تبیان، دستیار زندگی

بهترین زمان برای دونفر شدن

ازدواج مانند هر کار مهم دیگری، آمادگی می‌خواهد و باید بررسی کنید برای پذیرش این وظیفه‌ی مهم آماده‌اید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ازدواج ، زمان ازدواج ، همسریابی، همسان گزینی، دختر، پسر،
سوال کاربر: چطور میشه فهمید که آمادگی ازدواج رو داریم یا نه؟
پاسخ مشاور تبیان: ازدواج یک زمان بخصوصی دارد که ممکن است موارد مناسبی را با تعلل کردن در استفاده بهینه از زمان آن، از دست بدهید بطوریکه در آینده نتوانید این از دست دادن را جبران کنید. البته که وجود آمادگی‌های لازم در شما به‌عنوان یک اصل مهم پذیرفته هست که نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت؛ اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که این آمادگی همین‌طور خودبه‌خود در شما و لزوماً با بالا رفتن سنتان به وجود نمی‌آید نیاز هست که خودتان آگاهانه و با برنامه برای ایجاد آن در خودتان تلاش کنید

.به این نکته هم توجه داشته باشید که بسیاری از درس‌ها و آمادگی‌های لازم برای مواجه با زندگی در دل زندگی مشترک به دست می‌آیند. مهم این است که تلاشتان را برای یک انتخاب آگاهانه انجام دهید و قدرت مواجهه با زندگی مشترک را با ایجاد بلوغ عقلی و عاطفی در خودتان پیش از ازدواج فراهم کنید.



برای به دست آوردن این آمادگی لازم است در مورد کارکردهای ازدواج در زندگی مطالعه و یا تحقیق کنید و بررسی کنید که تا چند درصد شما حائز این کارکردها هستید؟ وقتی دیدگاه ما از اهمیت ازدواج و دستاوردهای این شناخت برای ما اشتباه باشد باورها و ترس‌های غلط در مورد اقدام به ازدواج در ما به وجود خواهند آمد.

قدم بعدی بعد از بررسی اهمیت و کارکردهای ازدواج در ما این است که برای خودمان به دنبال پیدا کردن معیارهای لازم و اساسی جهت انتخاب همسر باشیم اگر در حال حاضر این معیارها را ندارید قطعاً باید برای به دست آوردن آن تلاش و مطالعه کنید. این بررسی شمارا لاجرم به خودشناسی می‌کشاند. درواقع قبل از اینکه ما بتوانیم برای انتخاب همسر دیگرشناسی خوبی داشته باشیم و بتوانیم مراحل شناخت را در مورد ایشان به‌خوبی بگذرانیم لازم است و البته واجب است تا در مورد خودمان به مرحله‌ای از شناخت رسیده باشیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن این شناخت مطابق با ویژگی‌های خودمان معیارهایی را جهت انتخاب مشخص کنیم.

بعد از تعیین این معیارها می‌توانید به‌طور عملی در مورد افرادی که به شما برای ازدواج معرفی می‌شوند آن‌ها را مورد سنجش قرار دهید؛ و البته به این نکته هم توجه داشته باشید که بسیاری از درس‌ها و آمادگی‌های لازم برای مواجه با زندگی در دل زندگی مشترک به دست می‌آیند. مهم این است که تلاشتان را برای یک انتخاب آگاهانه انجام دهید و قدرت مواجهه با زندگی مشترک را با ایجاد بلوغ عقلی و عاطفی در خودتان پیش از ازدواج فراهم کنید. موفق باشید.