تبیان، دستیار زندگی

وقت شناسی در بیان خواسته‌ها از همسر

درگوشی‌هایی محرمانه برای خانم‌های متأهل

هنگامی‌که مرد احساس کند که قدر و ارزش او درک می‌شود، راحت‌تر به همسرش گوش‌داده و با مهربانی به احساسات و نقطه نظرات او توجه کرده و پاسخ می‌دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حرف های درگوشی
همسرم مرد بسیار خوبی است و تنها یک مشکل دارد اینکه به نظافت شخصی‌اش اهمیت نمی‌دهد و با وجود اینکه چندبار به او تذکر داده‌ام ولی فرقی نکرده و این من را خیلی ناراحت می‌کند. می‌ترسم سر همین مسئله زندگی‌مان دچار مشکل شود خواهش می‌کنم راهنمایی‌ام کنید.
این مشکل شما شاید مشکلی رایج بسیاری از زن و شوهرها باشد. از یک‌سو زنان همیشه به تمیزی و مرتب بودن لباس و سر و وضع اعضای خانواده خود حساس هستند و از طرف دیگر به نظر می‌رسد که مردان زندگی را راحت‌تر می‌گیرند و خیلی دوست ندارند که در قیدوبند این مسائل باشند و به همین دلیل در برابر سخت‌گیری‌های زنانه جبهه‌گیری می‌کنند و حاضر نیستند که به حساسیت‌های همسرشان پاسخ مثبت دهند.

درست است که یکی از عوامل ضروری برای رشد دادن عشق و صمیمیت در روابط زن و شوهرها گفتن حقیقت است، اما وقت‌شناسی نیز به همان اندازه مهم است. شما برای آنکه عشقی ماندگار و بادوام داشته باشید، بایستی در زمان مناسب و به روشی که همسرتان از آن آزرده نگردد و به او آسیبی نرسانید، با او صحبت کنید. هنگامی‌که مرد احساس کند که قدر و ارزش او درک می‌شود، راحت‌تر به همسرش گوش‌داده و با مهربانی به احساسات و نقطه نظرات او توجه کرده و پاسخ می‌دهد.
اگر مرد احساس کند که همسرش قدر و ارزش او را درک نمی‌کند، به‌جای اینکه صحبت‌های همسرش را بشنود، گویا احساس می‌کند همسرش می‌خواهد به او بگوید: تو به‌اندازه آنچه من دوست دارم، خوب نیستی. البته در این شکی نیست که زن و مرد از هم متفاوت‌اند ولی مهم‌تر آن است که این تفاوت‌ها را بپذیریم و ارتباطمان را حفظ کنیم و یاد بگیریم به این تفاوت‌ها احترام بگذاریم.

هنگامی‌که مرد احساس کند که قدر و ارزش او درک می‌شود، راحت‌تر به همسرش گوش‌داده و با مهربانی به احساسات و نقطه نظرات او توجه کرده و پاسخ می‌دهد


برای مثال زن‌ها در زندگی سه چیز می‌خواهند. این سه چیز عبارت‌اند از: نظرخواهی، درک و احترام. نظرخواهی با سؤال کردن ممکن می‌شود. درک با در نظر گرفتن نیازهای زن و احترام هم وقتی رعایت می‌شود که گذشت کرده و در برابر خواست و نظر زن تسلیم شویم.

در مقابل مردان نیز خواهان سه چیز هستند: قدردانی، مقبولیت(زن به شوهرش اجازه دهد که ناقص باشد و دائماً درصدد عیب‌جویی از او برنیاید) و اعتماد.

برای مثال زنان دوست دارند همواره در مورد ظاهر و طرز لباس پوشیدن همسرتان اظهارنظر کنند و همسرشان نیز به این نظرات اهمیت دهد درحالی‌که مردان دوست دارند همسرشان آن‌ها را همان‌طور که هست پذیرفته و دائماً بر سر طرز لباس پوشیدن و ... مورد مواخذه قرار ندهد.

برای مناسبت‌های خاص، روز تولد، سالگرد ازدواج و ... همسرتان(به‌جای هر هدیه دیگری) برایش لباس تهیه کنید حتی اگر فرزندان شما هم قصد تهیه هدیه داشتند آن‌ها را ترغیب و راهنمایی کنید که لباسی مناسب برای پدرشان تهیه کنند. لباس‌های جدیدی را که برای همسرتان تهیه می‌کنید جایگزین لباس‌های قدیمی‌تر کنید. اگر شوهرتان به پیراهن سفید(و یا هر نوع لباس دیگری) علاقه‌ای خاص دارد، پیراهن سفید قدیمی او را با پیراهن سفید جدید که برای او تهیه‌کرده‌اید تعویض کنید.

اگر ملاحظه می‌کنید که همسرتان به تمیزی لباس‌هایش زیاد توجه نمی‌کند، مراقب باشید که خودتان به تمیزی آن‌ها توجه کرده و همیشه مراقب باشید که لباس‌های تمیز و اتوکشیده را خودتان جایگزین لباس‌های نامرتب و کثیف بکنید. کفش‌ها را فراموش نکنید. هرچقدر هم مواظب تمیزی لباس‌های همسرتان باشید، اگر به تمیزی و واکس کفش‌های او اهمیت ندهید بازهم جایی از کار لنگ می‌زند؛ و نکته آخر اینکه وقتی همسرتان برای رفتن به یک مهمانی، لباس‌های مرتب و تمیز خود را پوشید و یا زمانی که به حمام می‌رود و یا مسواک می‌زند، به او عنوان کنید که چقدر جذاب‌تر به نظر آمده و شما چقدر ظاهر جدیدش را دوست دارید و از توجه او به خاطر اهمیت به‌ظاهر و کیفیت لباس پوشیدنش، تشکر کنید.
منبع: پرسش و پاسخ‌های عمومی مرکز مشاوره تبیان