تبیان، دستیار زندگی

هنر ارتباط برقرار کردن با دیگران

بخش مشاوره وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مطلبی به چگونه به سرعت با دیگران ارتباط برقرار کنیم پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
به گزارش روابط عمومی ، در برقراری ارتباط با دیگران در اولین قدم برای خویش احترام و اهمیت کافی قائل باشید تا با اعتمادبه نفس بیشتری رفتار کنید.در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل هستم و نمی‌دانم که چگونه باید ارتباط برقرار کرد؟ ارتباطم با اکثر اشخاص در حد سلام کردن است که بعضی ها همان جواب سلامم را هم نمی دهند و گویا تمایلی به ادامه گفتگو ندارند. لطفاً راهنمایی ام کنید.
ارتباط
مریم گل محمدی در بخشی از این مطلب آورده است : برای داشتن یک ارتباط خوب پیش از هر چیز به یک نفوذ و قدرت تأثیرگذاری نیاز داریم. افرادی که حتی در سلام کردن و ارتباط اولیه انرژی کافی را هزینه نمی‌کنند و برای آن لحن مناسب انتخاب نمی‌کنند چنین طرز تلقی را به مخاطب خود می‌دهند که من خیلی اهمیت ندارم تو اگر نخواستی می تونی حتی پاسخ سؤال من را هم ندهی. اگر دقت کنید هر چه سلام خود را با صدای رساتر و واضح‌تر داشته باشیم پاسخ رساتر و مشخص‌تری را دریافت می‌کنیم؛ بنابراین برای قدم اول باید برای خویشتن احترام و اهمیت کافی قائل باشید تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری رفتار کنید.  خودتان را محدود نکنید
از آنجاکه عکس‌العمل‌های مردم در مقابل هر یک از رفتارهای شما متفاوت است، بهتر است همان‌طور که صلاح می‌دانید عمل کنید و از عکس‌العمل منفی آن‌ها ناراحت نشوید. برای شروع ارتباط از طرف مقابلتان اگر روی خوش ندیدید و احساس کردید که تمایلی به صحبت و ارتباط با شما ندارد بهتر است بدون آنکه ناراحت شوید یا واکنش غیرمنطقی و بی‌ادبانه‌ای نشان دهید از خیرش بگذرید و به حرف‌ها و یا حرکات آزار هنده اش اعتنا نکنید.
متن کامل مطلب «هنر ارتباط برقرار کردن با دیگران » دربخش مشاوره وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.