به زودی چند تیزر داستانی کوتاه  هم از سیما پخش می‌شود.

شما مردم عزیز، می‌توانید با تقدیم هدایایتان در این عروسی شرکت کنید. درگاه اینترنتی WWW.FA.BKR.IR و یا کد دستوری #8888*780*  آماده دریافت کمک‌های شماست.