تبیان، دستیار زندگی

روزهای قمر در عقرب سال 98 و اعمال مکروه در این ایام

زمانی که ماه برای ساکنین زمین، برابر صورت فلکی عقرب واقع‌شده باشد قمر در عقرب صورت می‌گیرد. صور فلکی به مجموعه‌ای از ستارگان گفته می‌شود که از دید ساکنان زمین شکل‌های خاصی شبیه عقرب، خرچنگ و شیر را به وجود می‌آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قمر در عقرب

زمانی که ماه برای ساکنین زمین، برابر صورت فلکی عقرب واقع‌شده باشد قمر در عقرب صورت می‌گیرد. صور فلکی به مجموعه‌ای از ستارگان گفته می‌شود که از دید ساکنان زمین شکل‌های خاصی شبیه عقرب، خرچنگ و شیر را به وجود می‌آورد. در طول یک سال قمری، ماه یک‌بار به‌طور کامل دور زمین می‌چرخد که به دوازده قسمت تقسیم‌شده است. یک دور کامل، به دوازده قسمت مساوی (۱۲ تا ۳۰ درجه) تقسیم‌شده است که در هر قسمت یک صورت فلکی وجود دارد.

سال قمری 12 ماه و از محرم آغاز می‌شود و با ذی‌الحجه به پایان می‌رسد. ممکن است در این ایام، روزهایی باشد که افراد ساکنین زمین در برابر صورت فلکی عقرب قرار گیرند. آن‌ها در این زمان انجام یک سری کارها مانند عقد ازدواج، مسافرت، معامله و... را بدشگون می‌دانند و از انجام آن اجتناب می‌کنند.

 در این مطلب می‌خواهیم به‌روزهای قمر در عقرب سال 98 نگاهی بیندازیم:

فروردین‌: دو روز روزهای شنبه سوم فروردین ورود ماه به برج عقرب تا دوشنبه 5 فروردین که خارج شد. و جمعه 30 فروردین ورود ماه و خروج آن‌یک شنبه یک اردیبهشت صورت گرفت

اردیبهشت: جمعه 27 ورد ماه تا یک‌شنبه 29 که ماه از این حالت خارج می‌شود.

خرداد: فقط یک روز پنج‌شنبه 23 ورود ماه به برج عقرب تا شنبه 25 که خارج می‌شود.

تیر: چهارشنبه 19 تیر ورود ماه تا جمعه 21 که خارج می‌شود.

مرداد: سه‌شنبه 15 مرداد، ورود ماه به برج عقرب تا جمعه 18 مرداد خارج می‌شود.

 

زمان قرار گرفتن ماه در برج عقرب حدود 2 روز 10 ساعت و 48 دقیقه است. باید توجه داشت که موضوع قمر در عقرب حقیقی و واقعی است و بر روی زندگی فرد تأثیرات خود را می‌گذارد و خواندن آیت‌الکرسی و صدقه دادن برای این ایام مفید است
شهریور: سه‌شنبه 12 شهریور ورود ماه صورت می‌گیرد و در پنج‌شنبه 14 شهریور خارج می‌شود.

مهر: دوشنبه 8 مهر ورود ماه و تا چهارشنبه 10 مهر به طول می‌انجامد.

آبان: دوشنبه 6 آبان ورود ماه تا چهارشنبه 8 آبان ماه خارج می‌شود.

آذر: در این ماه دو روز قمر در عقرب انجام می‌شود یکی یک‌شنبه 3 آذر ورود ماه تا سه‌شنبه 5 آذر خارج می‌شود. همچنین شنبه 30 آذر ورود ماه تا دوشنبه دو آذر خارج می‌شود.

دی: جمعه 27 دی‌ماه ورود ماه به برج عقرب تا دوشنبه 30 دی‌ماه خارج می‌شود.

بهمن: جمعه 25 بهمن ورود ماه تا یک‌شنبه 27 بهمن‌ماه خارج می‌شود.

اسفند: شنبه 24 اسفند ورود ماه به برج عقرب تا 26 اسفند که ماه از برج عقرب خارج می‌شود.

 بهتر است بدانیم که چه‌کارهایی در این ایام خوب است ،انجام چه‌کارهایی مکروه است. به‌طورکلی انجام کاری در این ایام حرام نیست ولی شگون ندارد و ممکن است عواقب خوبی نداشته باشد.

این کارها عبارت‌اند از عقد ازدواج، اقدام برای بچه‌دار شدن، مسافرت رفتن، انجام کسب‌وکار و تجارت، تعیین و تغییر نام، حجامت، گذاشتم سنگ بنای کارهای مهم، و دیگر اموری که زندگی افراد نقش مهمی دارد و اساسی است.

زمان قرار گرفتن ماه در برج عقرب حدود 2 روز 10 ساعت و 48 دقیقه است. باید توجه داشت که موضوع قمر در عقرب حقیقی و واقعی است و بر روی زندگی فرد تأثیرات خود را می‌گذارد و خواندن آیت‌الکرسی و صدقه دادن برای این ایام مفید است

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .