تبیان، دستیار زندگی

افزایش 80 درصدی بازدیدکنندگان خارجی از موزه دفاع مقدس

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از افزایش 80 درصدی بازدیدکنندگان خارجی از موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: انقلاب اسلامی تأثیرات زیادی در هندسه قدرت جهانی، بیداری جهان اسلام و فروکاستن قدرت استکبار داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست خبری حماسه ملی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: خوشبختانه امروزه تأثیر انقلاب اسلامی را کسی نمی‌تواند انکار کند و هندسه قدرت جهانی، بیداری جهان اسلام همچنین فروکاستن از قدرت استکبار و به هم ریختن موازنه قدرت به نفع حکومت‌های مستقل از جمله تأثیرهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
 موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: خوشبختانه تحولات رخ داده و تأثیر انقلاب اسلامی افتخار بزرگی برای مسلمین جهان است و همه ما وظیفه داریم اثربخشی آن را تقویت  و بیشتر به گوش جهانیان برسیم، همچنین آرمان‌ها و نگاه انقلاب اسلامی را تبیین و از طریق آن نسل تشنه جهان را سیراب کنیم.

وی بیان داشت: دشمنان تلاش می‌کنند که صدای ما در مورد توفیقات جمهوری اسلامی به گوش جهانیان نرسد و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌کنند که ما وظیفه داریم جبهه حق را یاری کنیم و تلاش می‌کنیم که در موزه دفاع مقدس مبانی و اصول انقلاب را هنرمندانه در اختیار علاقه‌مندان و عموم مردم برسانیم.

جعفری گفت: تلاش کرده‌ایم موزه‌ای در تراز انقلاب اسلامی در این مجموعه ایجاد کنیم و از اواخر سال 95 و اوایل 96 بحث برگزاری همایش گفتمان انقلاب اسلامی کلید خورد که دارای 7 پیش‌همایش بود و این همایش در سه بخش انقلاب اسلامی،‌دفاع مقدس و بازنمایی مبانی انقلاب در موزه مطرح شده است که با فراخوان انجام گرفته استقبال خوبی داشته و تا کنون 111 مقاله به دبیرخانه واصل شده است که همه آنها در سه بخش داوری شده‌اند که سه‌شنبه 10 اردیبهشت اولین همایش ملی گفتمان انقلاب اسلامی در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی شده که چکیده مقالات در قابل کتاب ارائه شود و گواهی علمی برای شرکت‌کنندگان در همایش خواهیم داشت همچنین در همایش مربوطه مسؤولین و فرماندهان پیشکسوت انقلاب اسلامی حضور دارند و 40 دانشگاه و مرکز پژوهشی در جهت برگزاری همایش مشارکت داشتند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد:  عملیات ساخت 5 موزه در موزه دفاع مقدس مدنظر قرار گرفت که این 5 موزه شامل موزه انقلاب اسلامی، موزه نقش زنان در انقلاب اسلامی، موزه نقش تهران در دفاع مقدس، موزه مقاومت اسلامی و موزه کودک است.

جعفری تصریح کرد: نظام سلطه امروز به بن‌بست خورده و به پایان تاریخ کاپیتالیست رسیده است؛ مردم و نخبگان جهان آن را شنیده‌اند و دشمنان می‌خواهند منبع این مسأله را متوقف و کند کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته و دشمنان تلاش می‌کنند که اقداماتی را جهت توقف آن انجام دهند،‌گفت: ان‌شاءالله برگزاری این همایش گفتمان ادبیاتی ایجاد می‌کند که به ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی پاسخ خواهد داد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به اینکه اندیشمندان جهان توجه خاصی به ایران و انقلاب اسلامی دارند گفت:‌ 80 درصد از بازدیدکنندگان خارجی از موزه دفاع مقدس طی سال گذشته افزایش یافته همچنین باید توجه داشت که این موزه مدرن‌ترین موزه غرب آسیاست و ظرفیت‌های لازم را فراهم کرده تا اندیشمندان دنیا سوالات خود را پاسخ دهند.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین کتابخانه را در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این موزه داریم و طی روزهای آینده 70 عنوان کتاب جدید موزه در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

منبع : خبرگزاری فارس