تبیان، دستیار زندگی

چند عادت سالم برای احساس سلامت بیشتر

8 ترفند سلامتی که حس خوبی به بدنتان می‌دهد

صبحانه نخوردن اشتباه بسیار بزرگی است؛ مخصوصاً زمانی که تصمیم به حفظ و یا کاهش وزن دارید. طبق گزارش ملی کنترل وزن، در یک مطالعه مشخص شد بیش از 70 درصد از افرادی که در رژیم غذایی موفق بودند، صبحانه‌شان را در نیم ساعت اول بعد از بیدار شدنشان می‌خوردند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آب انگور برای رفع میگرن
خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم سالم بودن نیاز به تلاش و پول و وقت زیادی دارد؛ اما در واقع، شما می‌توانید به سادگی با ایجاد چند عادت سالم در زندگی‌تان احساس سلامت بیشتری کنید. در ادامه به 8 مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم، با ما همراه باشید:


برای تسکین میگرن‌تان آب انگور بنوشید

اگر دچار میگرن هستید و به دنبال راهکار طبیعی برای تسکین دردتان می‌گردید، آب انگور جواب شماست. میگرن اساساً از عدم تعادل در هورمون‌های مغز ناشی می‌شود. آب انگور به عنوان ضد درد عمل نمی‌کند، بلکه به عنوان پیشگیری وارد عمل می‌شود. به محض اینکه احساس کردید در آستانه‌ی شروع حمله‌ی میگرن هستید، مقداری آب انگور بنوشید.
آب انگور سرشار از ویتامین C، ویتامین A، و ویتامین B2 است که می‌تواند از بروز میگرن پیشگیری کند. ویتامین B2 که به نام ریبوفلاوین نیز معروف است عاملی برای درمان میگرن محسوب می‌شود، به تعدیل هورمون‌های مغز کمک می‌کند و به عنوان خنثی کننده‌ای برای کاهش سطح آهن در خون عمل می‌کند که می‌تواند علت میگرن باشد.

سالمون

برای کمک به رشد موهای سالم و درخشان سالمون بخورید

موهای سالم و درخشان چیزی است که همه‌ی ما آرزویش را داریم. موضوع این است که فقط محصولاتی که برای موهایتان استفاده می‌کنید مهم نیستند، بلکه چیزی که می‌خورید نیز اهمیت دارد. ماهی سالمون سرشار از ویتامین D و امگا 3 است که برای هیدراته نگه داشتن موها و پوست سر ضروری‌اند.
ضمناً امگا 3، پوست سر را به اندازه‌ی کافی چرب می‌کند و فولیکول‌های مو را تمیز و سالم نگه می‌دارد. کمبود امگا 3 جلوی رشد نرمال موها را می‌گیرد. بنابراین هر چه بیشتر سالمون بخورید، موهایتان سالم‌تر خواهید بود. ضمناً به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی امگا 3، التهاب پوست سرتان کاهش می‌یابد، شوره‌ی سرتان برطرف می‌شود و خشکی پوست سرتان کاهش پیدا می‌کند.

نوشیدنی لیمو و نمک

با نوشیدن ترکیب آب‌لیمو و نمک وزن کم کنید

همه می‌دانند که آبلیمو برای سلامتی بسیار مفید است اما بیشتر وقت‌ها به اندازه‌ی مثلاً یک لیوان آب پرتقال خوشمزه نیست. ترکیب لیمو و کمی نمک کمک می‌کند سموم از بدنتان دفع شده و سریع وزن کم کنید. زیرا اجابت مزاجتان منظم شده و اشتهایتان کاهش می‌یابد از این رو کالری‌های اضافی حذف می‌شود. لیموترش و نمک می‌توانند سرعت سوخت و ساز را نیز بالا ببرند و شواهد عملی این موضوع را تائید کرده‌اند. البته لازم به توضیح است که مقدار نمک باید خیلی کم باشد.

سفید کردن ناخن ها با خمیردندان

با خمیر دندان ناخن‌هایتان را درخشان کنید

طبیعی است که اطراف ناخن‌هایتان کدر یا زرد شوند؛ اما واقعاً از نظر ظاهری خوشایند نیست. بنابراین اگر می‌خواهید آن‌ها را سفید و درخشان کنید، خمیر دندان برای این کار مناسب است. خمیر دندان نه تنها دندان‌ها را سفید می‌کند بلکه همین اثر را روی ناخن‌ها نیز دارد زیرا هر دوی آن‌ها کراتین دارند. کافی است با یک مسواک تمیز و مقداری خمیر دندان روی ناخن‌هایتان را به آرامی بسابید و بگذارید یک دقیقه بماند، سپس دست‌ها را مانند معمول بشویید.

روغن نارگیل

خودتان سرُم تقویت‌کننده‌ی رشد مو بسازید

همان‌طور که گفتیم رژیم غذایی کلید موهای سالم است؛ اما می‌توانید با سرُم مو نیز آن‌ها را تقویت کنید.
اولین چیزی که نیاز دارید روغن کرچک است. روغن کرچک حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین E، امگا 9 و امگا 6 است که به پوست سر نفوذ کرده و آن را مرطوب می‌کنند.

قهوه انقباضات کیسه صفرا را فعال می‌کند که گفته می‌شود به دلیل کافئین موجود در قهوه است. مطالعات نشان می‌دهند افزایش انقباضات کیسه صفرا می‌تواند از تشکیل کریستال‌های جزئی در کیسه صفرا جلوگیری کند تا تبدیل به سنگ صفرا نشوند

دومین مورد روغن آووکادو است که غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند اولئیک اسید است و موها را تغذیه کرده و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن تنها روغنی است که می‌تواند به ساقه‌ی مو نفوذ کرده و آن را مرطوب و نرم کند، بنابراین ظاهر چرب به موهایتان نمی‌دهد.
و در آخر به روغن نارگیل نیاز دارید که پادشاه تمام روغن‌هاست. روغن نارگیل سرشار از امگا 3 و امگا 6 و امگا 9 است و از ساقه‌ی مو در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.
یک سوم ظرف کوچکی را با روغن کرچک، یک سوم دیگر را با روغن آووکادو و یک سوم آخر را با روغن نارگیل پُر کنید. ظرف را خوب تکان دهید و مخلوط حاصل را به پوست سر و موهایتان بزنید و 10 تا 15 دقیقه ماساژ بدهید. بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس دوش بگیرید و مقداری از این روغن را به نوک موهایتان در حالی که هنوز مرطوب هستند بمالید. این کار را هفته‌ای سه بار انجام دهید.

صبحانه

در عرض 30 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید

بعد از اینکه از خواب بیدار شدید فوراً آبلیمو و نمک بخورید و در عرض 30 دقیقه صبحانه‌تان را میل کنید. حتی اگر گرسنه نیستید باز هم صبحانه بخورید. صبحانه نخوردن اشتباه بسیار بزرگی است؛ مخصوصاً زمانی که تصمیم به حفظ و یا کاهش وزن دارید. طبق گزارش ملی کنترل وزن، در یک مطالعه مشخص شد بیش از 70 درصد از افرادی که در رژیم غذایی موفق بودند، صبحانه‌شان را در نیم ساعت اول بعد از بیدار شدنشان می‌خوردند. دلیل آن هم این است که متابولیسم شما وقتی از خواب بیدار می‌شوید نسبتاً پایین است و یک ساعت طول می‌کشد تا به سرعت نرمال برگردد؛ بنابراین خوردن صبحانه قبل از اینکه متابولیسمتان به‌طور کامل بیدار شود، شما را برای یک مدت طولانی‌تر سیر نگه می‌دارد و از خوردن صبحانه سنگین‌تر و یا یک وعده غذایی بزرگ‌تر در ناهار یا شام جلوگیری می‌کند.

سیب و سلامت دندان ها

با میوه دندان‌هایتان را سفید کنید

بهترین چیزی که در اولین برخورد می‌توانید از خودتان نشان بدهید لبخندتان است؛ اما چه باید بکنید اگر زردی دندان‌هایتان اعتمادبه‌نفستان را گرفته است؟ نگران نباشید؛ چون می‌توانید با رژیم غذایی‌تان این حالت را تغییر دهید. میوه‌ها و سبزی‌هایی که آنتی‌اکسیدان فراوانی دارند در برطرف کردن زردی دندان‌ها جادو می‌کنند مانند توت فرنگی، سیب و پرتقال.

قهوه

قهوه بنوشید تا کیسه صفرایتان سالم‌تر بماند

شاید تصور کنید قهوه معمولاً در رژیم‌های غذایی ناسالم وجود دارد اما قهوه‌ی خالص در واقع برای سلامتی‌تان مفید است. یکی از فواید باارزش قهوه، کمک به سلامت کیسه صفراست.
طبق تحقیقات، قهوه انقباضات کیسه صفرا را فعال می‌کند که گفته می‌شود به دلیل کافئین موجود در قهوه است. مطالعات نشان می‌دهند افزایش انقباضات کیسه صفرا می‌تواند از تشکیل کریستال‌های جزئی در کیسه صفرا جلوگیری کند تا تبدیل به سنگ صفرا نشوند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.