تبیان، دستیار زندگی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضور نیروهای انقلابی در مقابل هنجارشکنان شلیک موشکی بر قلب آمریکا بود

عضو خبرگان رهبری گفت:‌حرکتی که در دانشگاه تهران علیه ارزشهای اسلامی و حجاب انجام دادند،‌برای آمریکایی ها به اندازه حضور ناوشان ارزش داشت که با حضور نیروهای انقلابی در صحنه دانشگاه همانند موشکی که به قلب ناو آنها شلیک شد پاسخ داده شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
عباس کعبی
 
حجت الاسلام والمسلمین عباس  کعبی در دیدار جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی استان قم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: زیربنای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند، استحکام بنیه فکری و معنوی جوانان است زیرا جوانان به عنوان نیروی پیشران و پیش برنده انقلاب اسلامی به شمار می روند.

عضو خبرگان رهبری افزود: از همین جهت جوانها هم باید هم در بعد شخصی و هم در بعد تشکیلاتی به مباحث معرفتی و بصیرتی و اعتقادی اهمیت بدهند. این مسئله در جوانان انقلابی که می خواهند کار تشکیلاتی کنند باید به گونه ای باشد که مثل یک منبع و سرچشمه بجوشد و دیگران را هم سیراب کند.

وی بیان داشت: باید دقت داشته باشیم که نباید خودمان را فقط درگیر مسائل سیاسی و روزمره کنیم و از زیربنا غافل شویم. به عنوان تجربه در این چهل سال علت العلل ریزش ها در مسیر انقلاب اسلامی ضعف بنیه اعتقادی بوده است که موجب شکست های افراد شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: در مبارزه با دنیا و هوای نفس و هم در گرفتار شدن به سطحی نگری . کما اینکه علت العلل پیروزی های انقلاب اسلامی در این چهل سال توسط نسل های پیش برنده، وجود روحیه مکتبی و ایمان و جهاد شهادت طلبی در این نسل ها است.

حجت الاسلام والمسلمین  کعبی گفت: امروز ما در همه عرصه های جنگ نرم و نیمه سخت و سخت درگیر هستیم اما جنگ نرم مسئله اصلی است، زیرا نشانه گرفتن ذهن جوانها و عواطف و احساسات آنها و سوق دادن آنها به مسیری بر خلاف اسلام و انقلاب تلاش اصلی دشمن است.

وی ادامه داد: اینکه آمریکایی ها نمایش مضحکی راه می اندازند و ناو جنگی به منطقه می آورند به خیال باطلشان می خواهند رعب و وحشت راه بیندازند. البته خودشان هم تصریح کرده اند که آنچه می تواند نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کند ناو جنگی نیست بلکه ایجاد تنشها و شورشهای داخلی است.

استاد حوزه علمیه افزود: مثل حرکتی که در دانشگاه تهران علیه ارزشهای اسلامی و حجاب انجام دادند این حرکت برای آنها به اندازه حضور ناوآمریکایی ارزش داشت که با حضور نیروهای انقلابی در صحنه دانشگاه همانند موشکی که به قلب ناو آنها شلیک شد پاسخ داده شد.

به عنوان تجربه در این چهل سال علت العلل ریزش ها در مسیر انقلاب اسلامی ضعف بنیه اعتقادی بوده است که موجب شکست های افراد شده است.

وی گفت: بنابراین معرکه نبرد شما، دانشگاه است و باید خودتان را با برنامه های معنوی و عقیدتی آماده کنید. در سالهای پیش از انقلاب اسلامی سلاح جوانان انقلابی در دانشگاهها مطالبی همچون کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم شهید مطهری بود که در برابر کمونیست ها آنها را مسلح می کرد. امروز نیز جوانان دانشجو باید با بینش بهتر و معرفت عمیق تر در صحنه باشند و تقوای ستیز ومبارزه دائمی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  کعبی بیان داشت: برای داشتن این ویژگی چه باید کرد؟ چیزی که تجربه شده و نتایج خوبی هم داشته است برگزاری دوره های طرح ولایت است، این طرح را جدی بگیرید و روی دانشجوهایی که باید وارد آن بشوند دقت کنید زیرا این افراد در آینده باید تبدیل به کادر انقلابی شوند.

وی افزود:‌ راهکار دیگر این است که بیانیه مهم گام دوم انقلاب را بازخوانی و تحلیل کنید. الزامات آن را استخراج کنید و ببینید کدام بخش از آن به عهده شماست. زیرا این بیانیه نقشه راهی است که رهبری تعیین کرده است برای تحقق خودسازی و سپس جامعه سازی و در نهایت تمدن نوین اسلامی.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که یکی دیگر از راهکارها بازخوانی و تبیین و گفتمان سازی درباره پیامهای مهم امام (ره) است. گفت: پیام تاریخی تیرماه سال 67 در سالگرد واقعه حج را بازخوانی کنید، امام در این پیام سه خطر عمده یعنی نفاق، ملی گرایی و التقاط عقیدتی را معرفی می کند. همچنین کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» هم باید مبنای فعالیتهای فکری شما قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد، در بحث تقویت بنیه فکری و اعتقادی هم هیچکس از نیروهای انقلاب نباید احساس بی نیازی بکند و خود را مستثنی بداند، زیرا این مسئله مانند آن است که اگر آب زلال هم در جایی راکد بماند دچار فساد و گندیدن می شود اما انسان مومن باید دائم به دنبال پیشرفت معنوی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  کعبی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اخیر سیل در استانهای مختلف کشور ما دیدیم که جبهه نیروهای انقلابی سیلی بزرگتر از جنس همبستگی جهادی و ایثار به راه انداختند. همین روحیه ایثارگری و ایمان به خدا معجزه انقلاب اسلامی است. در همین زمان هنوز هم بعضی ها عقلشان عقل حسابگر و مادی است، اما جوانان مومن ثابت کردند که عقلشان عقل ایمانی است و با خدا معامله می کنند این ها در هر میدان تکلیفی حاضر به پذیرش خطر هستند و اهل وفای به عهدشان با خدا و ولی خدا و مردم هستند.

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه