تبیان، دستیار زندگی

بفرمائید نور نوش کنید!

سه هدیه ویژه تبیان در ماه مبارک رمضان

قرآن نسخه زندگی است. نسخه برای عمل کردن است. شرط عمل به نسخه، البته خواندن آن است. قرآن را باید خواند، چشید و جرعه جرعه سر کشید و ماه رمضان فرصت بکری است برای نفس کشیدن در ساحت نورانی آیه‌های زندگی. بیائید این ماه رمضان، قرآن را زندگی کنیم!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شبکه تخصصی قرآن
فروردین، آغاز سال طبیعی است برای اهل دنیا و رمضان، فروردین سال معنوی است برای اهل سلوک. بهار، بهانه قشنگی است برای سفر و دل سپردن به دامن دشت و دریا! حتی اگر بهار طبیعت با همه طراوتش، عزمِ رفتن کند باز غمی نیست که بهار جان آمده است و بساط عیش و عشرت، دوباره برپاست و باید دل سپرد به سیاحت گل‌واژه‌های بوستان وحی و گل معرفت چید از شاخسار درخت تلاوت...

الغرض، دو سه سالی می‌شود که درگاهی در تبیان باز شده که نور معرفت می‌پراکند. بستری که با نصب‌العین ساختن این فرمایش مولا که: « ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیق»(1)( ظاهرش زیباست و باطنش عمیق)، می‌کوشد تا هم پلی باشد برای درک زیبایی ظاهر قرآن و هم محملی برای فهم ژرفنای آموزه‌های ناب این کلام همیشه مانا.
 

هدیه اول؛ اولین دوره ختم مجلسی قرآن در جهان اسلام

زیبایی را همه به حکم فطرت می‌فهمند اما بهره هنرمندان از درک زیبایی بیشتر است. شنیدن ترنّم مرتّلان و قاریانی که این شاهکار هنری را هنرمندانه اجرا می‌کنند، مسیر کوتاه‌تری است برای درک بیشتر این زیبایی.
مصر، مهد تلاوت قرآن است و ستارگان مصری در آسمان تلاوت پرفروغ‌تر درخشیده‌اند. هدیه نخست تبیان در درگاه ذکرآنلاین، میراثی است گرانبها از ماندگارترین تلاوت‌های مشاهیر بزرگ قاریان مصر.
این سرویس، بی‌اغراق در پهنه جهان اسلام، بی‌نظیر است! چرا؟
آنچه تا کنون در مصر و کشورهای دیگر عرضه شده، دوره‌های مجوّد قرآن است که توسط قاریان در استودیو و به صورت آموزشی اجرا شده اما این مجموعه، مشتمل است بر 251 تلاوت برگزیده که با وسواس و دید هنرمندانه، از بین هزاران تلاوت شنیدنی، چینش شده، ولی به گونه‌ای که از کنار هم نهادن آنها، یک دوره ختم مجلسی قرآن شکل می‌گیرد.
اگر طالب درک زیبایی‌های قرآن هستی، کافیست گوش سر و دلت را میهمان این نغمه‌های جان‌بخش کنی تا مشام جانت تازه شود از عطر ناب این کلام سحرانگیز. 

هدیه دوم؛ درس‌هایی از قرآن، این بار آیه به آیه

اما اگر  طالب دُرّ شاهوار هستی و چیزی بیشتر از سیر و سیاحت در ساحل دریای قرآن می‌خواهی،‌ سرویس تازه تفسیر صوتی و فشرده قرآن، هدیه مناسبی است برای شما تا پرنده فکرت را در افق معانی بلندش بهتر به پرواز دربیاوری.

این سرویس هم سه ویژگی منحصر به فرد دارد:
یک. گوینده، مفسری است نام‌آشناکه حلاوت بیانش، نزدیک به 40 سال، او را میهمان خانه‌ها کرده و سکه برنامه «درس‌هایی از قرآن» پنجشنبه‌شب‌هایش هنوز از رونق نیفتاده.
دو. تفسیر صوتی استاد قرائتی این‌بار توسط تبیان، در چهره و ویراستی جدید عرضه شده. یعنی به جای تفسیر چند آیه در یک فایل، توضیحات مربوط به هر آیه تفکیک شده و تفسیری آیه به آیه به دست آمده است.
سه. نبوغ استاد قرائتی در ارائه تفسیری روان و مختصر ( به تعبیر خودشان کپسولی) همراه با جامعیت نسبی، ویژگی سوم این مجموعه است.

هدیه سوم؛ ترجمه صوتی با صدای ماندگار صداپیشه مشهور تلویزیون

و اما سومین هدیه ارزشمند تبیان، انتشار مجموعه فاخر و شنیدنی ترجمه صوتی قرآن است با اجرای صداپیشه مشهور رادیو و تلویزیون، استاد شادروان اسماعیل قادرپناه.

باری، قرآن نسخه زندگی است. نسخه برای عمل کردن است. شرط عمل به نسخه، البته خواندن آن است. قرآن را باید خواند، چشید و جرعه جرعه سر کشید و ماه رمضان فرصت بکری است برای نفس کشیدن در ساحت نورانی آیه‌های زندگی. 
بیائید این ماه رمضان، کمی قرآن را زندگی کنیم!
برای استفاده از این هدایای تبیان به این آدرس بروید:
Zekr.tebyan.net

پی‌نوشت:
1. نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۱۸.