تبیان، دستیار زندگی

کاهش وزن با خیار

یکی از میوه های پر خاصیت خیار می باشد این میوه سرشار از مواد مغذی برای بدن است و همچنین از کالری کمی برخوردار است، به همین دلیل رژیم خیار طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خیار
یکی از رژیم هایی که به کاهش وزن سریع و همچنین آب کردن چربی شکم و پهلو کمک زیادی می کند رژیم خیار می باشد معمولا تصور بر این است که خیار یک سبزی است خیار در واقع میوه است و مواد مغذی مفید بالایی دارد و همچنین دارای ترکیبات گیاهی خاص و آنتی اکسیدان است که به درمان و حتی به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک می کند خیار دارای آب زیادی می باشد به همین دلیل افراد با مصرف خیار به تامین آب بدنشان کمک می کنند و خوردن خیار مانند خوردن یک لیوان آب تشنگی را برطرف می کند. در ادامه مطلب شما را با رژیم لاغری خیار آشنا خواهیم کرد تا به وزن دلخواه خود برسید.

رژیم خیار چقدر در کاهش وزن شما موثر است؟

رژیم خیار علاوه بر اینکه تاثیر فوق العاده ای در کاهش وزن دارد برای سلامت کل بدن نیز مفید است  و محرک متابولیسم و اعضای کل بدن می باشد و روده را پاکسازی و هضم را بهبود می بخشد، همچنین به بدن کمک می کند تا آب اضافی بدن را دفع کند و برای پاکسازی پوست و از بین بردن آکنه بسیار مناسب است به همین دلیل در بسیاری از ماسک ها از خیار استفاده می شود.

 رژیم لاغری خیار برای افراد زیر مناسب نیست:
افرادی که سندروم روده تحریک پذیر دارند.
افرادی که از التهاب مثانه رنج می برند.
افرادی که کلیه سنگ ساز دارند.
افراد با سابقه بیماری های قلبی و عروقی
خواص شگفت انگیز خیار
تقویت استحکام استخوان ها
کمک به سم زدایی بدن
بهبود هضم و از بین بردن یبوست
کمک به درمان و یا جلوگیری از سر درد
کمک به سلامت قلب
منبع خوبی از اکسیدان ها برای مبارزه با سرطان

برنامه غذایی کاهش وزن با خیار

صبحانه : برنامه غذایی رژیم خیار در وعده صبحانه، ماست کم چرب را با ۲۰۰ گرم خیار مخلوط کنید و زمانی که احساس گرسنگی کردید سیب به آن اضافه کنید و میل کنید فقط دقت داشته باشید که به ماست شکر اضافه نکنید.

ناهار : در وعده ناهار نیز یک بشقاب بزرگ سالاد خیار همراه با یک تکه نان میل کنید گاهی وقت ها می توانید به سبد غذایی خود محصولات دیگر را نیز اضافه کنید.

لاغری با خیار

سیب زمینی : ۲ عدد
میوه تازه : ۳۰۰ گرم
نوشیدنی ها چای قهوه بدون شکر

روش استفاده : سیب زمینی ها را بپزید یا بجوشانید و با نان گندم و تکه ای خیار بخورید سپس در میان وعده مقداری میوه به آن اضافه کنید و بخورید و برای نوشیدنی ها نیز می توانید از چای یا قهوه بدون شکر استفاده کنید.

روش دیگر رژیم کاهش وزن با خیار

نان گندم : سه تکه
سیب زمینی : ۲ عدد
ماهی تون : ۱۵۰ گرم
تخم مرغ : ۲ عدد
گوشت سفید : ۱۵ گرم
اگر سیب زمینی یا نان را انتخاب کردید می توانید مقداری تون و خیار را با آن بخورید اگر مزه ی تون را دوست ندارید گوشت سفید را بدون روغن گریل کنید و با تخم مرغ  آب پز بخورید.

تهیه شیک خیار به عنوان میان وعده

اسفناج :  یک مشت
بادام و گردو : ۲۰ گرم
سیب : یک عدد
زنجبیل : به مقدار لازم
خیار : یک عدد
روش استفاده : خیار، سیب و اسفناج را بدون اینکه پوست آن را بگیرید در مخلوط کن باهم ترکیب کنید سپس به آن زنجبیل اضافه کنید و لیوان ها را با بادام و گردو تزیین کنید و شیک را سرو کنید. فقط سعی کنید که در نوشیدن آن درنگ نکنید که خواص آن از بین می رود چون حاوی فراوانی مواد معدنی، ویتامین، منیزیم، فیبر، کلسیم و آهن است. می توانید شیک خیار را در میان وعده رژیم خیار بنوشید و هیچ محدودیتی در مقدار آن وجود ندارد.

شام برای کاهش وزن با خیار

در وعده شام، فقط کافی است ۳۰۰ گرم میوه مورد علاقه تان را میل کنید اگر می خواهید نتیجه بهتری در هفت روز داشته باشید باید رژیم سختی بگیرید و در وعده صبحانه ماست کم چرب با ۲۰۰ گرم خیار و در وعده ناهار یک بشقاب بزرگ سالاد خیار با نان خشک و همچنین در وعده شام سالاد میوه کفایت می کند.

دستور تهیه سالاد خیار :
۴۰۰ گرم خیار
۲۰۰  میلی لیتر ماست
یک عدد پیاز تازه
نمک
روش تهیه : خیار را به قطعات ریز خورد کنید، سپس نمک و پیاز خرد شده و ماست را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید حال سالاد شما آماده است.
 
ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از مطلب گفته شده در مورد رژیم خیار نهایت لذت را برده باشید و با این رژیم به وزن مناسب و دلخواه خود برسید اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه کاهش وزن داشته باشید می توانید به بخش رژیم غذایی مجله آرگا مراجعه کنید. همچنین برای تجربه لاغری با میوه های مختلف بر روی رژیم سیب، رژیم موز، رژیم میوه کلیک نمایید.

 


 

منبع : آرگا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .