تبیان، دستیار زندگی

6 راه برای نشان دادن عشق به همسر

زوجین برای بقای رابطه و داشتن یک خانواده سالم نیاز به حفظ محبت همسر خود را دارند. زوجینی که به یکدیگر محبت می کنند، در مواقع سختی نیز می توانند به همکاری و درک همسر خود اطمینان داشته باشند. اما محبت به همسر برای همه افراد آسان نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عشق به همسر
ابراز عشق و محبت به همسر از جمله رفتارهایی است که می توان در هر ازدواج موفقی دید. نحوه ارتباط هر زوجی منحصر به فرد بوده و به روش های متفاوتی به یکدیگر محبت می کنند. اما نوع ارتباط به هر نحوی که باشد، زوجین برای بقای رابطه و داشتن یک خانواده سالم نیاز به حفظ محبت همسر خود را دارند. زوجینی که به یکدیگر محبت می کنند، در مواقع سختی نیز می توانند به همکاری و درک همسر خود اطمینان داشته باشند. اما محبت به همسر برای همه افراد آسان نیست. بسیاری از زن و شوهرها مهارت های کافی برای ارتباط با یکدیگر را ندارند. اگر شما هم احساس می کنید که در این زمینه نیاز به کسب مهارت بیشتری دارید، با مطالعه این مقاله و یا دریافت مشاوره روانشناسی می توانید در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهید.

راهکارهای ساده برای محبت به همسر

ممکن است شما قلبا علاقه زیادی به همسر خود داشته باشید، اما آن را به طور مناسب ابراز نکنید. باید بدانید اگر احساسات شما به رفتار تبدیل نشوند؛ نمی توانید همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید. حتی اگر در این کار استعداد زیادی نداشته باشید، با افزایش آگاهی و تمرین می توانید بهترین روش های محبت به همسر خود را بیابید. پس برای داشتن یک ازدواج موفق، نیاز به یادگیری مهارت های ازدواج موفق دارید. در ادامه برای کمک به شما چند راهکار ساده را پیشنهاد می کنیم.

1- یکدیگر را بی قید و شرط دوست داشته باشید
محبت و ابراز علاقه خود را به مسائل مادی و یا برآورده کردن خواسته هایتان وابسته نکنید. برای مثال بسیاری از خانم ها تنها در صورت دریافت هدیه یا پول از همسرشان به او ابراز علاقه می کنند. این رفتار باعث می شود که مهربانی شما به تدریج مورد توجه همسرتان قرار نگیرد. به او نشان دهید که دوست داشتن شما به اموال و شرایط او وابسته نیست.

2- نگذارید زندگی یکنواخت شود
خیلی از زوجین در دوران نامزدی یا دوستی های قبل از ازدواج، رابطه ای بسیار صمیمی با یکدیگر دارند؛ اما قرار گرفتن زیر یک سقف مشترک برای آن ها به قیمت پایان تمام روزهای عاشقانه تمام می شود. نگهداری از هر چیز گران قیمتی، تلاش و توجه بسیاری می طلبد. پس اگر عشق برای شما اهمیت دارد باید از آن مراقبت کنید. پس باید برای ایجاد تنوع وقت بگذارید و تلاش کنید. یادتان باشد همیشه راه های یکسانی را برای ابراز علاقه انتخاب نکنید. شما حتی در نحوه بوسیدن و آمیزش جنسی باآگاهی از علاقه مندی های همسرتان می توانید تنوع ایجاد کرده و از یکنواختی دوری کنید.

3- به یکدیگر خوب گوش دهید
برای ابراز محبت به همسر تان از رفتارهای غیر کلامی نیز استفاده کنید. گاه رفتارهای ساده ای مانند گوش دادن مشتاقانه، همسرتان را به زندگی دلگرم می کند. هنگام مکالمه به همسرتان توجه کنید. وقتی همسرتان حرف می زند و شما بی حوصله مشغول به انجام کارهایتان یا چک کردن تلفن همراه خود هستید از طریق زبان بدنتان به او این پیام را می رسانید که علاقه ای به او  و حرف هایش ندارید.

4- استفاده از گوشی همراه را محدود کنید
حتما شما هم متوجه این موضوع شده اید که زندگی در صفحات مجازی چقدر به زندگی واقعی شما لطمه می زند. در واقع با اینکه در کنار عزیزانتان قرار دارید، نمی توانید با او ارتباط برقرار کنید و از این ارتباط لذت ببرید. برای جلوگیری از این آسیب ها می توانید برای خودتان قواعد خاصی وضع کنید. برای مثال استفاده از گوشی را در رختخواب ممنوع کنید. چرخیدن در صفحات مجازی در تمام مدتی که کنار همسرتان هستید؛ هرگز حس خوبی به او نمی دهد.

5- به علایق همسرتان اهمیت دهید
به علایق و مسائل مهم برای همسرتان، احترام بگذارید. حتی اگر ممکن است گاهی همراه با او آن ها را تجربه کنید. سر زدن به کتاب های مورد علاقه ی همسرتان، یا دیدن فیلم یا برنامه ای که او دوست دارد در کنار هم، شما را در طول زمان، بیشتر به هم نزدیک می کند. همچنین به شما این فرصت را می دهد تا گاهی دنیا را از دریچه چشم او ببینید و بیشتر او را درک کنید.

6- برای صحبت کردن وقت بگذارید
بسیاری از زوجین وقتی در جلسات مشاوره خانواده روابط خود را توضیح می دهند، مشخص می شود که اصلا در طول روز مکالمه طولانی و یا جدا از حرف های روزمره با یکدیگر ندارند. شاید این مساله برای شما بدیهی و پیش پا افتاده به نظر آید، اما خوب است بدانید که بسیاری از مشکلات خانوادگی به خاطر نداشتن مکالمات طولانی و با کیفیت می باشد. بنابراین سعی کنید احساسات و مشکلات خود را به زبان بیاورید. همسرتان تنها از رفتار شما قادر به درک شما نخواهد بود، چنین توقعی فقط باعث سرد شدن زندگی مشترک تان می شود.

اگر رابطه شما در طول زمان آسیب دیده و هیچ کدام از روش هایی که برای ابراز محبت به همسر خود به کار می بندید تاثیری بر کیفیت زندگی شما نمی گذارد؛ بهتر است مسائل خود را با یک متخصص در زمینه ازدواج به اشتراک بگذارید. مرکز هنر زندگی با کادری مجرب در زمینه مشاوره ازدواج آماده ارائه خدمات می باشد.

منبع: هنرزندگی
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .