تبیان، دستیار زندگی

چکمه‌هایی که در گل و شل خانه‌ها گیرکرده است

بخش اجتماعی وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در مطلبی به گزارش از حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  به گزارش روابط عمومی ، درست در روزهای ابتدایی سال نو بود که خبر سراسر غم و اندوه سیل در شهرهای مختلف کشور کام شیرین عید را برای مردم ایران تلخ کرد. سیل خانمان براندازی که مصیبت و خسارت‌های زیادی را به یک عنوان فاجعه ملی ایجاد کرد. بحران سنگینی که زندگی مردم مهربان، سخاوتمند و مهمان‌دوست استان گلستان، لرستان و خوزستان را نابود کرد تا جایی که برای خروج از آن نیازمند کمک هستند.
چکمه هایی
زهرااجلال گودرزی در بخشی از این مطلب آورده است : همه ما مردم در مقام سخن از کمک‌رسانی و همیاری و رفع گرفتاری از یکدیگر زیبا سخن می‌گوییم اما در اتفاق اخیر شاهد بودیم که عده بسیار زیادی از مردم مرز میان سخن و عمل را شکافتند و جهادی وار کمک به هم نوع را به شکل ملموس، به‌دوراز ریا و خودنمایی نشان دادند.  لباس طلبگی، لباس عملگی مردم برای خداست
مردان وزنان بزرگی که به‌دوراز هر زبان، قوم، نژاد، مذهب و هرگونه مقام و سمتی، با هر آنچه در دست داشتند، برای به کمک آمده‌اند. از فرمانده سپاه، رئیس سازمان تبلیغات و گروه‌های جهادی گرفته تا سربازان دلاور و پیرزنی که با در دست گرفتن یک بسته شکلات آمده تا با شیرین کردن کام مردم، سهمی را در نشاندن خنده بر لبان مردم داشته باشد.
جوانانی که کمک به هم‌وطن خود را بر بودن در کنار خانواده‌های خود در ایام عید و تعطیلات مقدم دانسته و حضور آن‌ها در سخت‌ترین صحنه‌ها قابل‌مشاهده است؛ از بیل زدن و خارج کردن گل‌ولای از زندگی مردم که در گل فرورفته تا گیرکردن چکمه‌های گل‌آلودی که به‌سختی می‌توانستند در میان گل‌ها حرکت کنند.
متن کامل مطلب «چکمه‌هایی که در گل و شل خانه‌ها گیرکرده است» دربخش اجتماعی وب سایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.