تبیان، دستیار زندگی

خواص تره فرنگی؛ از سلامت پوست و چشم تا بهبود گوارش

بخش تغذیه و آشپزی وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مطلبی به13 فایده‌ی تره فرنگی برای بدن که خوب است بدانید پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
به گزارش روابط عمومی ، از فواید تره‌فرنگی برای سلامت بدن می‌توان به مواردی چون بهبود سلامت چشم‌ها، جلوگیری از آب‌مروارید، سلامت و پاکسازی پوست، حمایت از سلامت قلب و عروق، کاهش فشارخون، پیشگیری از کم‌خونی، تسکین التهاب، بهبود سلامت استخوان، حمایت از عملکرد کلیه، کنترل دیابت نوع 2، پیشگیری از سرطان، کمک به کاهش وزن و بهبود هضم اشاره کرد.
تره فرنگیمریم مرادیان نیری در بخشی از این مطلب آورده است : تره‌فرنگی متعلق به دسته Allium می‌باشد و در گروه پیازکوهی، موسیر و پیاز جای دارد. این سبزی برخلاف پیازهای خویشاوند خود، به‌جای پیاز گل، ساقه دارد.
تره فرنگی‌ها به‌سادگی رشد می‌کنند و بسیار مقاوم هستند. این سبزی می‌تواند شرایط آب و هوایی خشن را تحمل کند و با این که بومی مدیترانه و خاورمیانه است، اما در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان به دلیل مزایای بسیاری که در غذا و تغذیه دارد، کشت می‌شود.
تره فرنگی سخت و ترد است و تنها قسمت خوراکی این سبزی، ساقه آن است که درست بالای ریشه‌ها و پایه ساقه قرار دارد. تره فرنگی بیشتر در برنامه‌های آشپزی استفاده می‌شود و عطر و طعمی مانند پیاز دارد.

در این مطلب به 13 خاصیت این سبزی بهاره می‌پردازیم، با ما همراه باشید...

1- باعث تقویت بینایی می‌شود
تره‌فرنگی غنی از ویتامین A (ویتامین ضروری برای عملکرد مناسب چشم) است و همچنین دارای مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزادی که وارد بدن شده و باعث آسیب رساندن به چشم‌ها می‌شوند، مبارزه می‌کند. اگر با رادیکال‌های آزاد مقابله نشود ممکن است دژنراسیون ماکولا و یا دیگر مسائل چشمی مرتبط با پیری به وجود بیاید. ویتامین A به چشم شما کمک می‌کند تا در نور کم هم به‌خوبی ببیند و در واقع به بینایی در شب کمک می‌کند.
متن کامل مطلب « خواص تره فرنگی؛ از سلامت پوست و چشم تا بهبود گوارش » دربخش تغذیه و آشپزی وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.