تبیان، دستیار زندگی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد: نمایشگاه بازی‌های ویدیویی احیا می‌شود

حسن کریمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از احیای نمایشگاه بازی‌های ویدیویی پس از پنج سال وقفه در فصل پاییز خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تغییرات گسترده‌ای که در برنامه‌های امسال بنیاد ایجاد شده است، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی نمایشگاه بازی‌های ویدیویی که یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های عمومی کشور براساس آمار و ارقام بود مجددا برگزار می‌شود. در حال حاضر فصل پاییز و ماه آبان به‌عنوان زمان برگزاری این رویداد انتخاب شده است.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

کریمی در همین رابطه گفت: برگزاری رویدادهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۸ طی چندین جلسه‌‌ی سیاست‌گذاری با حضور نماینده بازی‌سازان مورد بازبینی قرار گرفته‌اند. به همین جهت باتوجه به بودجه و همچنین اولویت‌های موجود که وضعیت اقتصادی و بهبود وضعیت تولید در کشور است، به مدت یک سال رویداد‌های تی‌جی‌سی، کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال و جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران متوقف خواهند شد. البته بهره‌گیری از اساتید خارجی که در تی‌جی‌سی اتفاق می‌افتاد را بنا داریم در طی سال و با دعوت از این اساتید ادامه دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه بازی‌های ویدیویی مطالبه‌ی بخش عمده‌ای از بازی‌سازان بود چرا که مخاطب را با مستقیما به بازی‌سازان متصل می‌کند و می‌تواند منجر به بازاریابی و جذب مخاطب برای بازی‌های داخلی شود. سعی خواهیم کرد با مشارکت بخش خصوصی و درآمدزایی‌های حاصل از رویداد، کم‌ترین بودجه ممکن را به برگزاری این رویداد اختصاص دهیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: نخستین اولویت ما در سال جاری، حمایت گسترده‌تر از بازی‌سازان و تولیدکنندگان داخلی است تا در شرایط سخت اقتصادی بتوانند به فعالیت و تولید محصولات خود ادامه دهند. به همین دلیل بخش زیادی از هزینه‌های سال گذشته را قطع یا کاهش دادیم و به بودجه‌ی حمایتی بنیاد اضافه کرده‌ایم. به‌زودی شرح برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۹۸ را نیز اعلام عمومی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است نمایشگاه بازی‌های ویدیویی در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ در مصلی تهران و همزمان با جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران برگزار و با استقبال میلیونی مخاطبان مواجه می‌شد.