تبیان، دستیار زندگی
دیدار پایانى هفته پنجم لیگ برتر قریب به ۹۰ هزار فوتبالدوست را به ورزشگاه كشاند ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف پرسپولیس در ایستگاه راه آهن

توقف پرسپولیس در ایستگاه راه آهن

یكشنبه86/06/25

ورزشگاه: آزادى تهران

راه آهن: صفر

پرسپولیس: صفر

داور: یدالله جهانبازى

كمك ها: جواد تقى پور و رضا سخندان

اخطار: ابراهیم كریمى، مهدى تارتار و حسین پاشایى (راه آهن)

تماشاگر: ۹۰ هزار نفر

راه آهن: گئورگ كاسپاروف، ابراهیم كریمى، علیرضا نورمحمدى، ابوذر رحیمى، علیرضا محمد، احمد تقوى (سهراب انتظارى ۸۵)، مهدى تارتار (حسین پاشایى ۷۰)، احمد جمشیدیان، هاملت میختاریان، مجید نورمحمدى، فرزاد حاتمى (هادى اصغرى ۶۰)، فرزاد حاتمى

سرمربى: اكبر میثاقیان

پرسپولیس: مهدى واعظى، محمد نصرتى، سپهر حیدرى، پژمان نورى، شیث رضایى، فرزاد آشوبى (فرهاد خیرخواه ۷۹)، كریم باقرى (محمدرضا مامانى ۸۶)، حسین بادامكى (بهادر عبدى ۶۹)، عباس آقایى، علیرضا واحدى نیكبخت، محسن خلیلى

سرمربى: افشین قطبى

دیدار پایانى هفته پنجم لیگ برتر قریب به ۹۰ هزار فوتبالدوست را به ورزشگاه كشاند تا تنور فوتبال داخلى با بازى حساس راه آهن - پرسپولیس داغ تر از همیشه شود.

پرسپولیس در حالى به مصاف حریف تهرانى اش رفت كه از ۴ بازى اولش تمام امتیازات را گرفته بود و مى خواست به این روند جالب توجه ادامه دهد. در سوى مقابل اما شاگردان میثاقیان به غیر از پیروزى هفته اول مقابل سایپا و تساوى خوشایند در اصفهان و مقابل سپاهان در سایر بازیها شكست خورده و با ۴ امتیاز رودرروى پرسپولیس قرار مى گرفتند.

هنگامی که سوت آغاز بازی به صدا در آمد میثاقیان و همکارانش با یک مهاجم نوک و 3 هافبک تهاجمی ابتدا قصد داشتند تا بازی را از دست هافبک های پرسپولیس خارج کنند و سپس نیم نگاهی هم به دروازه پرسپولیس داشته باشند . سرخپوشان نیز که از حمایت 90 هزار نفری هواداران خود بهره می بردند تنها 3 امتیاز این دیدار می توانست آنها را راضی کند .

توقف پرسپولیس در ایستگاه راه آهن

به هر حال سرخپوشان روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی داشتند اما اگرقرار بود نتایج دیدار ها قبل از برگزاری آنها مشخص شود که دیگر نیازی به برگزاری  مسابقات نبود . نیمه اول چندان از سرعت کافی برخوردار نبود و نتوانست هواداران متعدد پرسپولیس را راضی کند .

وقتى نیمه دوم شروع شد انتظار بازى تهاجمى تر و افزودن به حملات از پرسپولیس مى رفت و البته این اتفاق افتاد. هنوز ۲ دقیقه از شروع نیمه دوم نگذشته بود كه ضربه ایستگاهى به دست آمده توسط خلیلى به روى دروازه فرود آمد. پرسپولیس در این لحظات روند بهترى را در پیش گرفت و با اشتها به سوى دروازه راه آهن پیش آمد اما تیم زردپوش تهرانى بیدى نبود كه با این تهاجمات بلرزد و به خوبى مقابل نفوذهاى نه چندان پرثمر و پردامنه قرمزها مقاومت مى كرد.

دقیقه ۵۹ از بازى، حسین بادامكى به ناگهان به خود آمد و با یك حركت تهاجمى راه دروازه حریف را پیش گرفت اما كاسپاروف مانع از گل او شد.

بازى كه به دقیقه ۶۰ رسید، مى شد انتظار تأخیر در بازى و از جریان انداختن كار را از سوى یاران راه آهن كشید. هرگاه توپ به منطقه خطر راه آهن مى رسید و دامنه تهاجمات پرسپولیس شدت مى گرفت اكبر میثاقیان مثل همیشه تاكتیك همیشگى اش را به كار مى گرفت تا مبادا در روى پاشنه بچرخد و بازنده این میدان بزرگ باشد.

میثاقیان مثل بازى قبل كه دنیزلى را در دیدار رفت شكست داده بود از ۳۰ دقیقه پایانى اصغرى مهاجم گلزن خود را به بازى آورد تا در ضدحملات پرسپولیس را اسیر كند. اتفاقاً نزدیك بود همان حادثه بار دیگر هم تكرار شود كه هوشیارى واعظى مانع از رخ دادن آن شد.

سانتر تقوى و ضربه سر اصغرى با واكنش فوق العاده واعظى بیرون رفت تا پرسپولیس از این خطر بزرگ جان سالم به در ببرد.

سه دقیقه پس از این موقعیت كریم باقرى مى توانست كار را تمام كند اما ضربه سر او هم راهى به دروازه پیدا نكرد. یك دقیقه بعد محسن خلیلى در موقعیتى ایده آل با قدرت به سمت دروازه شلیك كرد اما گلر ارمنى راه آهن با واكنشى عالى آه ۹۰ هزار هوادار پرسپولیس را باعث شد.

پس از این موقعیت و در ادامه تهاجمات بى امان سرخ ها كریم باقرى هم مى توانست از راه دور گلزنى كند كه باز هم كاسپاروف او را ناكام گذاشت.

دقیقه ۷۶ بازى نزدیك بود میختاریان شوك بزرگى به پرسپولیس بدهد اما باز هم واعظى هوشیار بود و مانع شد.

لحظات هرچه كه مى گذشت و بازى به پایان نزدیك مى شد، صبر هواداران پرسپولیس كمتر مى شد و تاب آنها براى رسیدن به گل پیروزى به آستانه پایان خود مى رسید.

توقف پرسپولیس در ایستگاه راه آهن

وقتى قطبى در بن بست گرفتار شد دست به تعویض هاى تهاجمى زد و خیرخواه و عبدى را هم به بازى آورد تا بلكه به گل برسد اما راه آهن با دفاع چند لایه و كمى خوش شانسى مانع از این كار شد.

ضربه سر نصرتى در دقیقه ،۷۹ شوت خیرخواه (۸۲)، ضربه خلیلى (۸۶) موقعیت هاى پیاپى بود كه به هدر مى رفت و ۹۰ هزار هوادار پرسپولیس را جان به لب مى كرد. در پایان و در ۴ دقیقه وقت تلف شده اى كه به ازاى چندین و چند بار وقت كشى و آمدن برانكارد به زمین محاسبه شده بود ضربات آكروباتیك نیكبخت و خیرخواه نیز آخرین موقعیت هایى بود كه به هدر مى رفت تا اكبر میثاقیان و تیم اش با ایستادگى مقابل قرمزها نقش گربه سیاه جدیدى براى تیم پرطرفدار پایتخت را جلوى ۱۸۰ هزار چشم هوادارش ایفا كنند.

با این تساوى هرچند پرسپولیس با ۱۳ امتیاز و تفاضل گل بیشتر در صدر ایستاد اما بعد از ۴ برد متوقف شد تا طعم روزهاى سخت را هم بچشد. راه آهن هم با تدابیر ویژه میثاقیان با این تك امتیاز ارزشمند ۵ امتیازى شد و دو پله بالا آمد تا در سكوى دوازدهم جدول بایستد.