تبیان، دستیار زندگی

نقش تبلیغات مجازی در عصر امروز

وب سایت ها برای کسب و کار ها و تجارت ها مانند یک فروشگاه بزرگ در بازار، یک شرکت تجاری در یک برج معروف شهر و یک مجتمع سینمایی هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
وب سایت ها برای کسب و کار ها و تجارت ها مانند یک فروشگاه بزرگ در بازار، یک شرکت تجاری در یک برج معروف شهر و یک مجتمع سینمایی هستند. وبسایت ها در عصر جدید، امکاناتی را به شکلی برای شهروندان به وجود آورده اند که پیش از این وجود نداشت و حتی فرصت ها و مشاغل جدیدی به وجود آوردند به همین دلیل دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. در عصر حاضر، این روند ادامه خواهد یافت و بسیاری از کسب و کارها به شکل مجازی انجام خواهند شد.
 
کسب و کار هایی که همچنان بصورت قدیمی در حال فعالیت هستند، روز به روز به سمت افول پیش می روند. اما کسب و کار هایی که قسمتی از فعالیت خود را به سمت فضای مجازی و اینترنت وصل کرده اند، باقی مانده اند و حتی می توانند بسیار بهتر از قبل فعالیت کنند و کسب و کار خود را پیشرفت دهند. از این رو به وسیله ی وبسایت ها و فضای مجازی این امکان نیز فراهم شده است که کسب کار خود را در سطح بین المللی نیز معرفی کنید.
یکی از اصطلاحات دیگری که در زمینه ی تجارت و کسب و کار به شکل مجازی در آمده و شکل جدیدی به خود گرفته است، اصطلاح "بازاریابی اینترنتی" است. با تغییر مشاغل به حالت مجازی، موارد دیگری که مرتبط هستند هم ناچاراً به این سمت کشیده می شوند تا نیازها را برطرف کنند. حال که وب سایت ها جای شرکت و مغازه های فیزیکی را گرفته اند، بازاریابی آن ها نیز تغییر کرده و در آینده، پیشرفت های دیگری نیز خواهد کرد.
مغازه ها به اصطلاح پا خور دارند، در جایی قرار می گیرند که مشتریان بالقوه بیشتری در آن محل قرار دارند. یا اینکه از آگهی و انواع تبلیغات استفاده می کنند. اما وب سایت ها به کمک روش های مختلف بازاریابی اینترنتی می توانند مشتریان بالقوه بیشتری در محدوده جغرافیایی بیشتری را به سمت خود جذب کرده و کسب و کار خود را معرفی کنند. روش هایی چون: سئو، تبلیغات اینترنتی از جمله آگهی رایگان و ویژه اینترنتی، ایمیل، بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی و غیره.
طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی در زنجیره ای با یکدیگر کار می کنند تا بازدید کنندگانی که با کمک هر روشی به وب سایت جذب شده اند به مشتری (Conversion Rate) تبدیل شوند. در غیر این صورت ترافیک وب سایت بدون هیچ بازدهی و سود دهی خواهد بود. بنابراین بازاریابی اینترنتی یکی از روش های مهم برای افزایش بازدید سایت به شمار می رود.
حتی نیازمندیها هم که پیش از این به صورت فیزیکی در روزنامه ها بودند، حال به صورت سایت های آگهی اینترنتی فعالیت می کنند. امروزه اغلب کسب و کارها برای تبلیغات، آگهی خود را در سایت های آگهی درج می کنند چرا که ارزانتر و پر بازده تر است. کسب و کارهایی که هنوز به صورت سنتی، تبلیغات خود را دنبال می کنند، متحمل هزینه های بیشتر و بازده کمتر خواهند شد چرا که امروزه اغلب مشتریان از طریق اینترنت و فضای مجازی به دنبال خدمات هستند و کمتر کسی به موارد فیزیکی مانند روزنامه ها مراجعه می کند.
فضای مجازی در دسترس است و هزینه ی کمتری را به مشتری برای یافتن کسب و کاری که به او خدمات ارائه دهد، تحمیل می کند. همچنین امروزه مشتریان به کسب و کارهایی که خود را بروز کرده اند و در اینترنت به معرفی خود پرداخته اند اهمیت بیشتری می دهند بنابراین کسب و کار ها از این طریق می توانند مشتریان وفادار بیشتری پیدا کنند.
غیر از سایت های نیازمندی اینترنتی که یکی از خدمات آنها تبلیغات رایگان برای کسب و کار ها است، فروشگاه های اینترنتی نیز بوجود آمده اند که محصولات خود را در سایت خود قرار می دهند و اقدام به فروش مستقیم کالا و خدمات خود به مشتری از طریق سایت فروشگاه اینترنتی خود می نمایند.