تبیان، دستیار زندگی

راهکارهایی برای لذت بردن از زندگی زناشویی

چگونه از زندگی مشترک لذت ببریم

زندگی مشترک یک بازی نیست که بتوان آن را بر پایه حدس و گمان پیش برد، بلکه زن و مرد باید خواسته‌های خود را به‌طور واضح بیان کنند و از بیان آن‌ها بیم نداشته باشند؛ زیرا نتیجه پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن بر روی خواسته‌ها، ناامید شدن از رسیدن به خواسته‌ها و خشمگین شدن از همسری است که از برآوردن انتظارات ناگفته آنان کوتاهی کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زن و شوهر

پس از ازدواج چگونه رفتار کنیم تا همسرمان از زندگی مشترک لذت ببرد؟


برای داشتن رضایت از زندگی لازم است:

مسائل را به‌موقع حل کنید

هیچ‌وقت نگذارید وجودتان از خشم انباشته شود. هر مشکلی که در روابط زناشویی به‏ وجود بیاید، به احساسات دو طرف آسیب می‏رساند یا حداقل زن و شوهر را رودرروی هم قرار می‏دهد و درنتیجه آن‌ها را از هم دور، یا حتی با همدیگر دشمن می‏کند؛ بنابراین نباید گذاشت مسائل کهنه شود و لازم است زن و شوهر مسئله را در زمان وقوع آن حل کنند و کنار بگذارند.

تفاوت نگرش را کنترل کنید

رمز داشتن روابط موفق در زندگی مشترک، درست برخورد کردن با اختلاف‌نظرها یا به عبارتی مدیریت درست اختلاف‌نظرها است. در زمان بروز اختلاف، کلمات و عبارات ناشایست به کار نبرید و تا جایی که ممکن است بر احساسات منفی خود تسلط داشته باشید. بروز چنین احساساتی، در مواقعی که در کشمکش هستید، تقریباً اجتناب‌ناپذیر است. فراموش نکنید به‌جای حدس و گمان، با همسرتان گفتگو و موضوع مورد اختلاف را بررسی کنید.


خواسته‌ها را واضح مطرح کنید

زندگی مشترک یک بازی نیست که بتوان آن را بر پایه حدس و گمان پیش برد، بلکه زن و مرد باید خواسته‌های خود را به‌طور واضح بیان کنند و از بیان آن‌ها بیم نداشته باشند؛ زیرا نتیجه پنهان‌کاری و سرپوش گذاشتن بر روی خواسته‌ها، ناامید شدن از رسیدن به خواسته‌ها و خشمگین شدن از همسری است که از برآوردن انتظارات ناگفته آنان کوتاهی کرده است. ایجاد روابط صمیمی با همسر و صداقت در گفتار یکی از مهم‌ترین نکاتی است که اگر رعایت شود، مشکلات زندگی مشترک به حداقل می‏رسد.

لازم است زن و شوهر در مورد انتخاب دوستان جدید یا معاشرت با دوستان قدیمی، حتماً نظر همسرشان را جویا شده و به نقطه‌نظرهای وی عمل کنند.


برای حفظ روابط تلاش کنید

یکدلی و یکرنگی هیچ‌وقت به‌سادگی به دست نمی‌آید، اما نبود آن موجب می‏شود انسان‏ها از هم دور شوند و این امر، به روابطشان آسیب برساند. داشتن روابط خوب، مستلزم سال‏ها توجه مستمر و تا حدودی مشکل است. این کار به صداقت و راستی و صراحت در گفتار و در میان گذاشتن نگرانی‏ها و دل‌تنگی‌ها و همین‌طور امید و آرزوها نیاز دارد.

نظر همسرتان را جویا شوید

آدم‏ها درباره روابطشان با دیگران، نظراتی متفاوت و گاه متضاد دارند. افرادی که در روابطشان صداقت نداشته باشند، اگر در معرض روابطی سالم قرار بگیرند، راستی و عدم صداقت آن‌ها لطمه شدیدی به رابطه‌ها می‏زند؛ بنابراین، لازم است زن و شوهر در مورد انتخاب دوستان جدید یا معاشرت با دوستان قدیمی، حتماً نظر همسرشان را جویا شده و به نقطه‌نظرهای وی عمل کنند.


سالم و بانشاط باشید

به خودتان بقبولانید که زندگی تمام آدم‏ها بالا و پایین‌های خاص خودشان را دارد و همیشه حوادث زندگی بر وفق مراد ما اتفاق نمی‏افتد؛ اما در کنار آن می‏توان با همکاری و همفکری و داشتن روحیه بانشاط و جسم سالم روابط زناشویی راحتی، در زمان تغییر شرایط زندگی محکم و پایدار نگه داشت.


عشق را مطلق تصور نکنید

عشق جنس یا کالا نیست که بتوان آن را مطلق تصور کرد، بلکه احساسی است با فراز و نشیب‏های متعددی که بستگی به برخورد ما با آن دارد.

به آینده‌تان فکر کنید

ازدواج توافقی است برای گذران آینده با هم. همیشه خواسته‌هایتان را با همدیگر در میان بگذارید و همین‌طور از برنامه‌ها و آرزوهایتان حرف بزنید تا اطمینان پیدا کنید هر دو نفر شما در طول مسیر با هم هستید.