تبیان، دستیار زندگی

فعالیت هزار و 679 تاکسی هیبریدی در پایتخت

شهردار تهران از فعالیت هزار و 679 تاکسی هیبریدی در پایتخت خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره تاکسیرانی تهران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: این جشنواره با ابتکار همکارانم در سازمان تاکسیرانی و برای تقدیر از خدمات تاکسیرانان برگزار شد. تاکسیرانان با پارامترها و در قالب‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند؛ بخشی به‌صورت مردمی انتخاب شدند و از بخشی از آن‌ها به خاطر ابداعات و ابتکاراتشان تقدیر به عمل آمد. همچنین از ٢ سامانه و کتاب‌های تخصصی در این حوزه رونمایی شد.
حناچی

وی افزود: بدنه تاکسیرانی شهر تهران خانواده بزرگی است؛ حدود ٧٩ هزار دستگاه تاکسی در پایتخت داریم و حدود ١٠٠ هزار پروانه تاکسیرانی؛ اولین تاکسی در سال ١٣٠۶ و سازمان تاکسیرانی نیز در سال ١٣۵٩ آغاز به کار کرد.

حناچی درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: این موضوع مخصوصا برای خودروهایی که دائما در حال تردد هستند اهمیت بسیار زیادی دارد؛ متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی 6 تا 8 سال است و باید در فواصل زمانی حدوداً ۵ تا ۶ ساله تبدیل به احسن شوند. به‌خاطر افزایش قیمت خودرو‌ها مشکلاتی در این روند به وجود آمده که به امید خدا در حال پیگیری برای رفع این موارد هستیم.

شهردار تهران تأکید کرد: در ضمن در حال حاضر هزار و 679 دستگاه تاکسی هیبریدی در شهر داریم و متوسط عمر تاکسیرانان پایتخت نیز ۵٣ سال است.

حناچی در ادامه درباره بیمه تاکسیرانان گفت: در ۴ سال گذشته با مشکل عدم پوشش کامل بیمه تامین‌اجتماعی مواجه بودیم که خوشبختانه در مجلس به این موضوع پرداخته شده و در حال پیگیری آن هستیم. موضوع کرایه‌ها نیز در شورا به تصویب رسیده، اما بنا به بخشنامه رییس‌جمهور و دیگر رؤسای محترم قوا، هرگونه افزایش کرایه حتما باید به‌صورت هماهنگ باشد؛ این موضوع در دولت در حال پیگیری است. 

وی درباره احتمال عدم پذیرش مصوبه تغییر کرایه‌ها در دولت نیز اظهار امیدواری کرد که این موضوع مورد موافقت قرار بگیرد. 

شهردار تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره استعفای سرپرست برج میلاد گفت: ایشان حکم سرپرستی داشتند، چرا که مدیر پیشین برج مسئولیت‌های دیگری پذیرفت و دیگر توان حضور در این جایگاه را نداشت؛ سرپرستی یک عنوان موقت است. ان‌شاءالله به‌زودی مدیر جدید مجموعه برج میلاد معرفی خواهد شد.

حناچی به موضوع طرح ترافیک خبرنگاران نیز اشاره کرد: اگر از من درمورد طرح ترافیک بپرسید، می‌گویم خبرنگاران نیز به ما در کمپین بدون خودرو بپیوندند، چراکه ایده‌آل این است که همه‌ کم تر از خودروی شخصی استفاده کنیم؛ اما به‌هر‌صورت به آن چه تعهده داده‌ایم عمل خواهیم کرد. 

منبع : شهرنوشت
شهردار تهران در پایان گفت: آمار بی‌دود نشان می‌دهد میزان دوچرخه‌سواری در شهر تهران افزایش یافته است.