تبیان، دستیار زندگی

همزمان با نمایشگاه بین المللی كتاب برگزار شد؛ پویش فرهنگی بخوان در متروی تهران

پویش «بخوان» همزمان با برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی كتاب در ایستگاه های مترو تهران راه اندازی شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری متروی تهران با اشاره به راه اندازی این پویش فرهنگی گفت: در پویش "بخوان" بیش از ۴۰ عنوان کتاب در ایستگاه های مترو معرفی می‌شود.
مترو

احسان بیسادی ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه آن در ایستگاه ها و قطارهای مترو را هدف از اجزای این پویش عنوان كرد و افزود: ما در این کمپین از نویسندگان، پژوهشگران حوزه ادبیات، اساتید دانشگاه و بزرگان فرهنگ و هنر و شهروندان خواستیم که کتاب های مناسب را برای مخاطبان معرفی کنند. در این پویش هر کدام از این گروه ها با معرفی بخشی از یک کتاب آن را به مخاطبان توصیه می‌کنند.
بیسادی در ادامه با اشاره به نوع انتخاب محتواها گفت: این محتواها بر اساس امتیاز جذابیت محتوا به صورت خاص برای مخاطب انتخاب شده است، به طوری که علاقمندان بعد از خواندن این برش‌ها ترغیب به مطالعه همه کتاب بشوند و آن را تهیه کنند. ما در این بین از نظرات اساتیدی چون سید جلال کزازی، غلامحسین دینانی و مجید انتظامی بهره برده‌ایم و در حوزه نویسندگان هم از نویسندگان نام آشنا و صاحب آثار فاخر مثل رضا امیرخانی و سارا عرفانی استفاده کرده ایم.
وی در ادامه در خصوص به انتخاب شهروندان گفت: در بخش به انتخاب شهروندان بعد از تولید و انتشار فراخوان در ایستگاه های مترو مسافران در خصوص انتخاب بخش‌های مختلف کتاب به معاونت فرهنگی مترو پاسخ دادند و بخش های انتخاب شده خود را ارسال کردند.
لازم به ذکر است بخش اول پویش "بخوان" همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شده است و در طول سال نیز ادامه خواهد داشت.