تبیان، دستیار زندگی

سوییچ درهشتمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹

سوییچ، اپلیکیشن و پلتفرم هوشمند خرید و فروش تخصصی خودرو روز دوشنبه در هشتمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 این پلتفرم هوشمند با سرمایه‌ گذاری و حمایت پارسا موتور سامان، از سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. این سامانه هوشمند برای ارائه خدمات به همه فروشندگان و خریداران خودرو که فرصت کافی یا تخصص لازم برای طی کردن فرآیند پر پیچ و خم فروش یا خرید خودرو کارکرده و یا حتی نو را ندارند؛ طراحی شده‌است.
سوییچ در سریع‌ترین زمان امکان فروختن و خریدن خودروی مورد نظر کاربران را با بهره‌گیری از کارشناسان خبره خود فراهم کرده‌است.
اینوتکس

رونمایی از این پلتفرم طی یک نشست خبری با حضور میثم شفیق رئیس هیات مدیره و محمد مهدی کاشف مدیرعامل سوییچ و جمعی از خبرنگاران در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2019 برگزار شد.
میثم شفیق رییس هیئت مدیره سوییچ، درباره دلایل شکل‌گیری این استارتاپ گفت: ما به واسطه تجربیات مربوط به واردات خودرو در پارسا موتورسامان، از مشکلاتی که افراد طی فرآیند معامله خودرو با آن روبرو هستند، مطلع می‌شدیم. متاسفانه در فضای سنتی، معاملات خودرو همیشه به شکل شفاف و منصفانه اتفاق نمی‌افتند.
وی افزود: علاوه بر این همواره خریداران و فروشندگان با مشکلات حقوقی و حتی مسائل امنیتی مربوط به معامله خودرو درگیر هستند. یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران، نگرانی درباره پنهان کردن مشکلات فنی خودرو، مثل کارکرد واقعی خودرو، صحت و سلامت بدنه و ... است.
شفیق ادامه داد: علاوه بر همه این موارد باید به فضای مبهم و غیرشفاف قیمت‌گزاری در بازار خودرو هم اشاره کرد. متاسفانه به دلیل شرایط بازار حتی پلتفرم‌های موجود هم نتوانستند بازار آشفته خودرو را کنترل کنند و البته چنین رسالتی هم نداشتند. برخورد با تاثیرات همه این چالش‌ها ما را مصمم کرد تا راه‌ چاره‌ای برای امن شدن و آسان شدن فرآیند معامله خودرو برای هر دو طرف فروشنده و خریدار فراهم کنیم.
به اعتقاد شفیق حذف واسطه‌ها باعث می‌شود علاوه بر کشف قیمت واقعی، از تلاطم و بحران در بازار خودرو که در ماه‌های اخیر با آن روبرو بودیم، جلوگیری شود.
محمد مهدی کاشف مدیرعامل سوییچ، نیز این سامانه هوشمند را راهکاری جامع و موثر برای حل مشکلات این بازار دانست و گفت: حذف واسطه‌ها، شفافیت قیمت‌ها و ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی از مزایای اصلی پلتفرم دیجیتال سوییچ است.
او ادامه داد: مهمترین دستاورد سوییچ، ایجاد یک بستر سالم و شفاف برای خریداران و فروشندگان نهایی است تا بدون حضور عوامل برهم زننده بازار درفضایی امن و کاملا شفاف معامله کنند.
کاشف گفت: رسالت سوییچ ارائه خدمات به همه کسانیست که فرصت و تخصص کافی برای خرید یا فروش خودرو ندارند و نیازمند حضور یک متخصص قابل اعتماد برای طی کردن تمام مراحل معامله خودرو درکنار خود هستند.
به گفته او سوییچ در مرحله اول خدمات خود را در شهر بزرگ تهران و خرید و فروش اتومبیل‌های متوسط به بالا (Middle High Range) که بیشتر محصول برندهای شناخته شده صنعت خودروسازی جهان هستند؛ متمرکز کرده است.
کاشف تاکید کرد: سعی کرده‌ایم با ایجاد بستری هوشمند پیوندی میان تجربیات خود در بازار خودرو، نیازهای مصرف‌کننده ایرانی و تکنولوژی ایجاد کنیم.
سوییچ  با ایجاد سیستم جدیدی برای قیمت‌دهی، امکان ارائه پیشنهاد قیمت از سوی خریدار را نیز به‌صورت آنلاین فراهم کرده است. کاشف توضیح می‌دهد: اپلیکیشن سوییچ این امکان را به خریدار و فروشنده می‌دهد تا بتوانند قیمت خودرو را کاملا به صورت آنلاین به قیمت واقعی بازار که متاثر از نظام عرضه و تقاضاست؛ خریداری کرده یا بفروشد.
سوییچ برای نخستین بار این امکان را فراهم کرده است تا کارشناسانی متخصص از ابتدا تا پایان مراحل انتخاب، بازبینی، معامله و حتی تعویض پلاک و ثبت سند در کنار کاربران خود باشند. سوییچ با بهره‌مندی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند مشکلات بزرگی از جمله هرج و مرج و عدم شفافیت در بازار خودرو را تا حد زیادی کنترل کند.
سوییچ، پلتفرم آنلاین ارائه خدمات خرید و فروش تخصصی خودروست که فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده است. وب‌سایت و اپلیکیشن  سوییچ به خریداران و فروشندگان کمک می‌کند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان خودرو و یا خریدار مورد نظر خود را انتخاب کنند و با بررسی و تایید کارشناسان سوییچ، معامله کنند.
منبع :  ایران اکونومیست