تبیان، دستیار زندگی

مجرد بمانم بهتر نیست؟

این روزها به بهانه‌های مختلف هستند افرادی که می‌گویند بهتر است ازدواج نکنیم اما مشاوران چه نظری دارند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مجردی
لطفا فواید و مضرات مجردی و متاهلی را بیان کنید و اینکه آیا اشکالی دارد یک فرد تا آخر عمر مجرد بماند؟ اگر اشکال دارد بیان کنید چه اشکالی؟

پاسخ مشاوران تبیان

تحقیقات نشان می‌دهد كسانی كه ازدواج نمی‌كنند ناخرسند، حاشیه‌ای و منزوی شده و عمر كمتری نسبت به سایر افراد دارند. ازدواج یك رابطه صمیمی و زناشویی میان زوجین است و هر انسان برای ادامه زندگی، شادابی و رهایی از تنهایی به یك رابطه صمیمی نیاز دارد و این رابطه در زندگی زناشویی محقق می‌شود.

اگر چنین رابطه‌ای میان انسان‌ها نباشد، فرد احساس تنهایی كرده و زندگی برایش معنا و مفهومی ندارد. انسان در سن جوانی وارد رابطه صمیمانه می‌شود و لذا رابطه صمیمانه، در سلامت انسان و خرسندی او از زندگی نقش اساسی دارد و وقتی این ارتباط شكل ویژه پیدا كرد عاشقانه می‌شود.

كسانی كه ازدواج نمی‌كنند ناخرسند، حاشیه‌ای و منزوی شده و عمر كمتری نسبت به سایر افراد دارند. ازدواج یك رابطه صمیمی و زناشویی میان زوجین است و هر انسان برای ادامه زندگی، شادابی و رهایی از تنهایی به یك رابطه صمیمی نیاز دارد و این رابطه در زندگی زناشویی محقق می‌شود



ازدواج اساسی‌ترین و طولانی‌ترنی رابطه‌ای است كه ‌در زندگی انسان‌ها برقرار می‌شود و هر فرد با اختیار خود وارد شده اما نمی‌تواند با اختیار از آن خارج شود. وجود عشق در ازدواج برای تحكیم روابط خانواده بسیار مهم است. فراموش نکنید تولد، كار، ازدواج و مرگ، چهار واقعه‌ای است که نقش اساسی در زندگی انسانها دارند و سمت و سوی زندگی و چگونگی آن را تعیین می‌كنند.

افراد متأهل احساس مفید بودن می‌کنند. ارتباط مداوم زن و شوهر در شادی نقش دارد. افراد متاهل احساس ثبات اجتماعی می‌کنند و ارتباطات اجتماعی آنها بهتر از مجردها برقرار می‌شود، اعتماد به‌نفس متأهل‌ها بالاتر می‌رود،‌ رضایت آنها از زندگی بیشتر بوده و کمتر احساس استرس می‌کنند.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است. 
 بخش همسان گزینی تبیان