تبیان، دستیار زندگی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع):

تولید علم در حوزه و دانشگاه باید ناظر به نیازهای روز باشد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: تولید علم در دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه بیش از هر چیز باید ناظر به نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
حوزه و دانشگاه


دکتر محمدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: امروز نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه در مباحث اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ، نیازهای نوپدیدی دارد که پاسخگویی به آنها مستلزم دغدغه مندی و همت بیشتر حوزه و دانشگاه است.

وی افزود: البته به لطف الهی در سال‌های اخیر در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده اما نباید به همین میزان اکتفا کرد چرا که شتاب تحولات امروزی جامعه بشری چنان است که باید همواره با رصد و تحلیل دقیق قضایا، به‌سرعت بتوان پاسخگوی نیازهای روز بود.

عضو هیئت علمی گروه مدیریت پژوهشگاه امام صادق(ع) همچنین گفت: هم حوزه و هم دانشگاه در راستای پاسخ به نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی در سایه تحول در علوم انسانی نقش مهم و کلیدی بر عهده دارند به‌خصوص این که باید بکوشند زمینه مطالبه گری در این عرصه و تبدیل آن به فرهنگ عمومی را فراهم سازند.

وی با بیان این که کشف استعدادها و قابلیت‌ها و به‌کارگیری این ظرفیت‌ها یکی از انتظارات به حقی است که از نهادهای علمی و پژوهشی کشور می‌رود، ابراز داشت: در مقطع حساس کنونی و در حوزه و دانشگاه ما نیاز جدی داریم که تحولی در سبک‌های گذشته صورت گیرد و متناسب با نیازهای نوین جامعه، در مأموریت‌ها و کارکردها یک بازنگری به عمل آید.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: از سویی باید در راستای اصلاح و تحول در علوم انسانی با دغدغه مندی، احساس مسئولیت کرد و هر فرد یا نهاد و سازمانی بخشی از کار را عهده‌دار شود تا بتوان به حل بخشی از چالش‌هایی که نظام و جامعه با آن‌ها مواجه است، امید بست.

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه