تبیان، دستیار زندگی

چرا ظروف در ماشین ظرفشویی کدر می شوند؟

ماشین ظرف‌شویی از لوازم برقی است که چند سالی است که موردتوجه خانم‌های خانه قرارگرفته است و به یاری آنها آمده است و خانم‌ها با استفاده از این وسیله می‌توانند ظروف خود را به بهترین شکل بشویندو مهمانی های خود را به راحتی برگزار کنند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  

ماشین ظرف‌شویی
 استفاده از ماشین ظرف‌شویی اگرچه ممکن است راحتی خانم‌ها را در شستن ظروف به همراه داشته باشد ولی ممکن است مشکلاتی را هم به وجود آورد. گاهی ممکن است ظروف شیشه‌ای که خیلی آن‌ها را دوست داشته‌اید را داخل ماشین ظرف‌شویی گذاشته باشید ولی بعد از اتمام، با ظروفی روبرو شوید که بر روی آن خش افتاده و کدر شده است و یا ممکن است رنگ ظروف شما کم شده باشد و این موجب ناراحتی شما می‌شود و ذوق شمارا در استفاده از ماشین ظرف‌شویی کور می‌کند.

در این مطلب می‌خواهیم دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرف‌شویی را بیان کنیم تا با دانستن این دلایل بتوانید این مشکل را پیگیری کنید.

1- یکی از دلایلی که باعث خش افتادن ظروف در ماشین ظرف‌شویی می‌شود این است که از ماده شوینده، زیاد استفاده کرده‌اید. اگر ماده شوینده، چه قرص و چه ژل‌های شستشو را بیش از مقدار موردنیاز داخل ماشین ظرف‌شویی بریزید ممکن است ظروف را کدر کند. بهتر است میزان ماده شوینده بر اساس کثیفی ظرف‌ها مشخص شود. و در صورتی هم که بخواهید از ماده شوینده کم استفاده کنید باعث می‌شود که ظروف تمیز نشوند.

2-یکی دیگر از دلایل خش افتادن ظروف، آبکشی آن‌هاست. یکی از اشتباهاتی که خانم‌ها مرتکب آن می‌شوند این است که ظروف کثیف را قبل از این‌که داخل ماشین ظرف‌شویی قرار دهند، آب می‌کشند. این کار باعث می‌شود که آب بیشتری مصرف شود و همچنین چربی‌های ظروف از روی آن‌ها برداشته می‌شود و ماده شوینده تماس بیشتری با ظرف پیدا می‌کند و درنتیجه کدری ظروف را به همراه دارد. در مواد شوینده ذرات سختی وجود دارد که برای تمیز شدن ظروف و بهتر شسته شدن آن‌ها طراحی‌شده‌اند. پس بهتر است فقط با یک دستمال ذراتی که روی ظرف مانده است را پاک‌کنید و آن را داخل ماشین بگذارید.

3-ممکن است یکی دیگر از دلایل خش افتادن ظروف، جنس بد ظروف باشد. بعضی ظروف از کیفیت پایینی برخوردار هستند و جنس آن‌ها خوب نیست. بهتر است این ظروف را در ماشین ظرف‌شویی قرار ندهید و آن‌ها را دست بشویید. همچنین گاهی هم ممکن است جنس مواد شوینده خوب نباشد و تقلبی باشد. استفاده از این مواد شوینده به در زمان طولانی باعث کدر شدن ظروف و حتی آسیب رساندن به دستگاه می‌شود.

4

 

گاهی ممکن است ظروف خیلی کثیف و چرب باشند، بهتر است در این موقع از برنامه‌ای استفاده کنید که زمان بیشتری دارد تا بتواند ظروف را تمیز کنید. انتخاب برنامه صحیح برای شستشو می‌تواند از کدر شدن و خش برداشتن ظروف جلوگیری کند.
-یکی دیگر از دلایل خش افتادن ظروف استفاده نکردن از نمک ماشین ظرف‌شویی است. در بعضی مناطق کشور، آب دارای سختی زیادی است که این سختی باعث کدر شدن ظروف می‌شود، بهتر است برای جلوگیری از این مشکل از نمک‌های مخصوص ماشین ظرف‌شویی استفاده شود.

 5- گاهی ممکن است بازوهای آبپاش و فیلتر ماشین ظرف‌شویی گرفته باشند و کثیف شده باشند و این خود می‌تواند دلیلی برای خش افتادن ظروف در ماشین شود.

گرفتگی بازوهای آبپاش و کثیف بودن فیلتر باعث می‌شود که ظروف در ماشین به‌خوبی تمیز نشوند و کثیف باقی بمانند و مرحله آبپاشی به‌درستی انجام نشود، بنابراین توصیه می‌شود که هرچند وقت یک‌بار بازوهای آبپاش و فیلتر را تمیز کنید تا گرفتگی‌های آن از بین برود.

6- گاهی ممکن است ظروف خیلی کثیف و چرب باشند، بهتر است در این موقع از برنامه‌ای استفاده کنید که زمان بیشتری دارد تا بتواند ظروف را تمیز کنید. انتخاب برنامه صحیح برای شستشو می‌تواند از کدر شدن و خش برداشتن ظروف جلوگیری کند.

استفاده از ماشین ظرف‌شویی، باعث صرفه‌جویی در وقت و زمان می‌شود و همچنین مهمانی‌ها را راحت‌تر می‌کند ولی بهتر است برای اینکه ظروف کدر نشود و به دستگاه آسیب نرسد از شوینده‌های ظرف‌شویی که باکیفیت هستند استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .