تبیان، دستیار زندگی

دوباره اعتماد کنم یا نه؟!

ابراز پشیمانی قبل از طلاق

همیشه وقت برای طلاق و از هم گسیختن زندگی زناشویی وجود دارد اما ایجاد پیوندها و به خصوص این پشیمانی همسرتان که دارای ارزش بسیاری است، همیشه امکان پذیر نیست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلاق

خانمی 33 ساله و دارای یک فرزند، ده سال است که ازدواج کرده ام و اخیراً متوجه ارتباط همسرم با یک خانم دیگر شدم و تصمیم به طلاق گرفتم ولی در مرحله ی آخر طلاق شوهرم ابراز پشیمانی می کند و می گوید که رابطه اش را با آن خانم قطع کرده و از من می خواهد که یکبار دیگر به او اعتماد کنم و به زندگی ام برگردم لطفاً راهنمایی ام کنید آیا درسته که یکبار دیگه به او فرصت بدهم یا خیر؟


بدون شک کار همسر شما بسیار نادرست و نشان از بی تعهدی‌شان نسبت به زندگی زناشویی بوده است. اما از طرف دیگر ایشان در آخرین مراحل متوجه رفتار غلط خود شده و باز گشته‌اند و از شما فرصت مجدد می خواهند. هر چند پذیرش این مسئله برای هر زنی بسیار دشوار و سخت است ولی پشیمانی ایشان ارزش خاص خود را دارد و بهتر است حتماً این فرصت را به ایشان بدهید.

این پیشنهاد من دو دلیل مهم دارد:
1.  تنها شما و همسرتان از این جدایی آسیب نمی بینید بلکه فرزندتان بزرگترین آسیب را از این جدایی می بیند بنابراین به خاطر فرزندتان هم که شده باید تمام تلاش خود را برای حفظ زندگی زناشویی تان بکنید.

2. همیشه وقت برای طلاق و از هم گسیختن زندگی زناشویی وجود دارد اما ایجاد پیوندها و به خصوص این پشیمانی همسرتان که دارای ارزش بسیاری است، همیشه امکان پذیر نیست. هر انسانی ممکن است مرتکب اشتباه بشود همسر شما هم همین طور. بنابراین توصیه می کنم حتماً این فرصت را مجدداً به همسرتان بدهید و زندگی زناشویی تان را بر هم نزنید.

زنانی مانند شما که با خیانتهای زناشویی مواجه می شوند نباید به این سرعت میدان را خالی کنند تا یک فرد جدید از راه نرسیده بر خرابه های یک زندگی اسکان کند بلکه شما باید تمام تلاش خود را برای بیرون راندن این افراد و حفظ زندگی تان بکنید. بنابراین دوباره تأکید می کنم فرصت مجدد به همسرتان بدهید و زندگی تان را از سر بگیرید. اگر دیدید رفتارشان ادامه دار شد بعد تصمیم به جدایی بگیرید. در ضمن اگر به زندگی زناشویی خود بازگشتید سعی کنید هرگز این اشتباه همسرتان را به رخش نکشید چون این اقدامات بیشتر قبح مسئله را در نظر ایشان می شکند.

همراهان عزیز لطفاً اگر شما هم در این زمینه نظر، پیشنهاد و یا تجربیاتی دارید در قسمت نظرات ثبت نمایید.