تبیان، دستیار زندگی

بارش برف بهاری در کردستان

بارش برف در دومین روز از اردیبهشت ماه، رخت سپیدی بر تن بهار کرد و چهره زمستانی به استان کردستان بخشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بارش در کردستان
رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از غروب روز یکشنبه و با ورود سامانه بارشی به استان کردستان سراسر این استان تحت پوشش این سامانه قرار گرفت و بارش برف و باران در کردستان آغاز شده است.

وی افزود: این سامانه بارشی تا ظهر روز سه شنبه در استان کردستان حاکم خواهد بود و در این مدت زمان پیش ما بر این است که باعث بارش برف و باران خواهد بود.

صدیقی با بیان اینکه بخش زیادی از این سیستم باعث بارش برف در سراسر استان به ویژه ارتفاعات خواهد شد، افزود: احتمال رعد و برق، بارش تگرگ، مه و کاهش دید، وزش باد و کاهش دما از دیگر پدیده‌های غالب جوی در استان کردستان طی امروز و فردا خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد: کاهش محسوس دمای هوا در استان کردستان طی امروز و فردا نیز وجود خواهد داشت و به همین دلیل احتمال یخبندان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش دمای هوای به ویژه طی روز دوشنبه، اظهار داشت: بروز مشکلاتی در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه‌های مرتفع استان کردستان وجود دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود که پیش بینی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

صدیقی با اشاره به روند کاهش دمای هوا در استان کردستان، بیان کرد: کاهش دمای هوا در سراسر استان کردستان کماکان تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ در حال حاضر در سراسر استان کردستان بارش‌ها ادامه دارد و بارش برف در بعضی از مناطق استان کردستان از جمله شهرستان‌های بانه و بیجار را سفید پوش کرده است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .