تبیان، دستیار زندگی

خواستگارم همه چیزش خوب است جز قیافش

اگر قیافه ی کسی که قرار است با او ازدواج کنیم را دوست نداریم، چه تصمیمی بگیریم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسر
خواستگاری دارم که از همه لحاظ عالیه فقط تنها عیبی که داره چهره‌ش که به دلم نمیشینه. البته خودمم قیافه معمولی رو به پایینی دارم. هر چی سعی میکنم نادیده بگیرم نمیتونم. خانواده‌م خیلی موافقن. نمیدونم چیکار کنم واقعاً. من حتی دوست نداشتم به قیافه پسر نگاه کنم و از طرفیم میترسم که دیگه خواستگار خوب با این شرایط نداشته باشم. البته من 21 سالمه. ولی واقعا از طرف فامیل ها خیلی تحت فشارم .که ازدواج کن و ... ولی همین فامیل مطمئنم که بعد ازدواج پشت سرم حرف میزنن که شوهرش فلانه.

پاسخ مشاور تبیان: 
در مورد مسایل ظاهری دو نکته را مدنظر قرار دهید: تنها اگر در جلسه اول فردی به لحاظ ظاهری در شما احساس کاملا ناخوشایندی را ایجاد کرد احتمال عدم تغییر این احساس می‌رود. اما اگر این حالت، حالت خنثی هم باشد احتمال اینکه بتوانید با ایجاد شناخت بیشتر و برقراری رابطه بیشتر این احساس را تعدیل کنید هست. بنابراین می توانید با در ارتباط بودن مدتی این مساله را بررسی کنید و با اطمینان بیشتر از تغییر یا عدم این تغییر در مورد ادامه رابطه‌تان تصمیم بگیرید.
ضمن اینکه این نکته را هم در انتخاب نهایی‌تان مدنظر قرار دهید که همه افراد در کنار ویژگی‌های مثبت و مطلوبی که دارند ویژگی‌های نامطلوبی هم می توانند داشته باشند همانطور که در مورد ما هم این نکته صدق می کند. اما مساله قابل اهمیت این است بتوانیم واقع‌بینانه به این مساله در انتخاب هایتان نگاه کنید و ببینید آیا می توانید به قیمت بدست آوردن آن ویژگی‌های مطلوب با مشکلات ظاهری که ایشان دارند کنار بیایید یا خیر؟

به هر حال لازم است این باور را در خودتان اصلاح کنید که فردی را نمی توانید پیدا کنید که همه خواسته‌های شما تامین کند و هر کسی ممکن است دارای شرایطی باشد که شما مورد پسندتان واقع نشود. لذا بهتر است برای این مسایل اولویت‌هایی قرار دهید و ببینید اگر ایشان اولویت‌های مهم خواسته‌های شما را تءمین می کند می‌توانید با بقیه‌اش شما سازگار شوید یا خیر؟ ضمن اینکه هیچ وقت نظرات دیگران را در این باره ملاک قرار ندهید چراکه به هر حال شما هر کسی را انتخاب کنید ممکن است با ذائقه گروهی از اعضای خانواده‌تان سازگار نباشد. بنابراین سعی کنید بعد از گرفتن مشورت از دیگران خودتان با ارزیابی‌ها و ملاک‌هایی که دارید تصمیم نهایی را اتخاذ کنید تا آگاهانه‌تر بتوانید با تبعات این انتخابتان روبرو شوید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان