تبیان، دستیار زندگی

روی خط مشاوران تبیان(2)

بهترین موارد ازدواج در همسان گزینی

قبل از اینکه همسرتان را انتخاب کنید، باید بدانید خودتان برای ازدواج مورد مناسبی هستید یا خیر؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : ندا داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج
در مقاله‌ی قبل گفتیم که بخش زیادی از کاربران از ما می پرسند: آیا همسر مناسب برای‌شان در سامانه همسان گزینی پیدا خواهد شد یا نه؟ و توضیح دادیم برای رسیدن به جواب این سوال باید به چند سوال دیگر پاسخ داد. یکی از سوالات این است که ازدواج چه هست و چه نیست؟ حال نوبت به سوال مهم بعدی است.

یک همسر همه چیز تمام

من چه کسی هستم؟ آیا مورد مناسبی برای ازدواج خواهم بود؟ ازدواج یک تشکل دو نفره است و تا زمانی که دو نفر شرکت کننده، شرایط "یک همسر خوب بودن" را نداشته باشند، گروهی که تشکیل می‌دهند نمی‌تواند کارکردهای صحیح خود را داشته باشد. قبل از اینکه به دنبال این پاسخ باشید که آیا مورد مناسبی برای شما پیدا خواهد شد یا نه، بهتر است بگویید: آیا مورد مناسبی برای ازدواج هستید؟

ازدواج موفق، به چیزی بیش از سن شناسنامه‌ای تان احتیاج دارد. این که فکر کنید حالا که بیست سال‌تان است زمان مناسبی است برای ازدواج و یا چون به سی‌سالگی رسیده‌اید، یک همسر مناسب خواهید بود، اشتباه است. ماهم قبول داریم که سن شاخصی برای نشان دادن توانایی و رسیدن به برخی قابلیت هاست اما تنها شاخص آن نیست.

برای آنکه گزینه‌ی مناسبی برای ازدواج باشید، بهتر است بررسی کنید که به بلوغ‌های لازم رسیده‌اید یا خیر؟ بلوغ اجتماعی، بلوغ جنسی و جسمی، بلوغ روانی و...  برای اطلاعات بیشتر در این مورد مطالب زیر را بخوانید:
_ «6 شاخصه بلوغ در یک کاندیدای ازدواج»
_اول خودشناسی بعد ازدواج
_شریک زندگی خود را چگونه انتخاب کنید؟

وقتی در این مورد اطلاعات لازم را کسب کردید به این سوال پاسخ دهید که شما به توانایی های لازم برای همسری رسیده اید؟
در سوالاتی که هنگام ثبت نام آنلاین از شما پرسیده می شود و در زمان مصاحبه به شما کمک خواهد شد تا به برخی از شناخت های لازم برسید. اما کار اصلی را خودتان با مطالعه، مشاوره و بررسی های شخصی انجام خواهید داد.

خواسته‌ها و داشته‌ها براساس هم تعریف می شوند و شما برای آنکه در سیستم همسان گزینی تبیان مورد مناسبی پیدا کنید، باید خواسته‌های تان را شفاف و منطقی بر اساس شرایط‌تان بیان کنید تا در اولین فرصت بعد از اتمام مراحل ثبت‌نام، بهترین مورد به شما معرفی شود.


قبل از آنکه شخص مناسب به شما معرفی شود، دو تست روان شناسی به صورت آنلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت که این تست‌ها از همه‌ی متقاضیان ما گرفته می‌شود و همسر آینده‌ی شما هم به این سوالات پاسخ داده است و جواب های شما یک شاخص مناسب است برای معرفی با بیشترین تناسب.

بحث دیگری که در پاسخ‌گویی به سوال «من کیستم» مطرح است، نگاه واقعی به شرایط خودتان است. شما می خواهید یک همراه برای همه‌ی عمر انتخاب کنید، هر چه تناسب‌ها و کفویت‌تان بیشتر باشد، زندگی مشترک بهتری خواهید داشت. ما تمام سعی‌مان را خواهیم کرد تا کسی با بیشترین تناسب به شما معرفی شود، اما بازهم کار اصلی مربوط به خودتان است زیرا تا زمانی که شما واقعیت های زندگی تان را در نظر نگیرید، نمی توانید خواسته های معقولی داشته باشد.

خواسته‌ها و داشته‌ها براساس هم تعریف می شوند و شما برای آنکه در سیستم همسان گزینی تبیان مورد مناسبی پیدا کنید، باید خواسته‌های تان را شفاف و منطقی بر اساس شرایط‌تان بیان کنید تا در اولین فرصت بعد از اتمام مراحل ثبت‌نام، بهترین مورد به شما معرفی شود.
آرزوی ما خوشبختی شماست.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان