تبیان، دستیار زندگی

آغاز نمایشگاه نوآوری در نمایشگاه بین‌المللی

دبیر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با بیان اینکه خاستگاه این نمایشگاه در پارک فناوری پردیس بوده است، گفت: با اکوسیستم ایجاد شده در این پارک ۱۴۲۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ در آن مستقر شده است و فروش محصولات دانش‌بنیان این شرکت‌ها ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اکبر قنبرپور امروز در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری، خاستگاه نمایشگاه اینوتکس را پارک فناوری پردیس دانست و افزود: در حال حاضر این پارک در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده و ۱۴۲۰ شرکت در فضای پارک پردیس و ۲۵۰ شرکت در شتاب دهنده‌های وابسته به این پارک مستقر شده‌اند.

وی حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پارک را ۱۷ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: این میزان ۹ برابر میزان سرمایه‌گذاری است که بخش خصوصی داشته، ضمن آنکه حجم فروش محصولات دانش‌بنیان این پارک بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.
آغاز نمایشگاه نوآوری در نمایشگاه بین‌المللی

دبیر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با اشاره به آغاز فعالیت این نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی، اظهار کرد: اینوتکس محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور است و رویدادی برای ملاقات متخصصین، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران به شمار می‌رود.

قنبرپور شعار این دوره از نمایشگاه را "اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف" دانست و ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه بیش از ۴۰۰ شرکت، استارتاپ و سرمایه‌گذار گرد هم آمده‌اند و در آن قرار است بیش از ۴۰۰ جلسه تعاملات کسب و کار ایجاد شود.

وی سرمایه‌گذاری، مشارکت و همکاری و تولید محتوا را سه هدف اصلی این نمایشگاه نام برد و ادامه داد: هشتمین دوره این نمایشگاه دارای بخش‌هایی چون بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی، کافه سرمایه و پاپیون مشاوران است.

وی اینوتکس استیج را از جمله رویدادهای این دوره از نمایشگاه نام برد و یادآور شد: در این رویداد سخنرانی‌های الهام‌بخش توسط افراد شناخته‌شده و تأثیرگذار داخلی و بین‌المللی، پنل‌های داغ بررسی فرصت‌ها و چالش‌های آن برگزار می‌شود و در رویداد نوآوری نوآورانه این نمایشگاه نیز ایده‌های دانشجویان و افراد نوآور دریافت خواهد شد.

 هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری از امروز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ادامه خواهد داشت.
منبع : ایسنا