تبیان، دستیار زندگی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل نورانی انس با قرآن کریم:

ملت ایران قدر انقلاب را دانست به استکبار اعتماد نکرد و پیشرفت کرد

در آستانه ماه مبارک رمضان، حسینیه امام خمینی(ره) معطر به عطر دل‌انگیز کلام وحی شد وقاریان، مناجات‌خوانان و مدیحه‌سرایان قرآنی به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم برپا کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محفل قرآنی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم در سخنانی، یکی از نیازهای اساسی امروز بشریت و جامعه اسلامی را فهم معارف قرآنی و عمل به آن دانستند و با اشاره به‌تصریح قرآن بر مقابله با استکبار و کفر و طواغیت و ایستادگی در مقابل آنها، گفتند: عزت روزافزون و پیشرفت فوق‌العاده ملت ایران در چهل سال گذشته، به علت عمل به قرآن و ایستادگی بوده است و امروز نیز تنها راه غلبه بر شیاطین و کفار، ایستادگی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از مشکلات امروز دنیای اسلام را آشنا نبودن با معارف قرآنی و عمل نکردن به آنها برشمردند و افزودند: آن‌هایی که از موضع رئیس‌جمهور و یا پادشاه برخی کشورها، بر سر ملت‌ها عربده می‌کشند، همان‌هایی هستند که قرآن صراحتاً دستور مقابله با آنها را داده و تأکید کرده است به آنها اعتماد نکنید.

ایشان با اشاره به حرکت بیداری اسلامی و قیام مردم در برخی کشورها در چند سال پیش، خاطرنشان کردند: این حرکت به علت قدر ندانستن آن و اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی خاموش شد اما ملت ایران به برکت امام بزرگوار که سرشار از معارف قرآنی بود، قدر حرکت و انقلاب خود را دانست و از همان روز اول به قدرت‌های استکباری اعتماد نکرد و در مقابل آنها ایستاد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، قرآن را یک اثر هنری بی‌نظیر خواندند و با تأکید بر اینکه قرآن باید در جلسات و محافل، هنرمندانه قرائت شود، گفتند: قرائت هنرمندانه قرآن و تکیه صحیح و بجا بر عبارات، موجب تأثیرگذاری بر مخاطبان و فهم آن می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی، فهم قرآن را زمینه‌ساز گشوده شدن درهای معارف گوناگون دانستند و با اشاره به جلسات و محافل قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، تأکید کردند: باید این محافل در طول سال در مساجد برگزار و مساجد به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: علاوه بر محافل قرائت قرآن باید جلسات تفسیر قرآن نیز برگزار شود تا سطح معارف قرآنی و دینی جامعه افزایش یابد.

ایشان تأکید کردند: انس جامعه با معارف قرآنی موجب استحکام و قوام جامعه در شئونات و مسائل مربوط به حیات دنیوی و حیات اخروی خواهد شد.

در این محفل نورانی جمعی از اساتید و پیشکسوتان، قاریان جوان، گروه‌های جمع‌خوانی، تواشیح و مدیحه‌سرایی و مناجات‌خوانان به اجرای برنامه پرداختند.

در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری