تبیان، دستیار زندگی

تفریحات جذاب زمستانی در شهرهای ترکیه

سفر به استانبول در فصل زمستان بسیار ایده آل است، چراکه استانبول شهریست که به خواب زمستانی نمی رود و همیشه پر جنب و جوش است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
استامبول
آیا شما هم از آن دسته از کسانی هستید که از شلوغی های شهر کلافه می شوید؟ پس بهتر است که فصل زیبای زمستان را برای مسافرت بعدیتان به استانبول  با تور لحظه آخری استانبول انتخاب کنید. در زمستان ها جمعیت توریستان در استانبول به نسبت کمتر است و شما به راحتی می توانید بدون ازدحام معمول استانبول، در شهر گشت و گذار کنید و از موزه های تاریخی و آثار باستانی استانبول دیدن کنید. همچنین می توانید زندگی محلی های استانبول را در زمستان تماشا کنید و زندگی واقعی آن ها را از نزدیک ببینید و با فرهنگشان آشنایی پیدا کنید. سفر به استانبول در فصل زمستان بسیار ایده آل است، چراکه استانبول شهریست که به خواب زمستانی نمی رود و همیشه پر جنب و جوش است.

نوشیدنی سلپ را در قصر پرا میل کنید: به قصر پرا بروید و نوشیدنی سنتی ترکیه یعنی سلپ که از گیاه خوشبوی ارکیده تهیه می شود را نوش جان کنید. برای تهیه این نوشیدنی خوش طعم و منحصر به فرد پودر بذر ارکیده را با شیر مخلوط می کنند و آن را با دارچین به صورت گرم سرو می کنند. این نوشیدنی برای شب های سرد زمستانی ترکیه بسیار دلپذیر است.

از قصر توپکاپی و شهر قدیمی دیدن کنید: قدم زدن در باغ قصرعثمانی در فصل زیبای زمستان و زیر بارش برف دلپذیر زمستانی جذاب است و خوبیش این است که لازم نیست مثل فصل های دیگر زمان زیادی از اقامتتان در استانبول را در صف های طولانی موزه ها هدر دهید. همه موزه های استانبول در فصل زمستان باز هستند و در زیر بارش برف دیدنی تر هم می شوند.

در حمام کلیچ علی پاشا یک حمام سنتی جانانه بگیرید: چه چیزی بیشتر از یک حمام گرم در روزهای سرد زمستانی می چسبد؟ این حمام تاریخی توسط معمار مشهور عثمانی، سینان در قرن 16 ساخته شده است. اگر شما هم دوست دارید که به سبک عثمانی قدیمی ریلکس کنید، بهترین انتخاب برای شما در استانبول رفتن به این حمام تاریخی است. پس به حمام کلیچ علی پاشا بروید و درخواست یک لیوان شربت خانگی کنید و مثل شاهزاده ها ریلکس کنید و از زمانتان لذت ببرید!

ماهی های خوش طعم ببک بالیکی را امتحان کنید: یک نوع ماهی خاص وجود دارد که فقط در دریای مارمارا در آب های سرد بوسفوروس صید می شود و خوردن آن در فصل زمستان عجیب می چسبد! ماهی های این منطقه همه تازه هستند و شما می توانید با چشم انداز بی نظیر دریا، این غذای خوش طعم را میل کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که غذاهای لوفر یا پالاموت را از منو انتخاب کنید. خوش طعم ترین ماهی های سرو شده در ببک بالیکی کبابی هستند. اگر هم از ماهی کبابی خوشتان نمی آید، می توانید ماهی سرخ شده با موسیر را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن شگفت زده شوید.

در بازار بزرگ استانبول گشت و گذار کنید و خرید کنید: جالب است که بدانید بازار بزرگ استانبول قدیمی ترین پاساژ در کل جهان است که از خیابان های باریکی تشکیل شده است که دور تا دور آن ها را جواهرات فروشی، حجره های آنتیک و فروشگاه های دیگر قرار گرفته است. شما می توانید در بازار گشت و گذار کنید و خرید خود را انجام دهید. گشت و گذار در این بازار حال و هوای قدم زدن در دنیای باستانی را به شما می دهد و خرید متفاوتی را تجربه خواهید کرد. اگر در پایان خریدتان خسته شدید، بهتر است به رستوران هاووزلو در بازار بزرگ استانبول بروید و یکی از خوش طعم ترین غذاهای ترکی را میل کنید.

اگر شما هم قصد تجربه یک سفر بی نظیر زمستانی به استانبول را دارید، با همکاران ما در مهرپرواز تماس بگیرید تا بهترین تور لحظه آخری را به شما معرفی کنیم.

ازمیر شهری بسیار آرام و دنج در ترکیه

ازمیر شهری است که در غرب کشور ترکیه است که از بسیاری از جهات با استانبول متفاوت است. بر اختلاف استانبول، در ازمیر بیشتر مردم محلی و بومی خواهید دید و زندگی کاملاً سنتی را می بینید، از آن طرف در استانبول شاهد زندگی مدرن و شلوغی و ازدحام می بینید و و جاذبه های بسیار جذاب و رنگارنگ آن حسابی سرگرمتان می کند. در شهر ازمیر تا دلتان بخواهد می توانید از آرامش و سکوت لذت ببرید. اگر تور ازمیر لحظه آخری مقصد سفرتان است، زمان زیادی را برای بودن در این شهر در نظر بگیرید، نه تنها برای دیدن و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری و تاریخی و اماکن دیدنی آن، بلکه برای قدم قدم زدن در خیابان های تاریخی آن هم به توجه و زمان نیاز است. در این شهر مرزی و شگفت انگیز و زیبا جاذبه های بسیاری وجود دارد، امروز آژانس هواپیمایی مهرپرواز 5 مورد از دیدنی ترین و بهترین جاذبه های گردشگری ازمیر را به شما معرفی می کند تا با آنها بیشتر و بهتر آشنا شوید تا در سفر خود از دیدن آنها بتوانید نهایت لذت را ببرید.

ازمیر آگورا | Izmir Agora: در منطقه ازمیر آگورا می توانید آثار به جای مانده از بازاری را مشاهده نمایید که در زمان های قدیم در مسیر راه ابریشم قرار داشته است. این آثار تاریخی و به جای مانده، خرابه هایی از یک بازار باستانی است که قدمت آن به 2هزار سال قبل یازمی گردد. کانال آبی که در گذشته نیز در این بازار بوده و وجود داشته است، امروزه هم در اینجا به چشم می خورد و از میان بازار گذشته است.

پاموکاله | Pamukkale: پاموکاله یک جاذبه کاملاً طبیعی در ازمیر است که گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. پدیده طبیعی پاموکاله یک چشمه آب گرم طبیعی به شکل پلکانی است که نمونه آن را می توان در "باداب سورت" مازندران یافت. سنگ های سفید رنگ و آب کاملاً آبی رنگ جلوه ای بسیار دیدنی و جذاب به آن بخشیده است. در گذشته و زمان های قدیم، مردم در آب این چشمه طبیعی استحمام می کردند و خود را می شستند.

بازار کمارالتی | Kemeralti Bazar: در بازار کمارالتی و در بازارهای مشابه و سنتی ازمیر، برخلاف اکثر بازارها، می توانید به راحتی با فروشندگان گفت و گو کنید و محصولات را مشاهده نمایید، بدون اینکه حس کنید مجبور هستید که محصولی را خریداری کنید. اگر به این بازار رفتید، حتماً آبنبات هایی که در خود بازار تهیه می شوند را امتحان کنید، حسی تازه و تجربه ای خاص و شیرین را برایتان خواهد ساخت. همچنین در این بازار می توانید لذیذترین و خوش طعم ترین شیرینی های ازمیر و نیز زیتون های سیاه و سبز را خریداری کنید. گشتن و دیدن این بازار قطعاً یکی از خوشمزه ترین تجربه های گشت و گذار در ازمیر برای شما خواهد بود.

روستای شیرینجه | Sirince: ساختمان های بسیار زیبا و دیدنی و کوچه های باستانی و قدیمی در روستای شیرینجه، برای معماران و عکاسان بهشتی روی زمین به شمار می رود. اگر در این روستا قدم بزنید، می توانید خانه های سنتی ترکی را ببینید و چنانچه ترکی هم بلد باشید، با فروشندگانی که با دیدنتان به شما سلام می کنند، کمی گفت و گو کنید. هرچه به نواحی بالاتر روستا بروید، این حس در شما به وجود می آید که در زمان به عقب می روید. برای بیشتر لذت بردن از دیدن مردم محلی و میل کردن نان های تنوری تازه و دیدن جاذبه هایش، بهتر است چند روزی را در میان مردم این روستا سپری کنید.

تفریحات ساحلی: در ازمیر یکی از بهترین تجربه هایی که می توانید داشته باشید، این است که در پیاده روی طولانی کنار ساحل قدم بزنید و از آفتاب دلنشین شهر لذت ببرید. بعد از ظهرها و یا بهتر است بگوییم عصرها نیز می توانید خودتان را به یک چای لذیذ در محیط دلنشین و گرم کافه ها و رستوران های کنار ساحل دعوت کنید. علاوه بر اینها، شما همچنین می توانید با قایق سواری در آب های زیبا و آرام، برای خود و همراهانتان خاطره ای فراموش نشدنی و خاص رقم بزنید.
آنتالیا

آنتالیا شهری در سواحل زیبای مدیترانه

در شهر قدیمی کلیسی گشت و گذار کنید: یکی از کارهای جذاب در سفر به آنتالیا این است که به شهر قدیمی کلیسی بروید و دنیای متفاوت گذشته آن را کشف کنید. می توانید در خیابان های باریک و سنگ فرش شده کلیسی قدم بزنید و سفر در زمان را در شهر زیبای آنتالیا تجربه کنید. دروازه هادریان در شهر قدیمی کلیسی یکی از اماکن مهم و دیدنی آنتالیاست که باید از آن بازدید کنید. دروازه هادریان برای گرامیداشت امپراطوری روم در قرن دو ساخته شده است.

از موزه باستان شناسی آنتالیا دیدن کنید: حتی اگر خیلی طرفدار تاریخ نیستید، باز هم موزه باستان شناسی آنتالیا برایتان جذاب خواهد بود و چشمانتان را به دوران گذشته خود باز خواهد کرد. اغلب از موزه باستان شناسی آنتالیا به عنوان یکی از بهترین موزه های جهان یاد می شود، پس بهتر است زمانی از اقامتتان در آنتالیا را به بازدید از آن اختصاص دهید.

به تئاتر آسپندوس بروید: تئاتر آسپندوس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است که به خوبی از آن محافظت شده است. این تئاتر شاخصه اصلی شهر رومی باستانی بوده است و 12000 صندلی دارد که معمولا پراز تماشاگرانی است که دوست دارند اجراهای اپرای بین المللی آنتالیا و فستیوال باله را مشاهده کنند.همچنین می توانید از آثار باستانی دیگر در نزدیکی این تئاتر مشهور مثل باسیلیکا، آگورا و قنات رومی دیدن کنید.

به بالای کوه تاهتالی صعود کنید: برای دیدن چشم انداز بی نظیر ساحل مدیترانه و کوهستان های اطراف می توانید به بالای کوه تاهتالی بروید. ارتفاع این کوه 2365 متر است و می توانید با تلکابین به قله آن صعود کنید و از مناظر خیره کننده آن استفاده کنید. چشم انداز غروب آفتاب از بالای کوه تاهتالی باورنکردنی است. برای پایین آمدن از کوه تاهتالی می توانید دوباره از تلکابین استفاده کنید و یا کمی چاشنی هیجان به سفرتان به آنتالیا بدهید و با چتر به پایین بپرید.

در سواحل آنتالیا ریلکس کنید: آنتالیا سواحل شنی بی نظیری دارد. بعضی از این سواحل مثل ساحل کونیالتی و لارا مشهورتر هستند که باید حتما از آن ها دیدن کنید. همچنین می توانید از ساحل کاپوتاس که همیشه تصاویر زیبای آن تعداد زیادی از مجله های مشهور مسافرتی را مزین می کند، دیدن کنید. ساحل پاتارا هم طولانی ترین ساحل ترکیه است که در یک مسافت 18 کیلومتری گسترده شده است و دیدن آن خالی از لطف نیست.

آکواریوم آنتالیا: آکواریوم آنتالیا از 40 آکواریوم مختلف و یک تونل طولانی 131 متری تشکیل شده است و با بازدید از آن می توانید به دنیای زیر آب قدم بگذارید و گونه های مختلف موجودات آبزی را تماشا کنید. پس اگر به دنیای زیر آب و حیات بی نظیر آن علاقه دارید، حتما بازدید از آکواریوم آنتالیا را در برنامه سفر خودتان بگنجانید. سینمای اقیانوس نوردی درون آن به شما این احساس را می دهد که با جانوران کشنده ای مثل کوسه در حال شنا هستید. بازدید از آکواریوم آنتالیا برای همه اعضای خانواده با هر سن و سالی جذاب است.

انتالیا
از آبشارهای بی نظیر آنتالیا دیدن کنید: آنتالیا پر از زیبایی های طبیعی است که باید در طی سفرتان از آن ها دیدن کنید. 20 آبشار زیبا در آنتالیا وجود دارد که همه آن ها از کوه تاوروس به دریای مدیترانه سرازیر می شوند. سه تا از این آبشارها بسیار مشهور هستند و  نباید دیدنشان را از دست بدهید. آبشار لوور دودن درست خارج از شهر آنتالیا هستند و برای دیدن آن بهتر است که از تورهای قایقی استفاده کنید تا بتوانید بهترین چشم انداز آن را مشاهده کنید.

دو آبشار مشهور دیگر آنتالیا، آبشارهای کورسونلو و ماناوگات هستند. برای بازدید از این آبشارها می توانید یک تور یک روزه از یکی از آژانس های مسافرتی آنتالیا خریداری کنید.اگر شما هم قصد سفر به آنتالیا را دارید، با همکاران ما در مهرپرواز تماس بگیرید تا ارزان ترین تور لحظه آخری آنتالیا را به شما پیشنهاد کنیم.